Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Muffinman

Fillern, nå ser det ut som armlenene i midten på P85``en er i ferd med å løsne. Tror jammen jeg må ha meg en helg å demontere hele bilen innvendig og skru den skikkelig sammen  >:(     Kitcar...

lunitiks

Gjenganger dette. Har selv bare 1 av 2 skruer (den fremste) i puta, flere ganger for dagen sitter jeg med fingrene ned i koppholderen for å skru til under så ikke skruen ramler ut og puta løsner helt. Kitcar indeed
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Må vel demontere bakfra for å komme til å trekke til disse skruene? På 85D``en sitter de fast, men skraper opp karbondekoren. Kanskje like godt å bare ta saken i egne hender i lys av track record``en til verkstedene. Har ikke lyst til at de skal røre mer enn de absolutt må (les:ting jeg ikke klarer å ordne selv).

lunitiks

#2388
Ifølge SERVICEMANUALEN ( ;) ) må man av med hele helsikes konsollen


EDIT: Tror dette skyldes at putene hviler på noen smurte skinner som i sin tur er festet jævli ukurant. Skruene må festets fra/via undersiden av skinnene, som er litt vanskelig hvis du ikke er Ant Man eller plukker kassa fra hverandre
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Øggen

Kan ikkje sei ej kjenne meg igjen, men Tesla e på 2 plass på "klagetoppen"

Sjøl "plagast" ej berre med kulde om vinteren og litt knirking her og der......

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bilhold/bilmerkene-eierne-er-mest-og-minst-fornoeyd-med/a/23685652/
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

fonberg

Sitat fra: Øggen på torsdag 19. mai 2016, klokken 11:12
Kan ikkje sei ej kjenne meg igjen, men Tesla e på 2 plass på "klagetoppen"

Sjøl "plagast" ej berre med kulde om vinteren og litt knirking her og der......

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bilhold/bilmerkene-eierne-er-mest-og-minst-fornoeyd-med/a/23685652/

...da er du antakelig ikke blant dem som har klaget over at P85D bruker 3,4 i stedet for 3,2 sekunder fra 0-100 ;)
(Artikkelen sier at flertallet av Tesla-klagene går på effekt.)

Jeg må forøvrig si at vg.no imponerer (not!) med den tabellen hvor de tydeligvis sliter med excel-formatering (skriver "-" med bokstaver osv.)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Cookie Monster

#2391
3.6 istedet for 3.3 ;)

Tesla tar nesten 60 000 for 0.2 sek forbedring så det må vel sies å være en grei mangel å klage på når den yter 230hk for lite og de ikke har levert noe oppgradering som gjør bilen raskere i hastighet som de har lovet på nettsiden.

Tesla kommer til å få masse dårlig pr mot høsten hvis de ikke gjør noe før denne saken kommer opp for retten da.
Ser jo ikke akkurat bra ut å ligge nest høyest på klagetoppen med så få solgte biler sammenlignet med BMW, Audi osv. Så Tesla er nok helt klart verst i forhold til antall solgte biler.

Det som er komisk er at mange av de som mener vi som klaget på bla 0.3 sek ikke hadde noe å klage på siden det merket man ikke noe til er de samme folkene som gladelig nå har betalt nesten 60 000 for Ludi oppgraderingen for 0.2 sek forbedring på 0-100 og kun en 0.2 forbedring selv på 402meter som er 0-186 km/t. Og er ikke måte på hvor merkbart denne forskjellen er.
Oh the ironi  ;D
2015 P85D

lunitiks

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 19. mai 2016, klokken 11:43
Tesla kommer til å få masse dårlig pr mot høsten hvis de ikke gjør noe før denne saken kommer opp for retten da.

Spådom:
Fase 1) Avisoppslag om rettssaken og hva den gjelder, før den avholdes. Kommentarfelt koker over. [God eller dårlig PR?]
Fase 2) Avisoppslag om advokatenes argumenter i retten. Enda flere kommentarer. [God eller dårlig PR?]
Fase 3) Dommen. Tesla taper eller vinner. Pressemeldinger. [God eller dårlig PR?]

Så kan det naturligvis smugle seg inn en Fase mellom her om at partene er blitt enige. Neste Fase(r) utgår. Garantert god/nøytral PR for begge sider.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Stig O

Noen som har fått instalert den nye TPMS sensoren med ledninsnett? Fikk selv byttet ny etter havari i februar, men med den gamle typen. Har hatt to avbestilte service timer for og skifte til den nye. Hadde time nå mandag 23/5, men fikk igjen melding om at de ikke har deler. Merkelig at det skal ta flere måneder når dette er en del som sikkert har vært i produksjon på nye biler siden oktober 2015!!??
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Hodetelefoner

Det morsomste her er alle de som tror de har en sak mot tesla... Men som mottok bilene selv om de tvilte på tallene...  De har ingen sak, ifølge forbrukerrådet. Og de er det en del av i dette søksmålet  8) 8) 8)

Cookie Monster

#2395
Selv om man tvile at det stemte så stod det enda på nettsiden til Tesla når mange av oss fikk bilene at det kom en oppgradering senere som ville øke ytelsen. Var ingen av oss som fikk den tidlig som verken fikk prøvekjørt bilen eller undersøkt den før kjøp heller. Og man viste ikke noe om hvilket batteri osv bilen faktisk ble levert med, så det som var av diskusjoner da var ren synsing basert på hva som var da.

Selv om det viste seg senere å stemme , så tok man på bestillingstindpunkt det som sto på nettsiden av informasjon som sant og så ingen grunn til å tvile på tallene til Tesla da de hadde oppgitt dette riktig før og man regner ikke med lure bilselger triks når man handler rett fra et seriøst bilmerke.

Så det at man har kjøpt et produkt over Internett som man ikke hadde mulighet til å få prøve før kjøp stiller saken bare enda sterkere for oss som har klaget. Og ikke minst at Tesla bevist har oppgitt kun P85D på en annen måte enn de andre modellene for å stille den i et bedre lys uten å opplyse om det før nesten 1 år senere.


Denne saken er uansett for lengst ute av forbrukerrådet for de fleste av oss. Forbrukerrådet har ikke noe reel makt. Noe som også vises godt med at snart 2 år etter at Tesla fikk beskjed av forbrukerrådet om å ta bort pris inkludert bensin og bom besparelse står det enda like fint på nettsiden idag ;)
2015 P85D

Øyvind.h

Sitat fra: lunitiks på torsdag 19. mai 2016, klokken 11:53
Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 19. mai 2016, klokken 11:43
Tesla kommer til å få masse dårlig pr mot høsten hvis de ikke gjør noe før denne saken kommer opp for retten da.

Spådom:
Fase 1) Avisoppslag om rettssaken og hva den gjelder, før den avholdes. Kommentarfelt koker over. [God eller dårlig PR?]
Fase 2) Avisoppslag om advokatenes argumenter i retten. Enda flere kommentarer. [God eller dårlig PR?]
Fase 3) Dommen. Tesla taper eller vinner. Pressemeldinger. [God eller dårlig PR?]

Så kan det naturligvis smugle seg inn en Fase mellom her om at partene er blitt enige. Neste Fase(r) utgår. Garantert god/nøytral PR for begge sider.

Får håpe Tesla tar til fornuften før saken er berammet. Det er veldokumentert at de ikke leverer det de har solgt. Og argumentene Tesla kommer med nå for å dokumetere at de faktisk har levert er komiske.
Men man har i det minste lært at man må dokumentere nøye hva man kjøper og hva man får levert fra Tesla :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

ksandal

Hadde vært fint om de som sutrer om for lite hester, finner seg et eget forum. lei av og høre på det samme gnålet. Derr har ingen sak, men kanskje Tesla gir noe på goodwill for og slippe mer gnål. 

Husker godt at det sto med liten tekst i teknisk data, at bilen totalt ikke kunne yte alle hester samtidig.
lykke til.

Ellers er jeg selv veldig fornøyd med bilen, til tross for et par småfeil som lekasje, knapp på rattet og byttet siderute og baklykter. fantastisk bil :-)
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

GOS

Sitat fra: ksandal på fredag 20. mai 2016, klokken 23:31
Hadde vært fint om de som sutrer om for lite hester, finner seg et eget forum. lei av og høre på det samme gnålet. Derr har ingen sak, men kanskje Tesla gir noe på goodwill for og slippe mer gnål. 

Husker godt at det sto med liten tekst i teknisk data, at bilen totalt ikke kunne yte alle hester samtidig.
lykke til.

Ellers er jeg selv veldig fornøyd med bilen, til tross for et par småfeil som lekasje, knapp på rattet og byttet siderute og baklykter. fantastisk bil :-)

Det er vel unødvendig å komme med noe slikt nå. De dette gjelder har jo ikke belemret oss med slik klaging/sutring på lang tid, så nå føler jeg du bommer og skyter i blinde.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

krl

Sitat fra: ksandal på fredag 20. mai 2016, klokken 23:31
Hadde vært fint om de som sutrer om for lite hester, finner seg et eget forum. lei av og høre på det samme gnålet. Derr har ingen sak, men kanskje Tesla gir noe på goodwill for og slippe mer gnål.
Jeg har ikke P85D, men støtter eierne 100%. Denne typen lureri skal man ikke finne seg i.

Hvis Tesla slipper unna med dette, så er det et stort tap for forbrukerne generelt sett. Det skal være mulig å stole på opplysninger man mottar før et salg. Mange ville ikke kjøpt bilen fremfor vanlig 85D hvis de visste at den reelle forskjellen i ytelse var såpass marginal.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA