Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Cookie Monster

Samme på lyktene mine. De har blitt byttet en gang allerede.

Står jo made in Mexico på de så burde i det minste tålt litt sol  ;D
2015 P85D

TeslaSvein63

Har også byttet lykter på begge sider. De nye lyktene har begynt å krakkelere rundt kanten. Har også fått dette svaret om kjemikalier. Bare tøys hele greia. Det er ikke brukt noe på bilen som jg ikke skulle kunne brukes og har vært brukt på mine tidligere biler. De må være av en helt elendig kvalitet. En annen mulighet er frostspreng da det samler seg mye vann inni rundt kanten, i forbindelse med at lyktene er skrudd alt for hardt på for å klare å holde luken tett for vann, pga dårlig passform. Noen som har hatt lyktene av og studert tettningen?

eKramer

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

Powerflux

30,3 grader i bilen i dag, da er det sannelig bra man har aircon.........
Etter 10 minutter, ikke antydning til kaldere luft og en merkelig slurpelyd som kommer og går!
Gjetter litt her og tipper det ikke skal være sånn  :P
Liten tlf til Rud på mandag ser jeg i krystallkulen min  ::)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

hvrd

Overtok bil onsdag, ved gjennomgang fant vi dårlig fitting av interiør rundt førerdør og liten lakkskade inne i bilen nedenfor passasjerdør.

Etter å ha tatt ut vinterdekkene viste det seg at det var et digert hull mellom hjulbuen og interiøret (flere cm). Her kunne man se polstring/lydisolasjon og ledninger.

Speil på førersiden folder seg bare helt ut annenhver gang.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

hvrd


lunitiks

Æsj. Rett inn på service senteret med deg. Sett opp en liten liste med det du vil ha utbedret. Regn med å få under halvparten fikset ved første forsøk  :-[  Neida, men seriøst det varierer veldig hvor mye du får rettet på første besøk, men de er flink å ta imot folk på nytt hvis man ikke er fornøyd
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

overlay

Sitat fra: lunitiks på mandag 08. mai 2017, klokken 09:51
Æsj. Rett inn på service senteret med deg. Sett opp en liten liste med det du vil ha utbedret. Regn med å få under halvparten fikset ved første forsøk  :-[  Neida, men seriøst det varierer veldig hvor mye du får rettet på første besøk, men de er flink å ta imot folk på nytt hvis man ikke er fornøyd

"You know it's sad but true"

rsomby

Nok et glitrende eksempel på kvaliteten som leveres...
Blir bare mer og mer bekymret for tesla-fremtiden med slik kvalitet fremdeles i 2017. Kjenner tvilen kommer sigende ang tesla model 3 bestillingen...

hvrd

Sitat fra: rsomby på mandag 08. mai 2017, klokken 10:33
Nok et glitrende eksempel på kvaliteten som leveres...
Blir bare mer og mer bekymret for tesla-fremtiden med slik kvalitet fremdeles i 2017. Kjenner tvilen kommer sigende ang tesla model 3 bestillingen...
Jeg håper virkelig at dette er noe som oppsto i forbindelse med innlasting av vinterhjul eller noe, alternativt at interiørplatene har forskjøvet seg da jeg kjørte hjem med vinterhjul baki (forøvrig veldig forsiktig kjøretur med kona i bilen). Hvis ikke sier det en god del om manglende rapportering av helt opplagte feil både hos Tesla i USA og i Norge.

jcnorway

Er det normalt at Service Center slår av mobile access på bilen når den er inne til service? Leverte inn min bil til Oslo Nord idag morges. Så i appen at de tok den med på en liten kjøretur (sikkert for å sjekke vindstøy) og var en stund oppe i rundt 120 km/t på Østre Aker vei... også virker det som noen slo av mobil tilgang for nå ser jeg ikke bilen lenger i appen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

o.b.lix

Sitat fra: jcnorway på tirsdag 09. mai 2017, klokken 09:19
Er det normalt at Service Center slår av mobile access på bilen når den er inne til service?

Ja det gjør de alltid. Og drar ut kontakten på dasjcam om du her slikt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

cra

Sitat fra: jcnorway på tirsdag 09. mai 2017, klokken 09:19
Er det normalt at Service Center slår av mobile access på bilen når den er inne til service?

Blinking med lys, takluker som gikk opp og ned og tuting i horn ble nok fort gammelt.  ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jcnorway

Sikkert noen som aktiverer valet-mode før de leverer inn bilen også. Jaja... får la dem gjøre jobben sin i fred. Spennende å se om jeg får den tilbake idag - ingen loaner siden de i utgangspunktet mener de skal bli ferdig i løpet av dagen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA