Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Muffinman

Halvannen uke etter at P85``en var på verksted for fiks av dørhåndtak nummer to satte jeg i gang oppdatering. Etterpå virket ikke ladingen som den skulle. Får "unable to charge", og ulasket ladeboks gir maks 14A. Samtidig tror bilen at den lades på trefase. Lasket tilførsel registreres som enfase og får opp til 32A. Hvis bilen blir stående tilkoblet uten å lade går lyset i ladeporten rødt, hovedkontaktoren kobler fra og 12v spenningen begynner å falle. Tesla har kjørt fjerndiagnose og mener det er sannsynlig at laderen må byttes, og muligens 12v batteriet.

Tror faktisk denne bilen har hatt alle feilene jeg har lest om her inne pluss noen til :)

lunitiks

Du vet at du selvutnevner deg til kommunikasjonssentral for førstelinjespørsmål fra usikre eiere nå? [Smiley]
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

What, ingen ironi  ;D

Bør gå greit det. Støtter meg bare på forumets jussavdeling ;)

latigo

I to frostperiodar no har håndtak på den eine bakdøra slutta å fungere i kulde. Det funkar som det skal på morgonen (i frostfri garasje), men etter å ha stått utandørs i nokre timar (på jobb) i kulde, kjem det ikkje lengre ut saman med dei andre.

- Eg høyrer ingen lyd frå motoren til handtaket inne i døra ved bruk (når det burde ha komme ut)
- Det er ikkje is eller andre ting som er til hinder for at det skal komme ut
- Handtaket reagerer heller ikkje på trykking /berøring som det skal.
- Eg har ikkje slått på "driver-only"-modus slik at berre handtaket på førardøra skal komme ut.
- Eg har stort sett forvarma bilen først.

Eg har kontakta tesla service som sa det høyrtest ut som om handtaket måtte byttast. Dei hadde ikkje delar på lager, og ville kalle meg inn når dei var klare. Men det er jo litt litt rart at det berre fuskar i kulde. No er det ok igjen. Eg ser for meg at dei ikkje kjem til å kunne reprodusere feilen i ein varm verkstadhall. Har fleire opplevd dette? Er det noko eg kan gjere sjølv?

Muffinman

#2764
Har hatt feil på to håndtak på eldste bil i signaturen. Ved begge anledninger startet feilen med å være temperaturavhengig. Første gang kun i solsteken på sommer, var det kaldere fungerte det. Noe lignende nylig; fungerte i kulde men feilet så snart det ble noen få plussgrader. Uansett blir det verre med tid og vil etterhvert slutte å fungere uavhengig av temperatur. Film når det skjer og vis fram når du leverer på verksted i tilfelle de ikke klarer å gjenskape feilen.

Å fikle med dette selv før bilen er utenfor reklamasjonsfristen er ikke noe å satse på, men det ligger en fin video lenger framme i tråden til DIY-fiks.

latigo

Sitat fra: Muffinman på torsdag 19. januar 2017, klokken 09:19
Å fikle med dette selv før bilen er utenfor reklamasjonsfristen er ikke noe å satse på, men det ligger en fin video lenger framme i tråden til DIY-fiks.
Takk for svar. Eg sto bevæpna med silikon og X4 utan å finne angrepspunkt :D

kjellan

Vår Tesla MS P85D 2015 har dei siste 14 dagane starta med "Car Alarm Triggered" om natta når den står i garasje og ellers også på dagtid når den er parkert. Ca 1 gang pr døgn. Den slår ser av sjølv og vi veit ikkje kva som er årsaken.

Er det andre som har opplevd dette ? evt årsaker ? ?

 
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

petersv


rr2000

Grunnen til at alamen utløses vilkårlig kan være et dårlig jordingspunkt under frunkboksen på høyre side. Det er en gjenget jordingspinne som er sveiset til aluminiumsrammen og som visstnok har en tendens til å ryke og som da må sveises på igjen. Når dette jordingspuntet faller ut kan det trigge alarmen og det kan føre til alle mulige feilmeldinger som low coolant level, I ytterste konsekvens slutter luftfjæringen å virke og lysene foran på høyre side slukner. Måtte sveises av drammen karrosseri.
P85D

kjellan

Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

kjellan

Sitat fra: rr2000 på torsdag 26. januar 2017, klokken 18:31
Grunnen til at alamen utløses vilkårlig kan være et dårlig jordingspunkt under frunkboksen på høyre side. Det er en gjenget jordingspinne som er sveiset til aluminiumsrammen og som visstnok har en tendens til å ryke og som da må sveises på igjen. Når dette jordingspuntet faller ut kan det trigge alarmen og det kan føre til alle mulige feilmeldinger som low coolant level, I ytterste konsekvens slutter luftfjæringen å virke og lysene foran på høyre side slukner. Måtte sveises av drammen karrosseri.

Takk for informasjonen. Tas opp med TM.

Har ikkje hatt andre feil som du nevner. Bilen skal på service i april. Så dersom dette eskalerer så får eg kontakte TM før timen. Har forøvrig opplevd 1 gang at den store skjermen slo seg av & resette seg under kjøring . Den starta opp igjenn ....  har ikkje skjedd siden. Dette var for ca 1/2 år siden.
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

overlay

Sitat fra: Megleren på tirsdag 03. januar 2017, klokken 16:49


Så disse merkene forrige uke og de ser ut til å bli verre bare. Bilen har kjørt 22000km.

Noen som har opplevd dette og evt tatt det opp med Tesla? Merkene er både nederst på rattet og øverst.

Jeg har identiske merker under rattet. Etter sist service har jeg også fått ett skarpt merke på fronten av rattet, ser ut som noen har satt neglen rett i rattet

mj

Sitat fra: overlay på fredag 27. januar 2017, klokken 17:42
Sitat fra: Megleren på tirsdag 03. januar 2017, klokken 16:49


Så disse merkene forrige uke og de ser ut til å bli verre bare. Bilen har kjørt 22000km.

Noen som har opplevd dette og evt tatt det opp med Tesla? Merkene er både nederst på rattet og øverst.

Jeg har identiske merker under rattet. Etter sist service har jeg også fått ett skarpt merke på fronten av rattet, ser ut som noen har satt neglen rett i rattet

Har det samme på min og sett på FB at det er flere som har det. Jeg har en mistanke om at dette kan skyldes glidelåsen på jakka når man går inn og ut av bilen. Er dere enige i at dette kan stemme ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Lynet

Har en skinnjakke med glidelås som laget et slikt merke, merkene forsvant etter noen måneder.
Skinn har en evne til å reparere seg selv  :)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

GOS

Sitat fra: mj på lørdag 28. januar 2017, klokken 22:19
Har det samme på min og sett på FB at det er flere som har det. Jeg har en mistanke om at dette kan skyldes glidelåsen på jakka når man går inn og ut av bilen. Er dere enige i at dette kan stemme ?

Nei, overhodet ikke det som er grunn på min. Mitt merke er ca kl 11 og jeg parkerer ALLTID (99,999%) med hjulene pekende rett frem.

Så hos meg så er det ikke glidelås, men jeg skjønner ikke hva det kan komme av.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA