Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

turfsurf

Hm, trist at ting ikke har endret seg i Drammen siden i fjor. Er en grunn til at jeg sitter på toget til Brumunddal for å hente bil nå. Blir nok å bruke Skøyen til service fremover, selv om det er dobbelt så langt å kjøre.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

overlay

Sitat fra: turfsurf på torsdag 15. juni 2017, klokken 09:42
Hm, trist at ting ikke har endret seg i Drammen siden i fjor. Er en grunn til at jeg sitter på toget til Brumunddal for å hente bil nå. Blir nok å bruke Skøyen til service fremover, selv om det er dobbelt så langt å kjøre.

Vet ikke hvor mye bedre det blir...

DePe

Sitat fra: overlay på torsdag 15. juni 2017, klokken 10:20
Sitat fra: turfsurf på torsdag 15. juni 2017, klokken 09:42
Hm, trist at ting ikke har endret seg i Drammen siden i fjor. Er en grunn til at jeg sitter på toget til Brumunddal for å hente bil nå. Blir nok å bruke Skøyen til service fremover, selv om det er dobbelt så langt å kjøre.

Vet ikke hvor mye bedre det blir...

Skøyen har ikke klart å utbedre feilene på bilen min selv etter 3-8 forsøk på hvert punkt.
Jeg har hatt i snitt service 1 gang i mnd hos dem de siste 2 årene. 

Nå er bilen på Grorud, vannskade på kabelnettet.. Resultat= bilen har vært ute av drift i 2 uker nesten nå.
Føler at Grorud er bedre på feilsøking og at de jobber mer med å utelukke andre følgefeil før de utleverer bilen.


TeslaSvein63

Vel, hvis alle hadde kjørt så ofte til og fra Grorud som meg pga av slurv, manglende evne til å høre etter, ta tak i problemene, Inkompetanse, ja jeg sier ikke mer. Ti tusenvis av kroner har gått til spille for min egen del. Så kommer alle gangene de har hentet og levert bilen. Begynner å lure på hvem som har hatt bilen mest av meg eller verkstedet på disse snart 4 årene.   

Skjøteledning

Det som er åpenbart etter å ha fulgt denne tråden de siste par år er at bilene er av utrolig varierende byggkvalitet. Noen har biler som får/ har feil på feil som enten verkstedet sliter med å rette på, og får de fikset det så melder nye feil seg.

Har selv tydeligvis vært heldig både med bil og Serviceopplevelse.
Hatt to enkeltfeil på 18 mnd og 60.000 km. Dørhåndtak som ikke ville felle seg inn. Ble fikset under en time etter at jeg ringte inn feilen. Kom innom Drammen og fikk nytt håndtak mens jeg ventet og var på veien igjen 45 min. senere.
Det andre var fôringer på stabilisatorstag som jeg tok mens bilen var på service.
Batteripakken har knapt tapt seg på 60.000 km.
Kunne tenkt meg en ny Model S men blir rent skeptisk til å bytte når jeg leser om alle problemene.

Skulle tro at produksjonen nesten kun foregår på mandager i en sitronplantasje  i Freemont.

o.b.lix

Sitat fra: Skjøteledning på tirsdag 20. juni 2017, klokken 12:15
Skulle tro at produksjonen nesten kun foregår på mandager i en sitronplantasje  i Freemont.

De aller fleste bilene er feilfrie, og med ca 20 forbedringer i uken på model S, så er nok bortimot alle barnesykdommer fjernet.

Det som går igjen i nyere innlegg her er heller at det er stor variasjon på verkstedene, og at feil ikke alltid blir fikset. Dette jobbes det intenst med, og vet at Teslaklubben i Norge var i Freemont og hadde møte med Jon McNeill om dette nå nylig. Så forventer forbedring her fremover...

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

eadie

S85, mars 2014.
Kjørt kun 33000.

Fått feilmeldinger om parkeringsbrems som ikke aktiveres (selv om den funksjonsmessig ser ut til å fungere).
Samme type feilmelding når man setter bilen i Drive, bortsett fra at den da sier at parkeringsbrems "failed to release".
Virker ikke som den henger, dog.

Vært i kontakt med Tesla Kokstad, og må skifte caliper(e) antakelig. De har ikke nødvendig materiell inne, så må leve med feilmeldingene til slutten av august.
Også hatt en del trøbbel med speil som ikke går inn og ut som de skal (inkl. minnefunksjon på speiltilt som ofte rotet det til) men blitt bedre siste halvåret.


Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

petersv

Noen som har opplevd at vindusheiserknappene bak (begge sider) kun virker sporadisk?

fonberg

Sitat fra: TeslaSvein63 på fredag 16. juni 2017, klokken 21:42
Vel, hvis alle hadde kjørt så ofte til og fra Grorud som meg pga av slurv, manglende evne til å høre etter, ta tak i problemene, Inkompetanse, ja jeg sier ikke mer. Ti tusenvis av kroner har gått til spille for min egen del. Så kommer alle gangene de har hentet og levert bilen. Begynner å lure på hvem som har hatt bilen mest av meg eller verkstedet på disse snart 4 årene.

Hvorfor gidder du?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

MyMuffin

Har fått en kjip feil på bilen.
Frunken har i løpet av de siste 7 dagene åpnet seg fra låst tilstand og fyrt i gang alarmen 3 ganger.
Heldigvis kun skjedd mens bilen har stått parkert, uheldigvis kun skjedd når jeg sovet, senest i dag tidlig kl 05.
Ikke en hyggelig måte å bli vekt på.
Kontaktet tesla etter de 2 første hendelsene (som skjedde med under 24t mellomrom), fikk beskjed om å smøre låsen med WD40 - utført, men i dag skjedde det igjen.
Har nå deaktivert alarmen og skal kontakte tesla ila. dagen

Noen andre som har erfaring med dette, evnt vet hva fiksen er?
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Elbil fundamentalist

Sitat fra: Daniel80 på torsdag 15. juni 2017, klokken 08:26
Vanvittig mye feil som er innrapportert i denne tråden, og som førstegangs teslakjøper blir man jo litt bekymret for hva som kan gå gale, men jeg kunne tenkt meg en ny tråd hvor bare facelift biler eller biler fra f.eks 2017 --> var med, for jeg innbiller meg (håper) at mange av disse feilene er på tidligere biler, og at mesteparten nå er luket ut? Men det er vannskelig å få oversikt over her synes jeg :)
Støtter dette forslaget! Begynner å bli uoversiktelig mye gammelt til å være en stickey tråd. Denne tråden kan med fordel erstattes av en ny stickey som er for de nyere bilene.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

plvr

Sitat fra: eadie på lørdag 24. juni 2017, klokken 19:30

Fått feilmeldinger om parkeringsbrems som ikke aktiveres (selv om den funksjonsmessig ser ut til å fungere).
Samme type feilmelding når man setter bilen i Drive, bortsett fra at den da sier at parkeringsbrems "failed to release".
Virker ikke som den henger, dog.

Vært i kontakt med Tesla Kokstad, og må skifte caliper(e) antakelig. De har ikke nødvendig materiell inne, så må leve med feilmeldingene til slutten av august.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Samme her. Hadde dette problemet for et halvt år siden og parkbremsen ble byttet. Nå samme igjen. Om jeg ikke hørte helt feil hadde de to som var foran meg i køen i dag samme problem og...er vel "noe som går" det der
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

arv

Sitat fra: plvr på onsdag 28. juni 2017, klokken 21:17
Sitat fra: eadie på lørdag 24. juni 2017, klokken 19:30

Fått feilmeldinger om parkeringsbrems som ikke aktiveres (selv om den funksjonsmessig ser ut til å fungere).
Samme type feilmelding når man setter bilen i Drive, bortsett fra at den da sier at parkeringsbrems "failed to release".
Virker ikke som den henger, dog.

Vært i kontakt med Tesla Kokstad, og må skifte caliper(e) antakelig. De har ikke nødvendig materiell inne, så må leve med feilmeldingene til slutten av august.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Samme her. Hadde dette problemet for et halvt år siden og parkbremsen ble byttet. Nå samme igjen. Om jeg ikke hørte helt feil hadde de to som var foran meg i køen i dag samme problem og...er vel "noe som går" det der
Samme her , Tesla nord skal ta det den 12/7
Arv



Sent from my iPhone using Tapatalk
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Filip86

Noen som har opplevd at bakluka er skev?
Det skiller 1cm fra høyre og venstre side på plassering...begynner å mistenke at hele bilen er skeiv, spesielt siden panoramataket hakker som bare det ved åpning og lukking.

Muffinman

Hvordan er det med klaring sideveis fra dekkside til skjermkant bak? Likt på begge sider?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA