Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

moso

Sitat fra: snappy på fredag 10. februar 2017, klokken 18:29
Utlevert i slutten av mars 2015 , så en januar

Har akkurat like ny bil :-) Jeg fikk etter noen litt kjipe opplevelser i regnvær på autobahn nye klosser foran, ikke de andre delene du beskriver;

FRONT BRAKE PAD SVC KIT HP1000-T (1055066-00-B)

Det var i mars ifjor - og har ikke hatt noe å klage på siden egentlig. Men enten så hadde min bil allerede nyere deler ellers enn din, ellers så er det jo litt tilfeldig hva de gjør med slikt.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

TeslaSvein63

Min er november 2013. Bremsene ble bedre under gode forhold, men er like tvilsom på vanskelig føre (saltsørpe og frost, mye regn) Er det noe senere oppgraderinger en det som ble gjort sent 2014?

Muffinman

Tror nesten det. Vår 2013 bremser veldig godt og helt forutsigbart under absolutt alle forhold. Her ble skiver og klosser byttet sommer 2016.

TeslaSvein63

Da får jeg etterlyse om det er noe "nytt" da min bil er farlig på dårlig føre. Har ikke kjørt på slikt sørpe-frost føre før nå, så det var ubehagelig å erfare.

DePe

Sitat fra: DePe på mandag 06. februar 2017, klokken 22:32
:) :) :) :)
21++ Service besøk på 2 år..

9 ganger:
Panoramatak (Fortsatt feil)
Vannlekasje, Hakking, ujevn åpning, Løse testningslister, skveit montert, sprukket pga feil montering osv..)
(Blitt fortalt at det skulle byttes til 2ng Gen. (Ble ikke gjort))

6 ganger:
Speil (Forstatt feil)
7 ganger:
Døhåndak
4 ganger:
Baklykter
5 Ganger:
HVAC (Fortsatt feil)

Bremser
Mistet "Motorkraft" i Amsterdam
DU skifte
Frunk latch
bremselys lyst
Vindstøy fra "trekantvindu"
Ladefeil (Ladespenning dropper)
++++

+
Skade på interiør ved service (Seter, armelene, paneler)
Skade på folie ved service.

har vel 100+- sider med service ordre..
Noen som byr høyere? :-) :+1:

Ble ringt opp av Tesla, de vil gå igjennom sakene mine og prøve å reparere igjen.

Samme som tidligere...
De ville kun byte sitteputene på setene som er skadet. Synnes det blir feil hvis kun passasjer sete og baksetesittepute byttes?
Hva ville dere ha gjort?
Latt dem fortsette eller kreve omlevering? evnt oppgradering av interiør/seter?

alda

Sitat fra: DePe på lørdag 11. februar 2017, klokken 00:58
Sitat fra: DePe på mandag 06. februar 2017, klokken 22:32
:) :) :) :)
21++ Service besøk på 2 år..

9 ganger:
Panoramatak (Fortsatt feil)
Vannlekasje, Hakking, ujevn åpning, Løse testningslister, skveit montert, sprukket pga feil montering osv..)
(Blitt fortalt at det skulle byttes til 2ng Gen. (Ble ikke gjort))

6 ganger:
Speil (Forstatt feil)
7 ganger:
Døhåndak
4 ganger:
Baklykter
5 Ganger:
HVAC (Fortsatt feil)

Bremser
Mistet "Motorkraft" i Amsterdam
DU skifte
Frunk latch
bremselys lyst
Vindstøy fra "trekantvindu"
Ladefeil (Ladespenning dropper)
++++

+
Skade på interiør ved service (Seter, armelene, paneler)
Skade på folie ved service.

har vel 100+- sider med service ordre..
Noen som byr høyere? :-) :+1:

Ble ringt opp av Tesla, de vil gå igjennom sakene mine og prøve å reparere igjen.

Samme som tidligere...
De ville kun byte sitteputene på setene som er skadet. Synnes det blir feil hvis kun passasjer sete og baksetesittepute byttes?
Hva ville dere ha gjort?
Latt dem fortsette eller kreve omlevering? evnt oppgradering av interiør/seter?
Snacka om att du har fått ett måndagsexemplar!!! :o :o :o
Omlevering är väl svårt att få till om bilen är över två år gammal... Men någon form för kompensation borde du få...
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

DePe

Sitat fra: alda på tirsdag 14. februar 2017, klokken 09:51
Sitat fra: DePe på lørdag 11. februar 2017, klokken 00:58
Sitat fra: DePe på mandag 06. februar 2017, klokken 22:32
:) :) :) :)
21++ Service besøk på 2 år..

9 ganger:
Panoramatak (Fortsatt feil)
Vannlekasje, Hakking, ujevn åpning, Løse testningslister, skveit montert, sprukket pga feil montering osv..)
(Blitt fortalt at det skulle byttes til 2ng Gen. (Ble ikke gjort))

6 ganger:
Speil (Forstatt feil)
7 ganger:
Døhåndak
4 ganger:
Baklykter
5 Ganger:
HVAC (Fortsatt feil)

Bremser
Mistet "Motorkraft" i Amsterdam
DU skifte
Frunk latch
bremselys lyst
Vindstøy fra "trekantvindu"
Ladefeil (Ladespenning dropper)
++++

+
Skade på interiør ved service (Seter, armelene, paneler)
Skade på folie ved service.

har vel 100+- sider med service ordre..
Noen som byr høyere? :-) :+1:

Ble ringt opp av Tesla, de vil gå igjennom sakene mine og prøve å reparere igjen.

Samme som tidligere...
De ville kun byte sitteputene på setene som er skadet. Synnes det blir feil hvis kun passasjer sete og baksetesittepute byttes?
Hva ville dere ha gjort?
Latt dem fortsette eller kreve omlevering? evnt oppgradering av interiør/seter?
Snacka om att du har fått ett måndagsexemplar!!! :o :o :o
Omlevering är väl svårt att få till om bilen är över två år gammal... Men någon form för kompensation borde du få...

Har blitt stille fra dem nå. Ble lovet en mail med info om hva som vil bli gjort
Har enda ikke fått noe  :-\. Sendte med en SMS og mail idag. Får ikke svar, evnt bekreftelse på de har mottat mailen. Får vente noen dager igjen...

rsomby

Sitat fra: DePe på tirsdag 14. februar 2017, klokken 14:21
Sitat fra: alda på tirsdag 14. februar 2017, klokken 09:51
Sitat fra: DePe på lørdag 11. februar 2017, klokken 00:58
Sitat fra: DePe på mandag 06. februar 2017, klokken 22:32
:) :) :) :)
21++ Service besøk på 2 år..

9 ganger:
Panoramatak (Fortsatt feil)
Vannlekasje, Hakking, ujevn åpning, Løse testningslister, skveit montert, sprukket pga feil montering osv..)
(Blitt fortalt at det skulle byttes til 2ng Gen. (Ble ikke gjort))

6 ganger:
Speil (Forstatt feil)
7 ganger:
Døhåndak
4 ganger:
Baklykter
5 Ganger:
HVAC (Fortsatt feil)

Bremser
Mistet "Motorkraft" i Amsterdam
DU skifte
Frunk latch
bremselys lyst
Vindstøy fra "trekantvindu"
Ladefeil (Ladespenning dropper)
++++

+
Skade på interiør ved service (Seter, armelene, paneler)
Skade på folie ved service.

har vel 100+- sider med service ordre..
Noen som byr høyere? :-) :+1:

Ble ringt opp av Tesla, de vil gå igjennom sakene mine og prøve å reparere igjen.

Samme som tidligere...
De ville kun byte sitteputene på setene som er skadet. Synnes det blir feil hvis kun passasjer sete og baksetesittepute byttes?
Hva ville dere ha gjort?
Latt dem fortsette eller kreve omlevering? evnt oppgradering av interiør/seter?
Snacka om att du har fått ett måndagsexemplar!!! :o :o :o
Omlevering är väl svårt att få till om bilen är över två år gammal... Men någon form för kompensation borde du få...

Har blitt stille fra dem nå. Ble lovet en mail med info om hva som vil bli gjort
Har enda ikke fått noe  :-\. Sendte med en SMS og mail idag. Får ikke svar, evnt bekreftelse på de har mottat mailen. Får vente noen dager igjen...

Har du ikke noe ekstra kontaktpunkt utover det som er standard epost og tlf til servicecenter?

Når jeg hadde problemer så ble saken min eskalert til en servicemanager hvor jeg fikk tlf, mobil, epost og gode oppfølginger. Jeg sokner til servicecenter i Bergen

DePe

Sitat fra: rsomby på torsdag 16. februar 2017, klokken 08:22
Sitat fra: DePe på tirsdag 14. februar 2017, klokken 14:21
Sitat fra: alda på tirsdag 14. februar 2017, klokken 09:51
Sitat fra: DePe på lørdag 11. februar 2017, klokken 00:58
Sitat fra: DePe på mandag 06. februar 2017, klokken 22:32
:) :) :) :)
21++ Service besøk på 2 år..

9 ganger:
Panoramatak (Fortsatt feil)
Vannlekasje, Hakking, ujevn åpning, Løse testningslister, skveit montert, sprukket pga feil montering osv..)
(Blitt fortalt at det skulle byttes til 2ng Gen. (Ble ikke gjort))

6 ganger:
Speil (Forstatt feil)
7 ganger:
Døhåndak
4 ganger:
Baklykter
5 Ganger:
HVAC (Fortsatt feil)

Bremser
Mistet "Motorkraft" i Amsterdam
DU skifte
Frunk latch
bremselys lyst
Vindstøy fra "trekantvindu"
Ladefeil (Ladespenning dropper)
++++

+
Skade på interiør ved service (Seter, armelene, paneler)
Skade på folie ved service.

har vel 100+- sider med service ordre..
Noen som byr høyere? :-) :+1:

Ble ringt opp av Tesla, de vil gå igjennom sakene mine og prøve å reparere igjen.

Samme som tidligere...
De ville kun byte sitteputene på setene som er skadet. Synnes det blir feil hvis kun passasjer sete og baksetesittepute byttes?
Hva ville dere ha gjort?
Latt dem fortsette eller kreve omlevering? evnt oppgradering av interiør/seter?
Snacka om att du har fått ett måndagsexemplar!!! :o :o :o
Omlevering är väl svårt att få till om bilen är över två år gammal... Men någon form för kompensation borde du få...

Har blitt stille fra dem nå. Ble lovet en mail med info om hva som vil bli gjort
Har enda ikke fått noe  :-\. Sendte med en SMS og mail idag. Får ikke svar, evnt bekreftelse på de har mottat mailen. Får vente noen dager igjen...

Har du ikke noe ekstra kontaktpunkt utover det som er standard epost og tlf til servicecenter?

Når jeg hadde problemer så ble saken min eskalert til en servicemanager hvor jeg fikk tlf, mobil, epost og gode oppfølginger. Jeg sokner til servicecenter i Bergen

Fikk en SMS igår:
Hei, er på saken du hører fra meg ......  ......... (skøyen)

Idag fikk jeg en mail der de kun skriver at de er "på saken", har ikke fått noe svar på spørsmål, ei heller forventet "behandlings" tid. Er bare oppgitt over at de etter 2år og til sammen 21 service/repbesøk fortsatt ikke har reparert bilen. Kjører rundt med samme feil som det har vært fra dag 1. De klarer rett å slett ikke å reparere bilen.  :'(. Får bare beskjed om at det er "Normalt".

Har den siste uken dukket opp flere feil.. Ladeproblemer, tap av bremsekraft, interør/dome belysning som ikke skrur seg av (etter bilvask) tar ett par dager før de skrus av, deksel på speilet sitter løst (de har byttet speil)... Sendte dem mail om dette, fikk ikke svar... 

Noen andre som er i samme situasjon? Har vært i samme situasjon? Hvor lang tid tok det før dere fikk en løsning igjenom? Andre som opplever at de ignorer deg så fort det viser seg at de ikke klarer å fikse bilen, og håper på at man gir opp?


overlay

Sitat fra: DePe på torsdag 16. februar 2017, klokken 19:27
Sitat fra: rsomby på torsdag 16. februar 2017, klokken 08:22
Sitat fra: DePe på tirsdag 14. februar 2017, klokken 14:21
Sitat fra: alda på tirsdag 14. februar 2017, klokken 09:51
Sitat fra: DePe på lørdag 11. februar 2017, klokken 00:58
Sitat fra: DePe på mandag 06. februar 2017, klokken 22:32
:) :) :) :)
21++ Service besøk på 2 år..

9 ganger:
Panoramatak (Fortsatt feil)
Vannlekasje, Hakking, ujevn åpning, Løse testningslister, skveit montert, sprukket pga feil montering osv..)
(Blitt fortalt at det skulle byttes til 2ng Gen. (Ble ikke gjort))

6 ganger:
Speil (Forstatt feil)
7 ganger:
Døhåndak
4 ganger:
Baklykter
5 Ganger:
HVAC (Fortsatt feil)

Bremser
Mistet "Motorkraft" i Amsterdam
DU skifte
Frunk latch
bremselys lyst
Vindstøy fra "trekantvindu"
Ladefeil (Ladespenning dropper)
++++

+
Skade på interiør ved service (Seter, armelene, paneler)
Skade på folie ved service.

har vel 100+- sider med service ordre..
Noen som byr høyere? :-) :+1:

Ble ringt opp av Tesla, de vil gå igjennom sakene mine og prøve å reparere igjen.

Samme som tidligere...
De ville kun byte sitteputene på setene som er skadet. Synnes det blir feil hvis kun passasjer sete og baksetesittepute byttes?
Hva ville dere ha gjort?
Latt dem fortsette eller kreve omlevering? evnt oppgradering av interiør/seter?
Snacka om att du har fått ett måndagsexemplar!!! :o :o :o
Omlevering är väl svårt att få till om bilen är över två år gammal... Men någon form för kompensation borde du få...

Har blitt stille fra dem nå. Ble lovet en mail med info om hva som vil bli gjort
Har enda ikke fått noe  :-\. Sendte med en SMS og mail idag. Får ikke svar, evnt bekreftelse på de har mottat mailen. Får vente noen dager igjen...

Har du ikke noe ekstra kontaktpunkt utover det som er standard epost og tlf til servicecenter?

Når jeg hadde problemer så ble saken min eskalert til en servicemanager hvor jeg fikk tlf, mobil, epost og gode oppfølginger. Jeg sokner til servicecenter i Bergen

Fikk en SMS igår:
Hei, er på saken du hører fra meg ......  ......... (skøyen)

Idag fikk jeg en mail der de kun skriver at de er "på saken", har ikke fått noe svar på spørsmål, ei heller forventet "behandlings" tid. Er bare oppgitt over at de etter 2år og til sammen 21 service/repbesøk fortsatt ikke har reparert bilen. Kjører rundt med samme feil som det har vært fra dag 1. De klarer rett å slett ikke å reparere bilen.  :'(. Får bare beskjed om at det er "Normalt".

Har den siste uken dukket opp flere feil.. Ladeproblemer, tap av bremsekraft, interør/dome belysning som ikke skrur seg av (etter bilvask) tar ett par dager før de skrus av, deksel på speilet sitter løst (de har byttet speil)... Sendte dem mail om dette, fikk ikke svar... 

Noen andre som er i samme situasjon? Har vært i samme situasjon? Hvor lang tid tok det før dere fikk en løsning igjenom? Andre som opplever at de ignorer deg så fort det viser seg at de ikke klarer å fikse bilen, og håper på at man gir opp?

Skøyen har nå i slutten av januar fått ny e-mail addresse. Den nye er: skoyenservice@tesla.com

DePe

Sitat fra: overlay på torsdag 16. februar 2017, klokken 19:40
Sitat fra: DePe på torsdag 16. februar 2017, klokken 19:27
Sitat fra: rsomby på torsdag 16. februar 2017, klokken 08:22
Sitat fra: DePe på tirsdag 14. februar 2017, klokken 14:21
Sitat fra: alda på tirsdag 14. februar 2017, klokken 09:51
Sitat fra: DePe på lørdag 11. februar 2017, klokken 00:58
Sitat fra: DePe på mandag 06. februar 2017, klokken 22:32
:) :) :) :)
21++ Service besøk på 2 år..

9 ganger:
Panoramatak (Fortsatt feil)
Vannlekasje, Hakking, ujevn åpning, Løse testningslister, skveit montert, sprukket pga feil montering osv..)
(Blitt fortalt at det skulle byttes til 2ng Gen. (Ble ikke gjort))

6 ganger:
Speil (Forstatt feil)
7 ganger:
Døhåndak
4 ganger:
Baklykter
5 Ganger:
HVAC (Fortsatt feil)

Bremser
Mistet "Motorkraft" i Amsterdam
DU skifte
Frunk latch
bremselys lyst
Vindstøy fra "trekantvindu"
Ladefeil (Ladespenning dropper)
++++

+
Skade på interiør ved service (Seter, armelene, paneler)
Skade på folie ved service.

har vel 100+- sider med service ordre..
Noen som byr høyere? :-) :+1:

Ble ringt opp av Tesla, de vil gå igjennom sakene mine og prøve å reparere igjen.

Samme som tidligere...
De ville kun byte sitteputene på setene som er skadet. Synnes det blir feil hvis kun passasjer sete og baksetesittepute byttes?
Hva ville dere ha gjort?
Latt dem fortsette eller kreve omlevering? evnt oppgradering av interiør/seter?
Snacka om att du har fått ett måndagsexemplar!!! :o :o :o
Omlevering är väl svårt att få till om bilen är över två år gammal... Men någon form för kompensation borde du få...

Har blitt stille fra dem nå. Ble lovet en mail med info om hva som vil bli gjort
Har enda ikke fått noe  :-\. Sendte med en SMS og mail idag. Får ikke svar, evnt bekreftelse på de har mottat mailen. Får vente noen dager igjen...

Har du ikke noe ekstra kontaktpunkt utover det som er standard epost og tlf til servicecenter?

Når jeg hadde problemer så ble saken min eskalert til en servicemanager hvor jeg fikk tlf, mobil, epost og gode oppfølginger. Jeg sokner til servicecenter i Bergen

Fikk en SMS igår:
Hei, er på saken du hører fra meg ......  ......... (skøyen)

Idag fikk jeg en mail der de kun skriver at de er "på saken", har ikke fått noe svar på spørsmål, ei heller forventet "behandlings" tid. Er bare oppgitt over at de etter 2år og til sammen 21 service/repbesøk fortsatt ikke har reparert bilen. Kjører rundt med samme feil som det har vært fra dag 1. De klarer rett å slett ikke å reparere bilen.  :'(. Får bare beskjed om at det er "Normalt".

Har den siste uken dukket opp flere feil.. Ladeproblemer, tap av bremsekraft, interør/dome belysning som ikke skrur seg av (etter bilvask) tar ett par dager før de skrus av, deksel på speilet sitter løst (de har byttet speil)... Sendte dem mail om dette, fikk ikke svar... 

Noen andre som er i samme situasjon? Har vært i samme situasjon? Hvor lang tid tok det før dere fikk en løsning igjenom? Andre som opplever at de ignorer deg så fort det viser seg at de ikke klarer å fikse bilen, og håper på at man gir opp?

Skøyen har nå i slutten av januar fått ny e-mail addresse. Den nye er: skoyenservice@tesla.com

Er klar over det  :), men takk :)

spirrevipp

Dette er jo helt hårreisende DePe...

Etter så lang tid med så mange problemer som kommer igjen og igjen så er det rett og slett ikke holdbart å drive med dette ikke ringe tilbake / svare på e-post tullet. Helt idiotisk at de ikke tar ansvar på eget initiativ. Du bør kreve skriftlig tilbakemelding innen en gitt frist hvor de går gjennom hvert enkelt problempunkt på listen og sier hva de planlegger å gjøre for å fikse problemet og når det forventes være i orden.

Er du/har du vært NAF medlem mens dette har pågått? Hvis så ville jeg tatt en prat med dem om advokatbistand, og så vurdert videre rettslige skritt utifra hvilke råd de gir.

Gremmes over slik slett behandling... like dumt som firmaet som måtte sende inn konkursbegjæring for et skarve krav på 1500,-...
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

dainai

#2817
Sitat fra: DePe på torsdag 16. februar 2017, klokken 19:27
Noen andre som er i samme situasjon? Har vært i samme situasjon? Hvor lang tid tok det før dere fikk en løsning igjenom? Andre som opplever at de ignorer deg så fort det viser seg at de ikke klarer å fikse bilen, og håper på at man gir opp?

Byt til Brumunddal.

(En haug med sitater, dobbeltsitater, trippelsitater er slettet, da det ikke beriker innlegget, men derimot gjør det vanskelig å følge med. Forum admin)

DePe

#2818
Sitat fra: dainai på torsdag 16. februar 2017, klokken 21:33


Byt til Brumunddal.

Bor ved Lørenskog, så det er litt langt unna  :(
Grorud ringte meg og ba meg komme innom, men de sendte saken videre til Skøyen siden det er de som har "Bilen".  ::)  ,
Tenkte aldri at bilen kommer til å førre til stressrelaterte sykdommer/søvnløshet...
Var mindre feil på den 17 år gamle audien jeg hadde for noen år siden  :laugh: :laugh: :laugh:



(En haug med sitater, dobbeltsitater, trippelsitater er slettet, da det ikke beriker innlegget, men derimot gjør det vanskelig å følge med. Forum admin)





dainai

#2819
Och hur mycket tid har du inte brukt på detta hittils?  ;D För din del vill det vara värt att dra till Brumunddal, de ordner  :+1:


(En haug med sitater, dobbeltsitater, trippelsitater er slettet, da det ikke beriker innlegget, men derimot gjør det vanskelig å følge med. Forum admin)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA