Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

mj

Sitat fra: GOS på tirsdag 03. januar 2017, klokken 19:53

Har ikke studert mitt eget ratt, men jeg innbiller at jeg har det samme. Kjenner det når jeg flytter hånda rundt på rattet. Kjørt 35' og har kjent det i lang tid, men tror jeg primært har ett kraftig merke.

Har sett det samme. Tror det er glidelåsen på jakka som gjør det. Den kan skrape borti når man setter seg inn eller går ut. Uansett så er det dårlig kvalitet på skinnet eller hva det er på rattet. Har aldri sett liknende på andre biler.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Megleren

Hvordan er beste måte å gå fram her nå? Sende mail med bilde til Tesla?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Model X75 - Est levering Mars 2018
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

CFM

Sitat fra: Megleren på tirsdag 03. januar 2017, klokken 16:49


Noen som har opplevd dette og evt tatt det opp med Tesla? Merkene er både nederst på rattet og øverst.

Jeg fikk bilen tilbake etter service med noen liknende merker. Metallglidelås tror jeg >:( Hadde litt skinnpolish på det neste gang jeg stelte setene. Halvannet år senere må jeg lete veldig for å finne igjen hvor det var. 8)
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

rmr

Noen andre som har problemer med DAB?

Skrev tidligere i tråden om at ikke NRK MP3 virket i min bil. Bilen har nå vært inne hos Tesla for feilsøking. De sier de ikke finner feilen , men kan feilsøke mer når min oppsatte time i mars kommer.

Samtidig bilen var inne så oppdaterte de software i håp om at det skulle løse problemet. Det gjorde det ikke.

Nå etter siste SW er lagt inn så forsvant Radio Rock og 247 i tillegg til at NRK MP3 har problemer.

Radio Rock og 247 slår ikke inn i det hele tatt , men NRK MP3 kommer etter mer enn 1 minutt venting.

Jeg tror ikke dette er relatert til DAB antenne osv. , heller mer og mer mot software problemer , eventuelt hovedenhet.

Er veldig takknemlig for tips , og eventuelt høre fra andre med tilsvarende utfordringer.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Tuxedo

Det har blitt endel rør med medieappen etter det nye brukergrensesnittet kom.  Blant annet fungerer det bedre å velge DAB-kanaler fra kanallisten enn fra favoritter.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

cairnz

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 05. januar 2017, klokken 10:02
Det har blitt endel rør med medieappen etter det nye brukergrensesnittet kom.  Blant annet fungerer det bedre å velge DAB-kanaler fra kanallisten enn fra favoritter.
Problemet er i områder hvor det er flere bånd å velge mellom - du kan ikke spesifikt si at du skal ha 12C (Oslo) hvis den også finner samme kanal på 13A? (Vestfold). Da kan du risikere å finne kanalen på bånd 13A i stedet for 12C og dermed ha dårligere signal. Har merket dette endel etter siste versjon. Løsningen var å søke og søke rundt, for å lagre kanalen når den slo inn på rett bånd - da er den slik den skal være.  ::)
Elbilist

Tuxedo

Sitat fra: CFM på onsdag 04. januar 2017, klokken 15:07
Jeg fikk bilen tilbake etter service med noen liknende merker. Metallglidelås tror jeg >:( Hadde litt skinnpolish på det neste gang jeg stelte setene. Halvannet år senere må jeg lete veldig for å finne igjen hvor det var. 8)
Fikk også bilen tilbake fra service før jul med to stygge sår på rattet.  Det ene er på baksiden, akkurat der tuppen på venstre pekefinger ligger når man holder rattet ti på to, så veldig irriterende.  Siden jeg ikke kan bevise at det var Tesla som forårsaket skadene, så gidder jeg ikke prøve noe den veien.  Noen som har erfaring med noen gode reparasjonsmidler for skinn?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

CFM

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 07. januar 2017, klokken 18:03
Sitat fra: CFM på onsdag 04. januar 2017, klokken 15:07
Jeg fikk bilen tilbake etter service med noen liknende merker. Metallglidelås tror jeg >:( Hadde litt skinnpolish på det neste gang jeg stelte setene. Halvannet år senere må jeg lete veldig for å finne igjen hvor det var. 8)
Fikk også bilen tilbake fra service før jul med to stygge sår på rattet.  Det ene er på baksiden, akkurat der tuppen på venstre pekefinger ligger når man holder rattet ti på to, så veldig irriterende.  Siden jeg ikke kan bevise at det var Tesla som forårsaket skadene, så gidder jeg ikke prøve noe den veien.  Noen som har erfaring med noen gode reparasjonsmidler for skinn?

Jeg har Swissvax Leather Care Kit Forte. Kjøpt med rabatten til tocn.no.

Om man sier i fra på en hyggelig måte kan det komme fremtidige kunder til gode. Kanskje Tesla velger plastglidelås i kjeledressen neste gang ;)
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

petersv

Jeg har brukt Autoglyms leather care sett. Ca 250kr for komplett kit på ebay. Funker bra for meg.

Jejl

På forrige service gav jeg beskjed om at jeg synes bremsene av og til reagerte for tregt (hadde sept13 orginale bremser). De skulle skifte til den nye typen. Hvordan kan jeg sjekke at jeg har fått nye, og skifter de vanligvis skivene også? For meg så så det helt likt ut.

Muffinman

Skiver og klosser byttes. I tillegg monteres skjold. Skal være greit å se.

Jejl

Fra servicen:
Corrections:
Part Quantity Unit Price
FRONT BRAKE PAD SVC KIT HP1000-T (1055066-00-B) 1.00 0.00 0.00 REAR BRAKE PAD SVC KIT HP1000-T (1055068-00-B) 1.00 0.00 0.00
Found no issue with brakes.
Inspected brake components.
Found that the brake pads that were installed are 1st generation components and to be replaced under the the Tesla cold weather brake package.
Corrections: Brakes replaced.
Vehicle in now operation as designed.   

Ifølge dette er vel alt byttet?
Hvordan er det lettest å se at bremsene er byttet, jeg husker desserre ikke så godt hvordan de orginale så ut?
Skivene var det overflaterust på noen få dager etter servicen, men det er vel vanlig etter en dag ute i regnet.

Muffinman

#2757
Bare klosser som er byttet i følge teksten. Da skal bilen egentlig ha alt det andre fra før, men det rimer dårlig hvis det ikke er gjort noe  før og den har originale 2013-bremser.  På min 2013 ble det tatt i flere omganger; først ble klossene byttet foran, deretter skiver (og muligens klosser igjen) før både skiver og klosser ble byttet på nytt i fjor sommer pga at bilen ikke hadde siste utgave. I tillegg monterte de skjold. Nå fungerer bremsene betydelig bedre i kaldt slapsevær enn de originale på 2015-modellen, som visstnok hadde "rett" versjon bremser ved sjekk i mars 2016. Men lurer på om det er kommet en ny variant klosser der.

Legger ved en bulletin fra mars 2016 om bremser. Har ikke sjekket om den er erstattet av en nyere.

Jejl

Hvis de nye skivene er like eller tilnærmet like som de gamle har det vel ingenting å si at de ikke skiftet dem. Hvilken funksjon har skjoldet?

Muffinman

Skjerme mot fukt og smuss, holde varme i skiva lenger osv. Bidra til at den er klar for "action" når den trengs. Skivene kan ha ulike egenskaper om de ser like ut. Det er stor forskjell på ulike legeringer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA