Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Salvesen

Sitat fra: lunitiks på lørdag 23. januar 2016, klokken 17:25
Sitat fra: Salvesen på fredag 22. januar 2016, klokken 17:08
utrolig irriterende og det blir bare verre og verre for hver dag ...


Pussig at det skulle bli verre og verre for hver dag. Skulle tro det var en stabil ulyd hvis det kun var lyden av et klikkende rele..

Egentlig ikke, om det er kontaktproblem som blir verre og verre etterhvert som det beveger på seg, ja da kan det bli verre og verre :) I starten var det kun innimellom, nå er det der konstant.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Trinity

Jeg har også en uidentifisert klikkelyd fra området rundt venstre side av baksetet. Høres ut som et rele som slår inn ut ved ugjevne mellomrom. Virker noe påvirket av humper i veien.. Jeg har lenge trodd det var noe interiørpanel. Har meldt det inn til Tesla Bergen.

SunSeeker

Sitat fra: Trinity på tirsdag 26. januar 2016, klokken 18:11
Jeg har også en uidentifisert klikkelyd fra området rundt venstre side av baksetet. Høres ut som et rele som slår inn ut ved ugjevne mellomrom. Virker noe påvirket av humper i veien.. Jeg har lenge trodd det var noe interiørpanel. Har meldt det inn til Tesla Bergen.

Har akkurat det samme. Har lenge trodd det er en pose med mynt jeg har liggende som lager lyd ved humper. Men det er det ikke, og selv med autopilot er det begrenset hvor mye jeg kan romstere rundt i bilen på søken etter den lyden.....

Muffinman

Hadde også denne lyden en liten stund i dag. Aldri hørt den før, og kom vekk etter noen mil.

BMW850

Lyden fra den høyre vinduspusseren er vanvittig irriterende!!! Bosch, montert på siste service. Lyden oppstår hver gang bladet er i nedre stilling. Er det mulig å justere eller er det Bosch-bladene?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Salvesen

Denne rele lyden er så sinnsykt irriterende! Klikker snart for meg og tesla svarer ikke på mail. Fikk en undersøkelse av de i dag, på hvor fornøyd jeg er med service/tesla ansatte fikk de en solid 0! Makan til dårlig oppfølgning har jeg aldri opplevd, tidligere når jeg har kjøpt bmw har selger ringt meg i de første ukene for å sjekke om det var noe jeg lurte på og hvordan jeg opplever bilen. Det var god service det, i tesla tar de ikke telefonen engang og setter over til svarer etter to ring. håpløst.

God bil da, sånn ellers liksom.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Bjørn

Sitat fra: Kimpala på onsdag 13. januar 2016, klokken 17:21
Corrections: Vehicle Alerts General Diagnosis
The car came in on row truck with doors impossible to open. moved it to a lift and removed the tire pressure sensor module. everything starts working again.
Corrections: Module - TPMS - Baolong
Replaced the tire pressure system module with a new one and coded it to the system. the module had an internal fault, causing it to take down parts of the system. test driven the car, works as normal again.

Skjedde akkurat det samme med min for to uker siden..
Fikk berging på timen, og lånebil fra Hertz.
Bilen ble fikset samme dagen, og fraktet til sammen 45mil.
Så bra service og respons fra Lade service.
Men glad jeg ikke sto på fjellet, utelåst i skjorta, etter en tissepause....

Muffinman

#2197
Sliter med å få i gang lading på P85'en. Har fusket litt noen dager, men nå ser det ut til å være stopp. Kobler til og hører det slår inn i kladden, men så kobler det inn og ut en rekke ganger før bilen melder "charging stopped" og blått lys ved ladeporten. Skjer både med UMC og mennekes kabel. Begge kabler lader den andre bilen fint. Tips?

EDIT: Tror dette har noe med styringen av batterivarmeren. Observasjoner:


  • Bilen hadde stått over natta i rundt 0 grader og batteriet var garantert for kaldt til å ta lading
  • Ved første forsøk gikk det i et øyeblikk strøm inn på batteriet, før det koblet ut (klikk fra kladden)
  • Deretter gjentatte forsøk på å starte lading, uten hell. Fortsatt blått lys v/ladeport
  • Etter en halvtime gjorde jeg et nytt forsøk.
  • Bilen begynte å trekke strøm, lys ved ladeport ble grønt og VT viste 0 strøm inn på batteri, slik det skal når batteriet forvarmes før lading.
  • Etter noen minutter rapporterte VT at det begynte å gå strøm inn på batteriet, og lading går nå som normalt.

Kimpala

Sitat fra: Bjørn på torsdag 28. januar 2016, klokken 16:59
Sitat fra: Kimpala på onsdag 13. januar 2016, klokken 17:21
Corrections: Vehicle Alerts General Diagnosis
The car came in on row truck with doors impossible to open. moved it to a lift and removed the tire pressure sensor module. everything starts working again.
Corrections: Module - TPMS - Baolong
Replaced the tire pressure system module with a new one and coded it to the system. the module had an internal fault, causing it to take down parts of the system. test driven the car, works as normal again.

Skjedde akkurat det samme med min for to uker siden..
Fikk berging på timen, og lånebil fra Hertz.
Bilen ble fikset samme dagen, og fraktet til sammen 45mil.
Så bra service og respons fra Lade service.
Men glad jeg ikke sto på fjellet, utelåst i skjorta, etter en tissepause....



Og nå har jeg fått regning av Hertz på leiebil. Må være en spøk
X
3

Øyvind.h

Regning fra Hertz eller Tesla?

Om den kommer fra Hertz er den sikkert bare adressert feil. Ikke et forsøk på å være morsom.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

SunSeeker

Nei ingen spøk. Hertz skal ha betalt, bare lever regningen til Tesla 8)

Salvesen

UMC døde i går, etter den første regnfulle natten siden jeg fikk bilen. Ironisk nok installerte jeg en postkasse for denne i går da jeg syntes synd på den i regnet, når jeg skulle teste med postkassen fungerte ikke UMC... 1 måned varte den, lover ikke bra! Den skal jo beskyttes av postkassen nå, men tenker på tur og slikt, kommer jo til å regne da også...

I tillegg har jeg hatt problemer med 3g om mårningen de to siste dagene, utrolig irriterende å ikke få forvarmet bilen og ikke få hørt på spotify såklart... Lurer på om det er en bug relatert til at bilen ikke står på lading..
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Øyvind.h

Sitat fra: Salvesen på onsdag 03. februar 2016, klokken 09:02
UMC døde i går, etter den første regnfulle natten siden jeg fikk bilen. Ironisk nok installerte jeg en postkasse for denne i går da jeg syntes synd på den i regnet, når jeg skulle teste med postkassen fungerte ikke UMC... 1 måned varte den, lover ikke bra! Den skal jo beskyttes av postkassen nå, men tenker på tur og slikt, kommer jo til å regne da også...

To ladekabler burde vært standard. Evt semi-portabel fastmontert hjemme som kan legges i bilen ved behov. En ting er at UMC har variabel kvalitet, men det koster så ufattelig lite sammenlignet med ulempen man opplever om den skulle knele på tur. Selv har jeg tre av diverse årsaker, men har alltid med minimum to om jeg skal på lange turer.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Salvesen

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 03. februar 2016, klokken 09:12
Sitat fra: Salvesen på onsdag 03. februar 2016, klokken 09:02
UMC døde i går, etter den første regnfulle natten siden jeg fikk bilen. Ironisk nok installerte jeg en postkasse for denne i går da jeg syntes synd på den i regnet, når jeg skulle teste med postkassen fungerte ikke UMC... 1 måned varte den, lover ikke bra! Den skal jo beskyttes av postkassen nå, men tenker på tur og slikt, kommer jo til å regne da også...

To ladekabler burde vært standard. Evt semi-portabel fastmontert hjemme som kan legges i bilen ved behov. En ting er at UMC har variabel kvalitet, men det koster så ufattelig lite sammenlignet med ulempen man opplever om den skulle knele på tur. Selv har jeg tre av diverse årsaker, men har alltid med minimum to om jeg skal på lange turer.

Jeg har en Type 2 i bilen også, men enn så lenge får jeg ikke brukt denne hjemme. Bor heldigvis i nærheten av Super charger. Problemet til UMC er vell plassering og kapsling av kladd eller hva den kalles. Nå får den jo konstant vann end mot pakning, designfeil til de grader.

Før vi drar på langtur i sommer tenker jeg å få fatt på ett chademo adapter i tillegg, og muligens enn mennekes kabel fra schuko til type 2 om det ikke koster for mye. UMC har jo helt latterlig pris så det er ikke aktuelt.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Øyvind.h

Sitat fra: Salvesen på onsdag 03. februar 2016, klokken 09:16
Før vi drar på langtur i sommer tenker jeg å få fatt på ett chademo adapter i tillegg, og muligens enn mennekes kabel fra schuko til type 2 om det ikke koster for mye. UMC har jo helt latterlig pris så det er ikke aktuelt.
Latterlig pris? Jeg betalte ikke mer enn rundt 4000,- for den når jeg kjøpte. Er mennekes kabelen så mye rimeligere? Type2-type2 kabel og CHAdeMO adapter er jo ikke sammenlignbart. Her snakker vi om muligheten for å fortsette å lade hjemme dersom kabelen går i stykker. Det samme på langtur - fortsatt mulighet for å lade på destinasjonen dersom en kabel ryker.

At man kan ta ekstra stopp på hurtigladere, finne en type 2 stolpe for bruk av type2-type2 kabel er ikke gode alternativ i mine øyne. Det viktigste er å slippe plunder og heft. Sist jeg sjekket kostet det 4000,-, og da får man en ekstra kabel med UMCens uovertrufne fleksibilitet ift uttak den kan benytte.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA