Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Muffinman

Dette er vel strengt tatt en feil eller mangel, men den får ingen konsekvenser så det hører vel kanskje ikke hjemme i denne tråden. Uansett, vaskerunde på 85D``en og oppdager at pakningen nærmest frontruta er rett, mens anleggsflaten på panseret er buet. Dermed er det et område hvor pakningen ikke har noe å ligge mot, og det legger seg skitt og støv både nede på plasten og oppe i panseret. På bildet hadde jeg vasket av plasten før jeg kom på å ta bilde, men det gjelder områdene markert med pil.

På P85``en er pakningen såpass buet at den ligger an mot panseret på midten - så vidt. Går dette igjen på alle nyere biler eller er det bare min? Hvordan ser din ut?

lunitiks

Sitat fra: Muffinman på lørdag 28. mai 2016, klokken 18:58
Går dette igjen på alle nyere biler eller er det bare min? Hvordan ser din ut?

Triste greier, se pic. Men jeg vet ikke hvor mye dette forringer/påvirker levetiden på delene. Antar at schmutz-vannet dreneres via pakningene og ned et sted. Skal følge litt med på dette.

Prøvde forresten å legge en LED-lykt i frunken og lukke panseret i en mørkelagt garasje. Kunne ikke se noe lysglimt i området, så dette er antakelig beskjedne lekkasjer.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Sitat fra: lunitiks på søndag 29. mai 2016, klokken 12:04
Sitat fra: Muffinman på lørdag 28. mai 2016, klokken 18:58
Går dette igjen på alle nyere biler eller er det bare min? Hvordan ser din ut?
Prøvde forresten å legge en LED-lykt i frunken og lukke panseret i en mørkelagt garasje. Kunne ikke se noe lysglimt i området, så dette er antakelig beskjedne lekkasjer.
Du misforstår nok litt her. Denne pakningen tetter ikke inn mot frunken, det er det pakningen som omslutter selve frunken som gjør. Derfor vil du nok ikke se lys slik du gjør det selv om man fjerner pakningen som er tema her helt. Den ligger der nok bare for å stoppe tilsmussing i området rundt frunken og muligens stabilisere panseret og slik sett får det ikke noen konsekvenser ut over at det blir litt dritt på midten og at det ser passe dumt ut :)

MeTesla

Jeg har opplevd noe litt spooky to ganger nå, har kontaktet Tesla begge gangene.

Saken er at når jeg plugger ut ladekabelen og lukker ladelokket så lyser det rødt på diodene ved laderen. Inne på lilleskjermen får jeg beskjed om at bilen ikke kan kjøres, 12v batteri lavt, kjør forsiktig inn til kanten osv.

På support fikk jeg beskjed om å åpne ladeluken og lukke den på  nytt. Det funket første gangen og alle feilmeldinger forsvant

Andre gangen så gikk ikke ladeluken å åpne fordi den insisterte på at den var åpen allerede. Det var verre. Prøvde resetting vha knappene og også resetting via storskjermen. Men det virket ikke.

I tillegg lot ikke bilen seg låse og håndtakene ble stående ute.

Da jeg ikke har mobildekning der bilen står i parkeringshuset så må jeg gå ut for å ringe. Men da jeg kom tilbake så hadde bilen selv låst seg og funnet ut at ladeluken var igjen. Men fortsatt umulig å starte. Men i og med at jeg fikk åpnet luka og lukket den igjen så fungerte bilen som normalt.

Spooky. 2 hendelser på 4 uker. Har noen opplevd noe liknende? Saken min blir sendt over til Skøyen.

Muffinman

Sitat fra: MeTesla på tirsdag 31. mai 2016, klokken 08:40
Andre gangen så gikk ikke ladeluken å åpne fordi den insisterte på at den var åpen allerede.
Hvis det skjer kan du først prøve å trykke luka ekstra hardt inn. En gjenganger på bilene nå er at den ikke registrerer at luka stenges med mindre man presser den litt ekstra inn.

MeTesla

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 31. mai 2016, klokken 10:16
Sitat fra: MeTesla på tirsdag 31. mai 2016, klokken 08:40
Andre gangen så gikk ikke ladeluken å åpne fordi den insisterte på at den var åpen allerede.
Hvis det skjer kan du først prøve å trykke luka ekstra hardt inn. En gjenganger på bilene nå er at den ikke registrerer at luka stenges med mindre man presser den litt ekstra inn.

Takk for svar Miffin! Ja jeg prøvde det men diodene vedvarte å lyse og luka var jo igjen hele tiden.

Men allikevel - bilen gikk ikke an å kjøre i disse to casene...

morpheos

Noen som har vært ute for at aircondtion ikke blåser noe særlig kald luft? Uansett innstillinger får jeg ikke den til å blåse kald luft. P.t. evner ikke bilen å få temperaturen under 30 grader når det er sol ute. Testet med en kollega som har samme bil (2014 P85+) - begge viste ca 38 grader i appen (parkert); etter 5 minutter var min kollegas bil på vei under 25 grader, mens min var 37.. Kom seg ikke under 35 grader, selv etter 30 min med AC på. Range mode er off, og riktige innstillinger er visstnok på plass i følge Tesla.

Snakket med servicesenteret, og skal til time i slutten av juni (woho!) - men tar i mot tips fra andre før den tid.

Tuxedo

Sitat fra: morpheos på torsdag 02. juni 2016, klokken 19:59
Noen som har vært ute for at aircondtion ikke blåser noe særlig kald luft? Uansett innstillinger får jeg ikke den til å blåse kald luft. P.t. evner ikke bilen å få temperaturen under 30 grader når det er sol ute. Testet med en kollega som har samme bil (2014 P85+) - begge viste ca 38 grader i appen (parkert); etter 5 minutter var min kollegas bil på vei under 25 grader, mens min var 37.. Kom seg ikke under 35 grader, selv etter 30 min med AC på. Range mode er off, og riktige innstillinger er visstnok på plass i følge Tesla.

Snakket med servicesenteret, og skal til time i slutten av juni (woho!) - men tar i mot tips fra andre før den tid.
Lekkasje av kjølemedium  Hører du durelyd fra A/C-kompressoren når den forsøker å kjøle?  Du skal jo være veldig heldig som får dette fikset i løpet av måneden.  Brukte ett og et halvt år på min bil for å fikse samme problemet.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

jkirkebo

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 02. juni 2016, klokken 20:38
Sitat fra: morpheos på torsdag 02. juni 2016, klokken 19:59
Noen som har vært ute for at aircondtion ikke blåser noe særlig kald luft? Uansett innstillinger får jeg ikke den til å blåse kald luft. P.t. evner ikke bilen å få temperaturen under 30 grader når det er sol ute. Testet med en kollega som har samme bil (2014 P85+) - begge viste ca 38 grader i appen (parkert); etter 5 minutter var min kollegas bil på vei under 25 grader, mens min var 37.. Kom seg ikke under 35 grader, selv etter 30 min med AC på. Range mode er off, og riktige innstillinger er visstnok på plass i følge Tesla.

Snakket med servicesenteret, og skal til time i slutten av juni (woho!) - men tar i mot tips fra andre før den tid.
Lekkasje av kjølemedium  Hører du durelyd fra A/C-kompressoren når den forsøker å kjøle?  Du skal jo være veldig heldig som får dette fikset i løpet av måneden.  Brukte ett og et halvt år på min bil for å fikse samme problemet.

Jeg har fått samme problem. Null kjøling og en "hveselyd" fra bak dashbordet om AC står på. Har avtalt med Drammen at de skal se på bilen min i løpet av neste uke, setter den igjen der hele uka da vi uansett er bortreist på ferie. Kan ikke kjøre rundt uten AC i disse dager...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.


Belloq

Sitat fra: Belloq på onsdag 25. mai 2016, klokken 19:31
Har begynt å få car need service and may not restart nesten hver kjøretur ved litt hard akselerasjon. Beskjeden forsvinner ganske hurtig, men når jeg skal starte bilen på nytt så tar bilen en diagnose sjekk. Alt fungere som det skal. Hadde en tur på litt svingete veier hvor jeg ga mye full gass da fikk jeg også denne beskjeden , men bilen sluttet plutselig og akselerere mistet regen og N-P-D-R ble farget røde i instrumentet. Måtte ta en restart av den store skjermen , da funket det igjen og jeg kunne kjøre videre.
Har en ganske høy sirkelsag lyd i Driveuniten som skal byttes i Juli , har en følelse av at dette har en sammenheng. Noen med lignende erfaringer som vet hva dette kan være?

Har vært i kontakt med Tesla , de har tatt en diagnose av bilen trådløst men finner ingen feilmeldinger.

Da fikk jeg min første opplevelse av død bil, nede i første etg på Bastø ferjen av alle ting. Det er ikke mye stas å få slike problemer på en båt , var med frem og tilbake 3 ganger før det ble henting av viking på Horten siden. Så nå står bilen helt død i gårdsplassen å venter på naf skal kjøre den til et Service senter. Da lærte jeg en ting , ikke kjør rundt med feilmeldinger som forsvinner uten å få sjekket de opp grundig.
P85 2014

fonberg

Rapporterer fillefeil: Når jeg lukker soltaket fra appen, felles speilene ut. Speilene feller seg inn igjen om jeg låser opp og deretter låser bilen igjen. (2.20.45)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

SunSeeker

Dette skjedde på forrige software også.
37 ett eller annet.....

BMW850

Etter siste oppdatering får jeg ikke satt vinduspusserene i "servicemodus". Noen som har merket det samme?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

fonberg

Sitat fra: BMW850 på lørdag 11. juni 2016, klokken 14:22
Etter siste oppdatering får jeg ikke satt vinduspusserene i "servicemodus". Noen som har merket det samme?

Du vet at du må skru av viskerne på hendelen for at de skal gå i servicemodus?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA