Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: lunitiks på torsdag 15. desember 2016, klokken 21:11
Sitat fra: Muffinman på torsdag 15. desember 2016, klokken 21:02
Vet ikke om du misforstår noe, men dette var en uvant tone fra deg.  Håper jeg ikke har fornærmet deg på noen slags måte....

Jeg finner ingen innstillinger under "driver assistance" som gjør noe med dette. Det nærmeste er forward collision warning eller noe slik.
Mulig jeg misforsto deg da du skrev "skiten". Du har lenge anmodet om å få frakoplet (all?) automatikken som følger av AP1.0 HW. Trodde du siktet til dette igjen.
Tror ikke det ville hjulpet å deaktivere ap-pakka da dette er standard på alle biler, og aktivt selv uten at ap eller tacc er aktivert.

lunitiks

#2701
Bingo. Derav ironien. Men jeg bommet på hva du egentlig mente (trodde "skiten" var sarkasme on your part hva gjelder hele autopilotpakka)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på torsdag 15. desember 2016, klokken 21:12
Se vedlegget. Så flinkingene mener altså at "forward collision warning" knappen styrer funksjonen som registrerer når bilen er for nær noe på sidene og aktivt vrir på rattet?
Hmm.  Gjør den virkelig det? Altså forsøker seg på en unnamanøver, uten at den såkalte "autopiloten" er koblet inn? ???
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Skjøteledning

Ville ikke lane assist være funksjon å skru av? Er ikke i nærheten av bilen nå men mener det er en feature som heter det.

Muffinman

SitatHmm.  Gjør den virkelig det? Altså forsøker seg på en unnamanøver, uten at den såkalte "autopiloten" er koblet inn? ???
Jepp, skjedd nærmere 10 ganger det siste året. I kveld var det ingen biler i nærheten, men til gjengjeld såpass kraftig at jeg likevel fikk meg en støkk.

SitatVille ikke lane assist være funksjon å skru av? Er ikke i nærheten av bilen nå men mener det er en feature som heter det.
Stemmer, men den funksjonen slo jeg av på vei fra utlevering for litt over et år siden. Blir litt overivrig på småveier hvor man toucher veimarkeringene jevnlig.

lunitiks

Lane assist tror jeg bare lager vibrasjoner i rattet når man er på vei ut av fila
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

#2706
Stemmer det. Fungerer bra på gode veier med markering, men på småveier vibrerer rattet med stamina som en toppmodell fra kondomeriet. Og jeg kjører for det meste på den type veier.

lunitiks

#2707
ADVARSEL: IRONISK MELDING FØLGER[IRONI] Takk for metaforen, Muffinman, just det jeg trengte [/IRONI]


Åpp. På tide å endre avatar
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

TRM

Sitat fra: Muffinman på torsdag 15. desember 2016, klokken 21:02
Vet ikke om du misforstår noe, men dette var en uvant tone fra deg.  Håper jeg ikke har fornærmet deg på noen slags måte....

Jeg finner ingen innstillinger under "driver assistance" som gjør noe med dette. Det nærmeste er forward collision warning eller noe slik.
Muligheten til å deaktivere denne funksjonen forsvant med 8.0.
På 7.x måtte jeg skru dette av for å unngå at bilen kjørte meg og familien min straka vegen ut i Sørfjorden (Hardanger). Med 8.x kjører jeg på disse smale veiene med hjertet i halsen, og et godt grep på rattet. Har en video av fenomenet liggende. Skal se om jeg får lasta opp etterhvert...
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

RonnyØ

Husqvarna Automower 320

Filip86

Kjenner jeg begynner å bli dritt lei.
Forhistorie:
90D ny, hentet i slutten av juni. Vært på garanti utbedring 5 ganger allerede.

Bilen ble hentet på fredag 2.12, service ble bestilt på mandag igjen, da vi fredag kveld oppdaget at panseret var skjevt når vi skulle inn i frunken + litt andre ting. Fikk service på torsdag.
Måtte levere bilen inn på tirsdag pga. air suspension warning.

Får telefon i dag om at bilen er klar, de har byttet ladeport og en ventil til luftfjæringa, men når jeg spør om panseret er rett så sier de at de kun har tatt med tingene jeg nevnte på tirsdag og at de ikke har gjort det som timen på torsdag var ment til. Så da er altså ikke bilen klar før en gang neste uke.

Service manager svarer heller ikke på mail....

Vår glede hittill av å eie en model s:
- Ha bilen gjennomsnittlig på garanti utbedring 1 uke per måned
- Kjøre i alle andre modeller av model s (vi har blitt enige om at vi har valgt rett utstyr og fargekombinasjon på vår modell ihvertfall)
- Angrer litt på at vi ikke valgte vinterpakken pga rattvarme
- Bruke x antall timer på å avspasere fra jobb for å kunne hente og levere bil til service
- Oppleve at det kun er vår bil det er mye problemer med, ingen av loanerne har hatt samme problemene vi har.
- Kan nedjustere antall km på vår forsikring.

jkirkebo

Sitat fra: Filip86 på fredag 16. desember 2016, klokken 11:09
- Bruke x antall timer på å avspasere fra jobb for å kunne hente og levere bil til service

Er det nødvendig da? Jeg har levert bil i Drammen før åpningstid mange ganger, de har nøkkelboks for nøklene. Har også hentet bil etter stengetid, de tok da ut batteriet i nøkkelen og la nøkkelen inne i bilen. Jeg låste opp bilen med mobilen, satte batteriet i nøkkelen og kjørte hjem.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Filip86

Sitat fra: jkirkebo på fredag 16. desember 2016, klokken 12:07
Sitat fra: Filip86 på fredag 16. desember 2016, klokken 11:09
- Bruke x antall timer på å avspasere fra jobb for å kunne hente og levere bil til service

Er det nødvendig da? Jeg har levert bil i Drammen før åpningstid mange ganger, de har nøkkelboks for nøklene. Har også hentet bil etter stengetid, de tok da ut batteriet i nøkkelen og la nøkkelen inne i bilen. Jeg låste opp bilen med mobilen, satte batteriet i nøkkelen og kjørte hjem.
Samboeren er avhengig av bil til og fra jobb, og lånebil får vi ikke før vi har levert vår bil.

Øyvind.h

De gangene jeg har levert bil har de ønsket å sette seg ned og gå igjennom punkter.
Men på Skøyen burde det bare være å sette bilen i P-huset, dumpe nøkkel i nøkkelmottak og gå til tog/trikk/buss. Forutsatt at de på forhånd har sendt over serviceordren så du ser at alt er med og korrekt beskrevet. Jeg som jobber i sentrum plukker heller opp lånebil etter endt arbeidsdag.

Ellers er nok slike "batteri ut av nøkkel/fjernstart med mobil" sikkert litt utfordrende å administrere, og opp til servicemanagers evne til å følge opp kunde og mekaniker.

Sitat fra: Filip86 på fredag 16. desember 2016, klokken 11:09
- Angrer litt på at vi ikke valgte vinterpakken pga rattvarme
Mulig du tenker på dette fordi du har lånebil uten forvarming med app? Jeg hadde rattvarme i Leaf``en. Den brukte jeg titt og ofte. Men i Teslaen har jeg faktisk ikke brukt den i det hele tatt i vinter. Ikke 100% sikker, men tror det er fordi kupeen blir så raskt varm at behovet for rattvarme forsvinner helt for meg.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cookie Monster

Forvarmer alltid selv men rattvarme blir stort sett bruk likevel hver dag det er kaldt. Er så deilig med varme i rattet og gjør at jeg slipper å fyre opp resten av kupeen så mye når jeg uansett kjører alene.
2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA