Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: Salvesen på onsdag 03. februar 2016, klokken 09:02
I tillegg har jeg hatt problemer med 3g om mårningen de to siste dagene, utrolig irriterende å ikke få forvarmet bilen og ikke få hørt på spotify såklart... Lurer på om det er en bug relatert til at bilen ikke står på lading..

Tror skylden ligger hos Telenor, jeg måtte resette for å komme igang igjen (holde inne begge hjul på rattet i noen sekunder, til store skjermen går i svart)
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Salvesen

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 03. februar 2016, klokken 09:37
Sitat fra: Salvesen på onsdag 03. februar 2016, klokken 09:16
Før vi drar på langtur i sommer tenker jeg å få fatt på ett chademo adapter i tillegg, og muligens enn mennekes kabel fra schuko til type 2 om det ikke koster for mye. UMC har jo helt latterlig pris så det er ikke aktuelt.
Latterlig pris? Jeg betalte ikke mer enn rundt 4000,- for den når jeg kjøpte. Er mennekes kabelen så mye rimeligere? Type2-type2 kabel og CHAdeMO adapter er jo ikke sammenlignbart. Her snakker vi om muligheten for å fortsette å lade hjemme dersom kabelen går i stykker. Det samme på langtur - fortsatt mulighet for å lade på destinasjonen dersom en kabel ryker.

At man kan ta ekstra stopp på hurtigladere, finne en type 2 stolpe for bruk av type2-type2 kabel er ikke gode alternativ i mine øyne. Det viktigste er å slippe plunder og heft. Sist jeg sjekket kostet det 4000,-, og da får man en ekstra kabel med UMCens uovertrufne fleksibilitet ift uttak den kan benytte.

Ja mener den har gått en del opp i pris, var det 7000 jeg så sist på facebook forumet? Mennekes ligger vell rundt halvparten? Ikke sikker, men 7000 for en UMC er absolutt i overkant mener jeg! Men ikke sikker på prisen, men mener det var dette jeg så i en diskusjon.

Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Salvesen

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 03. februar 2016, klokken 10:03
Sitat fra: Salvesen på onsdag 03. februar 2016, klokken 09:02
I tillegg har jeg hatt problemer med 3g om mårningen de to siste dagene, utrolig irriterende å ikke få forvarmet bilen og ikke få hørt på spotify såklart... Lurer på om det er en bug relatert til at bilen ikke står på lading..

Tror skylden ligger hos Telenor, jeg måtte resette for å komme igang igjen (holde inne begge hjul på rattet i noen sekunder, til store skjermen går i svart)

Ja dette fungerte i går, i dag orket jeg ikke prøve engang. Sjekker etter jobb. Men om det er slik hver morgen uansett så er jo poenget borte :(
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

arvid44

Kjøp deg en Menneskens 16 Amp til type2, Du kan da i nød sette på en overgang til schuko på denne hvis du har behov ,  Den kan justere Lade strøm fra 6 til 16 Amp.   Jeg har ikke brukt Teslas UMC en eneste gang etter at jeg kjøpte denne Menneskes kabelen.   Menneskens kabelen kosta kr 6600 , men er vel vert pengene og unngå fustrasjon på grunn av ladetrøbbel.
se http://www.nofuel.no/Produkt/mennekes-portabel-16a-lader#product  tilbud kr 4990,- (jeg jobber ikke hos dem) Fiines sikker andre typer slike kabler også.   



Salvesen

Sitat fra: arvid44 på onsdag 03. februar 2016, klokken 10:45
Kjøp deg en Menneskens 16 Amp til type2, Du kan da i nød sette på en overgang til schuko på denne hvis du har behov ,  Den kan justere Lade strøm fra 6 til 16 Amp.   Jeg har ikke brukt Teslas UMC en eneste gang etter at jeg kjøpte denne Menneskes kabelen.   Menneskens kabelen kosta kr 6600 , men er vel vert pengene og unngå fustrasjon på grunn av ladetrøbbel.
se http://www.nofuel.no/Produkt/mennekes-portabel-16a-lader#product  tilbud kr 4990,- (jeg jobber ikke hos dem) Fiines sikker andre typer slike kabler også.

Ja det blir nok innkjøp av en slik til nød, evt bruke denne til normal og bruke UMC ved nød.

Har iallefall fått ordnet meg med ny kabel og håper den er her i morgen :) I mellomtiden får jeg nøye meg med litt gratis strøm fra Aksdal :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Jejl

Jeg kommer ihvertfall ikke til å kjøpe en ekstra UMC hvis den koster mer enn noen få hundrelapper. Hvis den en gang blir defekt forventer jeg at Tesla straks kjører til meg med ny kabel, selv om jeg skulle være på ferie sør i Spania. 

cirys1

Sitat fra: Salvesen på onsdag 03. februar 2016, klokken 10:55
Sitat fra: arvid44 på onsdag 03. februar 2016, klokken 10:45
Kjøp deg en Menneskens 16 Amp til type2, Du kan da i nød sette på en overgang til schuko på denne hvis du har behov ,  Den kan justere Lade strøm fra 6 til 16 Amp.   Jeg har ikke brukt Teslas UMC en eneste gang etter at jeg kjøpte denne Menneskes kabelen.   Menneskens kabelen kosta kr 6600 , men er vel vert pengene og unngå fustrasjon på grunn av ladetrøbbel.
se http://www.nofuel.no/Produkt/mennekes-portabel-16a-lader#product  tilbud kr 4990,- (jeg jobber ikke hos dem) Fiines sikker andre typer slike kabler også.

Ja det blir nok innkjøp av en slik til nød, evt bruke denne til normal og bruke UMC ved nød.

Har iallefall fått ordnet meg med ny kabel og håper den er her i morgen :) I mellomtiden får jeg nøye meg med litt gratis strøm fra Aksdal :)

Denne kabelen koster 3300kr på Volvo i Sverige da levert med cee kontakt, 150kr for overgang til shucko på "clasern".. :)

Muffinman

Har ved et par anledninger hatt en vedvarende lyd fra høyre halvdel av dashbordet et sted. Minner om gresshopper, eller sirisser. Bestod når bilen ble parkert, og når klima/varme i seter ble avslått. Hørtes ikke utenfra. Noen som har hørt noe slik i sin bil?  (85D)

FU73

Sitat fra: arvid44 på onsdag 03. februar 2016, klokken 10:45
Kjøp deg en Menneskens 16 Amp til type2, Du kan da i nød sette på en overgang til schuko på denne hvis du har behov ,  Den kan justere Lade strøm fra 6 til 16 Amp.   Jeg har ikke brukt Teslas UMC en eneste gang etter at jeg kjøpte denne Menneskes kabelen.   Menneskens kabelen kosta kr 6600 , men er vel vert pengene og unngå fustrasjon på grunn av ladetrøbbel.
se http://www.nofuel.no/Produkt/mennekes-portabel-16a-lader#product  tilbud kr 4990,- (jeg jobber ikke hos dem) Fiines sikker andre typer slike kabler også.

Er det noe som er bedre med denne Mennekeskabelen i forhold til UMC ? hvis ikke, så tror jeg kanskje jeg heller kjøper en ekstra UMC, i alle fall hvis den prisen jeg fikk for en måneds tid siden på rundt 5600,- fortsatt gjelder.  men i utgangspunktet så frister det ikke med å kjøpe kabel til 5-6000,- eller mer akkurat.
2016 Model S 70D

Havebigfun

Mennekes er vanntett og funker som støpt- alltid- opp til 16 A- eller 13A med Schuko.
UMC er mye mer fleksibel men skal ikke brukes ved regn og åpner ladeluken(- hos noen).
Hver sin lyst- jeg har en av begge.

Øyvind.h

Sitat fra: Jejl på onsdag 03. februar 2016, klokken 19:31
Jeg kommer ihvertfall ikke til å kjøpe en ekstra UMC hvis den koster mer enn noen få hundrelapper. Hvis den en gang blir defekt forventer jeg at Tesla straks kjører til meg med ny kabel, selv om jeg skulle være på ferie sør i Spania.

Haha, god spøk :) Drsr du til Spania med en enkelt kabel ville jeg ikke turt å klage høylytt om den streiket.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

FU73

okei. veldig kjekt at den er tett ja. Da skjønner jeg fordelen med annen kabel enn UMC ja. Hmm, spørs om jeg må vurdere en slik en jeg også da  :-\
2016 Model S 70D

Salvesen

Har funnet ut at jeg bare bygger fast montert ladeboks hjemme, billigere enn en ny umc... så blir den liggende hjemme. Å si at UMC ikke skal brukes i regn er det samme som å si at tesla ikke kan lades i regn, det blir tullball.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Powerflux

Men hva er det Tesla ikke skjønnner eller evner å få til :o
Ladekabelen til Leafen ligger i dagesvis i øsende regn eller begravd i snø uten å konke ut!! Å bygge ting vanntett burde ikke være spesielt vanskelig...........
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Jejl

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 03. februar 2016, klokken 20:55
Sitat fra: Jejl på onsdag 03. februar 2016, klokken 19:31
Jeg kommer ihvertfall ikke til å kjøpe en ekstra UMC hvis den koster mer enn noen få hundrelapper. Hvis den en gang blir defekt forventer jeg at Tesla straks kjører til meg med ny kabel, selv om jeg skulle være på ferie sør i Spania.

Haha, god spøk :) Drsr du til Spania med en enkelt kabel ville jeg ikke turt å klage høylytt om den streiket.
Ingen spøk.
Jeg har vært i Spania men en kabel i bilen, og jeg kjører nedover til sommeren igjen med bare en kabel. Hvis Tesla mener det er så dårlig kvalitet på kabelen at vi alle trenger en i reserve, forventer jeg at de gir alle Teslaeiere en ekstra gratis. Hvis ikke forventer jeg at de skaffer en ny umiddelbart hvis den blir defekt, hvor enn vi måtte befinne oss i Europa med bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA