Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

BMW850

Sitat fra: Hyperstress på mandag 17. april 2017, klokken 22:23
Jeg har en liten liste jeg må ta med Tesla nå:

1. Har fått klunk i DU
2. Har fått vann i bakluka fant jeg ut i dag. Står vanligvis i garasje, men har stått ute nå, og det renner ut av låsemekanismen og ved håndtakene, samt demperen på luka.
3. Har fått rust på cromelista ved diffuseren. Trodde den bolten som forårsaket problemet ble fjernet før min bil ble produsert høsten 2014, men tydeligvis ikke.


Rust på chromelista er bare ett klips som de bytter.

DU kan sikkert bare byttes (igjen), men kjipt med vann i bakluka da, det får de vel aldri 100%..(?)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

trykkertor

#2926
Beklager folkens men jeg synes det er trist å lese at en så dyr bil, (som regel godt over en halv million, og en del av dem nærmere millionen), har så mye feil og nykker.
Folk er letter bekymret for om de får en jordingsfeil. Vann kommer inn både hist og her.
Led-bremselist som må byttes, dørhåndtak som slutter å virke, DU-er som skiftes med intervall som andre biler skifter gearolje, knekk i front av panseret, skinnseter som blir pløsete og slappe, behov for å bygge opp ene siden av setet, takluker som knirker sliter med å åpnes/lukkes, + + +

Hadde skjønt det hvis det var snakk om de første bilene som kom i 2013, men ser jo det er rikelig med feil, og hvor noen feil stadig vender tilbake.
Og igjen, vi snakker altså om bil til langt over en halv million kroner.
Jeg tror ikke jeg kunne levd særlig lenge med en Model S hvis den skulle småfikses på mer enn 2 ganger i året. Noen har jo bilen jevnlig på verksted, lister med feil som vokser, og venter på servicetid noen måneder frem i tid.

Muffinman

Men hva opplever du på DIN bil? (ref topic)

For øvrig bør du ikke være overrasket over at alle innlegg i en tråd om feil og reklamasjoner inneholder nettopp det ;) Eldste bilen i signaturen har hatt ekstremt mye feil, mens den nyeste er rundet 55k og har hatt mindre enn de fleste andre biler jeg har eid.

ksandal

Dette er feil på jordingspunkt forran i bilen, som fører til alle de rare feilene der. Diskolys, åpen frunk, coolant osv..  enkelt og fikse på verksted( godkjent av Tesla)
mvh kjetil

Sitat fra: Joachim@sancon.no på søndag 16. april 2017, klokken 09:53
Vi har akkurat vært 2 uker i Spania og når vi hentet bilen på flyplassen i går så merket jeg at det virket som om bremsene hang litt og det kom en liten skrape lyd fra bremsene. Etter noen meter kom det også opp en melding om "Low coolant. Contact tesla service", deretter kom det også opp "Air suspension needs servicing", samt at bilen også indikerte at Frunk gikk hurtig opp og igjen. Stoppet på en bensin stasjon etter ett par hundre meter og konstaterte at air suspension ikke fungerte og at jeg ikke fikk åpnet frunk.


På vei hjem merket jeg også at ene hoved lyset samt at cruise controll ikke fungerte. Ringte da til Tesla Veihjelp og fortalte om problemene og de ba meg ta kontakt med SC etter påske, og at det ikke var noe problem å kjøre med bilen.

Selv synes jeg bilen er blitt helt lobotomert og er lite lysten på å ta med familien i en bil hvor elektronikken ikke er helt som den skal være.

Noen som har opplevd lignende problem?

Burde jeg ta en ny telefon til Tesla?

Bilen er en 85d utlevert April 2015.
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

BMW850

Problem: Ladet på SC Moheim idag. God fart, over 500 km/t. (i motsetning til Drammen SC  :'() Viftene dro igang for fullt noe som sikkert er normalt da bilen var god og varm. MEN- så var det som om noen helte en halv kilo grus i vifta. Mener å ha lest om tilsvarende opplevelser her. Noen som kan opplyse meg om årsak og hva Tesla eventuelt gjør med saken??

Prøvde å legge inn videoen her men den var tydeligvis for stor  :-\
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Tuxedo

Tror ikke noen helte en halv kilo grus i vifta  ;D Når batteriet blir varmt under superlading settes det i gang en kjølekompressor som kan lage bråk. Mulig årsak.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

BMW850

Nope, ikke bare kompressor på full guffe. Her var det virkelig ulyder som ikke skal være der. Trolig er det grus som har kommet i vifta.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Stein i en eller flere av viftene er ikke en ukjent sak, og lager et forferdelig spetakkel. Noen ganger ordner det seg selv, andre ganger må man løsne innerskjermen fremst i forskjermen og pirke ut manuelt. Ville vært ekstremt forsiktig siden vi ikke kjenner til hva som starter vifta. Dumt om den durer i gang med fingrene inni.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Joachim@sancon.no

Sitat fra: ksandal på onsdag 19. april 2017, klokken 11:33
Dette er feil på jordingspunkt forran i bilen, som fører til alle de rare feilene der. Diskolys, åpen frunk, coolant osv..  enkelt og fikse på verksted( godkjent av Tesla)
mvh kjetil

Sitat fra: Joachim@sancon.no på søndag 16. april 2017, klokken 09:53
Vi har akkurat vært 2 uker i Spania og når vi hentet bilen på flyplassen i går så merket jeg at det virket som om bremsene hang litt og det kom en liten skrape lyd fra bremsene. Etter noen meter kom det også opp en melding om "Low coolant. Contact tesla service", deretter kom det også opp "Air suspension needs servicing", samt at bilen også indikerte at Frunk gikk hurtig opp og igjen. Stoppet på en bensin stasjon etter ett par hundre meter og konstaterte at air suspension ikke fungerte og at jeg ikke fikk åpnet frunk.


På vei hjem merket jeg også at ene hoved lyset samt at cruise controll ikke fungerte. Ringte da til Tesla Veihjelp og fortalte om problemene og de ba meg ta kontakt med SC etter påske, og at det ikke var noe problem å kjøre med bilen.

Selv synes jeg bilen er blitt helt lobotomert og er lite lysten på å ta med familien i en bil hvor elektronikken ikke er helt som den skal være.

Noen som har opplevd lignende problem?

Burde jeg ta en ny telefon til Tesla?

Bilen er en 85d utlevert April 2015.

Leverte bilen i går og henta den i dag. Sveiset nytt punkt til jording hos Toyota.  Alt ser greit ut nå,

Fikk Passat med automat og 120 hester som lånebil. Da vet jeg om ennå en bil jeg ikke skal kjøpe meg.

Øggen

Denne meldinga begynne oftere og oftere å komme. Nokken så veit om ka som kan være feilen?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Muffinman

Noen som har av disse mikrosprekkene i baklykt? Vises kun i sollys og fra en bestemt vinkel. Lykter ble byttet våren 2014.

OleJA

Slike sprekker kommer typisk av at det har vært brukt kjemikalier som plasten ikke tåler. Kan også komme av ekstrem belastning av UV stråler, men neppe noe problem i Norge såfremt du ikke har en solseng i garasjen.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Muffinman

Ikke garasje, og samme type behandling på resten av bilen samt den andre. Men det er kun på dette ene stedet det ser slik ut.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA