Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Olee

Har prøvd å søke litt, men finner bare noen gamle poster om dette..

Har kjøpt en 2014-modell, og på langtur i går la jeg merke til mye "mobilstøy" i anlegget. Prøvde å skru av mobildata og flytte mobilen rundt om i bilen, men det hjalp ikke. Fortsatt kom denne irriterende lyden stadig vekk. Ofte i tunneler, vet ikke om det var tilfeldig. Er dette noe som kan fikses?


Gordon Retriever

Skyldes ikke mobilstøy i Tesla at bilen bytter mellom edge og 4G når dekningsforholdene blir dårlige?

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Muffinman

Sitat fra: Olee på lørdag 12. august 2017, klokken 13:19
Har prøvd å søke litt, men finner bare noen gamle poster om dette..

Har kjøpt en 2014-modell, og på langtur i går la jeg merke til mye "mobilstøy" i anlegget. Prøvde å skru av mobildata og flytte mobilen rundt om i bilen, men det hjalp ikke. Fortsatt kom denne irriterende lyden stadig vekk. Ofte i tunneler, vet ikke om det var tilfeldig. Er dette noe som kan fikses?


Tesla klarte aldri å fikse det på vår 2013, så jeg gav opp å spørre. Fikk bare til svar at det ikke fantes noen løsning. Må vel bare leve med det. Nyeste bilen har det også, men noe mindre.

GOS

Sitat fra: Olee på lørdag 12. august 2017, klokken 13:19
Har prøvd å søke litt, men finner bare noen gamle poster om dette..

Har kjøpt en 2014-modell, og på langtur i går la jeg merke til mye "mobilstøy" i anlegget. Prøvde å skru av mobildata og flytte mobilen rundt om i bilen, men det hjalp ikke. Fortsatt kom denne irriterende lyden stadig vekk. Ofte i tunneler, vet ikke om det var tilfeldig. Er dette noe som kan fikses?



Nei, det kan ikke fikses. Kommer typusk i områder hvor det er dårlig dekning og telefonene 'kjører opp styrken for å få tak i signalene. Dette slår da inn på radioen. Er også på senere modeller men jeg vet ikke om de har fått fikset det på helt nye nå. (Muligens det er bedre på de som har 4G?)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Olee

Går ut ifra at det kommer både fra bilen og telefoner inne i bilen da? Så det vil ikke hjelpe å skru mobilen i flymodus?  :-\
Regner med at man ikke får skrudd av 3G'en i bilen midlertidig?

lunitiks

Hakke peiling, men kunne det hjulpet å montere sånne ferittklumper?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Brede

Sitat fra: Olee på lørdag 12. august 2017, klokken 14:17
Går ut ifra at det kommer både fra bilen og telefoner inne i bilen da? Så det vil ikke hjelpe å skru mobilen i flymodus?  :-\
Regner med at man ikke får skrudd av 3G'en i bilen midlertidig?

Har aldri opplevd at bilen selv produserer støy, her har det iallefall bestandig vært nok å flytte telefonen litt om det har kommet støy.

Olee

Det hjalp ikke å flytte mobil for meg, men da prøver jeg flymodus neste gang :)

Muffinman

#3054
Angående speil som ikke lar seg folde inn. Vår 2013 skal inn på EU i løpet av et par måneder, og da passet det å ta en sjekk på forhånd. Disse ble byttet pga korroderende festebraketter for et par år siden (vel, første gangen for 2,5 år siden og siste gangen for 1,5 år siden etter at man oppdaget at de hadde montert speil uten varme og dimming..). På høyresiden lot det seg folde greit, men på venstre måtte jeg bruke litt kraft før det kom. Og da hang det ei lefse med seig filt ut av sprekken etterpå. Måtte fjerne den, men speilet ble litt løst i utfoldet tilstand etterpå. Ikke akkurat en holdbar patent.

mj

Sitat fra: Brede på lørdag 12. august 2017, klokken 14:59
Sitat fra: Olee på lørdag 12. august 2017, klokken 14:17
Går ut ifra at det kommer både fra bilen og telefoner inne i bilen da? Så det vil ikke hjelpe å skru mobilen i flymodus?  :-\
Regner med at man ikke får skrudd av 3G'en i bilen midlertidig?

Har aldri opplevd at bilen selv produserer støy, her har det iallefall bestandig vært nok å flytte telefonen litt om det har kommet støy.
Støyen kommer når telefonen er koplet opp mot edge nett. Aldri på 3G eller 4G
Kan og si at det er forskjell på nettleverandør. Har ikke hatt problem med dette siden jeg byttet til 16 modell og heller ikke i konas 17 mod X så lenge vi har hatt Telenor. Nå har kona byttet til Ice nett og telefonen slår stadig inn på bilen. Skjer altså ikke når telefoner med telenors nett er i bilen.
Hvis jeg har forstått rett så kjører Ice eget nett pluss Telia ved behov.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Muffinman

På våre biler slår telefonene inn selv om de ikke er koblet til mobildata i det hele tatt. Så snart det sendes et eller annet slår det inn, om enheten er plassert på feil sted da. På den eldste er det nesten over alt i midten, dørken og setene, men betydelig mindre områder på den nyeste.

Olee

Takk for god info. Har selv Ice, og på strekningen jeg kjørte er det mye dårlig dekning.. Har bilen simkort fra Telenor?

Egil Fonn

Opplevde ikke mye gsm støy fra Iphone6 min. Men kom det en Samsung i bilen ble det i overkant mye støy..
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

Christopher Neumann Ruud

#3059
Sitat fra: Egil Fonn på lørdag 12. august 2017, klokken 23:58
Opplevde ikke mye gsm støy fra Iphone6 min. Men kom det en Samsung i bilen ble det i overkant mye støy..
Og på min iPhone 6 knatrer og går det i ett kjør selv på motorveien så det er i så fall tilfeldig

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA