Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

nie

OK. Det begynner jo etterhvert å bli endel ulike varianter av batterier så kan vel ikke forvente at de sitter med et lager av både 60, 70, 75, 85, 90 og 100kwh. Fikk du noengang noen forklaring på hva som var feil med ditt?

Brosme

Sitat fra: nie på mandag 02. januar 2017, klokken 20:14
Er det noen noen av dere som har erfaring med lånebatteri mens hovedbatteriet blir reparert?

1)Hvor lenge måtte dere vente på å få lånebatteri?
2)Hvor lang tid tok det før ditt eget batteri var tilbake i bilen?

Har fått OK lånebil men vil gjerne ha min egen tilbake
P85 | Grå | 21''Grå | Alt utstyr utenom +|Bekreftet 22.10.13|Bygges 30.01.14|Ønsket 03.2014|Est 03-04.14

nie

Den er god, takker for svar.
Det som er litt kjipt er at jeg har betalt depositum på ny X som straks går i bekreftelse. Ser ingen annen løsning enn å kansellere denne da det blir for usikkert med salg av en bil som kjører rundt med lånebatteri det kommende halvåret.

Øggen

@Nie Det ser ej faktisk ikkje på som et problem så lenge du opplyse om det ved salg. Kan vær fordelaktig også for nye kjøpere å få nytt batteri på garanti. Ej hadde sett positivt på det.
Uansett bør du opplyse Tesla om det, og sei at somling evt. kan skape trøbbel for salg, sjølv om det kanskje ikkje e tilfelle.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

rsomby

Sitat fra: nie på mandag 02. januar 2017, klokken 22:33
Den er god, takker for svar.
Det som er litt kjipt er at jeg har betalt depositum på ny X som straks går i bekreftelse. Ser ingen annen løsning enn å kansellere denne da det blir for usikkert med salg av en bil som kjører rundt med lånebatteri det kommende halvåret.

Jeg solgte min gamle S85 '14 da den gikk med en lånebatteri, kjøper så det som en fordel da han kunne bare makse kapasitet hele tiden uten å bekymre seg over at det gikk ut over hans eget batteri.

nie

@øggen & Somby
Jeg ser absolutt poenget deres og det er nok helt rett.
Tror likevel at det krever litt erfaring med EL-bil å være istand til å tenke slik og mange som skal kjøpe sin første EL-bil vil kanskje være skeptiske.

Megleren



Så disse merkene forrige uke og de ser ut til å bli verre bare. Bilen har kjørt 22000km.

Noen som har opplevd dette og evt tatt det opp med Tesla? Merkene er både nederst på rattet og øverst.
2018 Model X75 - Est levering Mars 2018
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

OlafGTE

Sitat fra: Megleren på tirsdag 03. januar 2017, klokken 16:49Så disse merkene forrige uke og de ser ut til å bli verre bare.
Er du gift? Hvis det er metall mot lær, vinner vel gjerne metallet på poeng.

Megleren

Sitat fra: OlafGTE på tirsdag 03. januar 2017, klokken 17:02
Sitat fra: Megleren på tirsdag 03. januar 2017, klokken 16:49Så disse merkene forrige uke og de ser ut til å bli verre bare.
Er du gift? Hvis det er metall mot lær, vinner vel gjerne metallet på poeng.
Gift, men verken jeg eller kona bruker ring.



De merkene startet sånn, og nå har de revnet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Model X75 - Est levering Mars 2018
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

lunitiks

Sitat fra: Megleren på tirsdag 03. januar 2017, klokken 17:45
Gift, men verken jeg eller kona bruker ring.

Tøft.

Men kan det være dongeri? Ingen tvil om at rattet får gjennomgå ved av- og påstigning hvis ikke rattet er tilstrekkelig høyt satt
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Megleren

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 03. januar 2017, klokken 18:35
Sitat fra: Megleren på tirsdag 03. januar 2017, klokken 17:45
Gift, men verken jeg eller kona bruker ring.

Tøft.

Men kan det være dongeri? Ingen tvil om at rattet får gjennomgå ved av- og påstigning hvis ikke rattet er tilstrekkelig høyt satt

Tenkt på det også, men det er jo ikke den første bilen jeg har. Aldri hatt slike problemer med noen av de andre bilene, selv billige biler.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Model X75 - Est levering Mars 2018
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

lunitiks

Innstigningsmetoden i Model S er "one of a kind" spør du meg. @CookieMonster har innsett dette og laget en egen profil for inn- og ut  ::)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Øggen

#2742
Sitat fra: Megleren på tirsdag 03. januar 2017, klokken 16:49


Så disse merkene forrige uke og de ser ut til å bli verre bare. Bilen har kjørt 22000km.

Noen som har opplevd dette og evt tatt det opp med Tesla? Merkene er både nederst på rattet og øverst.

Samme her. Må være en svakhet
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

GOS


Har ikke studert mitt eget ratt, men jeg innbiller at jeg har det samme. Kjenner det når jeg flytter hånda rundt på rattet. Kjørt 35' og har kjent det i lang tid, men tror jeg primært har ett kraftig merke.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

vnm

Sitat fra: Muffinman på mandag 02. januar 2017, klokken 16:28
Merkelig nok har jeg aldri sett at noen av mine biler stopper på annet enn 100%, uansett temperatur. Men jeg har sett 98/99% på to forskjellige 90-biler. Begge gangene i plussgrader, og ladet under samme forhold som mine egne. Snodig det der.
Har aldri fått mine biler tim å lade til 100 %. De har stoppet på 97-99. Se signatur. Da bekrefter "problemet". Lurer på hva det er. Tesla sier at alt er som det skal være.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA