Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

sven erik

dette har skjedd meg ofte men tesla finner ikke ut av det  hender skjermene restarter seg å    jeg sier mulig fukt   tesla finner det ikke ut for der er det tørt og varmt

TeslaSvein63

Har merket det samme en del ganger. Det er akkurat som om bilen har lært seg et mønster om mine rutiner, faste kmokkeslett man drar til og fra jobb osv. Da er det ikke noe problem. Tider utenfor dette, er det akkurat som om den "sover" litt ekstra og da tar det litt lengre tid før den våkner og aktiverer seg.

sven erik

tesla finner 0 feil  på skjermene mine

men en ting jeg ble redd av nå hvar at jeg hvar på oslo sør  og fikk fikset en del   blant annet  byttet bremser  mener jeg  i alle fall hvar det en ulyd som jeg ba de skjekke  med en gang   nei de fant ikke noe i full fart  nå har bilen vært i brumendal  der fant de at det hvar en skrue på  hånbrekk  bremsene  huff sier jeg dette kunne gått  meget galt   så jeg  som  er utanna  bilmekaniker  må begynne å se over bilen  når den kommer fra verksted  skal ikke hvære sån med omtrent ny bil

Undertegnede


Fastlane83

Jeg hadde også problemer med ACC (før AP kom). Første gang så holdt det å resette. Neste gang så ville Tesla ha bilen inne til kontroll. Da kalibrerte de radaren og kameraet, og etter det har det virket uten problemer
Tesla Model S 85D, FP72XXX
Tesla Model 3, RN107805460

petersv


Undertegnede

Sitat fra: petersv på fredag 06. november 2015, klokken 19:53
Det kan funke å vaske radar og rute foran kamera.

Har gått over alle sensorene, radar og kamera med engangskluter fra Biltema... Restartet bil og skjerm...

Takk for tips anyway

LASOL

Her kommer en ny feilrapport. Jeg hentet bilen min 22. oktober i Drammen og før jeg kom til Asker på vei hjem kom de første feilmeldingene. Bilen er en std S 85d med 4 hjulstrekk med det meste av tilvalg utenom stor stereo og barneseter.

Lista så langt er:
1.   Feilmelding i form av gul varseltrekant med varsel om at bilen må på service og går på redusert effekt. Denne oppsto dag 1 etter få mil og gikk ikke vekk ved forsøk på resetting ved hjelp av hjulene på ratt. Meldingen forsvant etter at bilen sto parkert. Meldingen kom tilbake 6. november og gikk heller ikke da vekk ved forsøk på nullstilling men var borte etter at bilen sto parkert noen timer.
2.   Feil i sammenheng med punkt 1. Jeg har målt akselerasjonen 0-100 noen ganger nå i helgen uten at det har vært noen feilmelding synlig. Bilen går ikke under 5,5 - 6 sekunder 0-100. Bilen virker direkte treg fra ca 60 km/t og oppover. Håper dette har  sammenheng med punkt 1, ellers er det direkte falsk markedsføring av Tesla at denne bilen skal gå 0-100 på 4,4 sekunder. FOrbrukerrådet ser vel på saken om dårlig effekt på P85D men mulig jeg må ta saken til Forbrukerrådet jeg også?
3.   Cruicekontrollen (Radar foran)  sluttet å virke på første turen mellom Drammen og Asker,  men begynte å virke igjen dag 2 og har virket siden.
4.   Speil folder seg inn ved låsing kun av og til. (Tiltingen ved rygging som ikke virket i starten begynte å virke etter oppdatering av software)
5.   Håndtak kommer ut når jeg nærmer meg bilen kun av og til.
6.   Dugg oppstår i venstre baklys ved vask. Og det kommer inn vann i alle vindusåpninger ved vask. (Rettet seg nesten 100% etter å ha manuelt gått over alle gummilister men kommer fortsatt noen dråper inn)
7.   Ladeluke vanskelig å åpne stort sett hver gang uansett hvor jeg trykker (skjerm kabel, telefonapp etc).
8.   Ryggekamara kommer ikke på hver gang bilen sette i revers.
9.  Etter vask stoppet bilen når jeg kjørte og beskjeden jeg fikk var å sette den i drive. Gudskjelov hadde jeg ikke kommet ut av parkeringsplassen jeg sto på før den stoppet..
10 Noen småriper i lakken så jeg etter noen dager, men selv om bilen har stått parkert i garasje da jeg ikke hadde tid til å bruke den innser jeg at jeg ikke vil vinne frem med klage på det. (påstand mot påstand)

Servicen synes jeg er begredelig. Første utspill fra Tesla etter at jeg ga beskjed om feilmeldingene var at jeg kunne regne med retting i april 2016! -Du melder første feilene på vei hjem fra henting av ny bil og får beskjed om at du kan få time på verkstedet 6 mnd!! etterpå. Jeg tillot meg å nevne for Tesla at jeg så det som lite seriøst. Greit at en ny bil også kan ha feil, jeg har jo kjøpt noen nye biler før og det oppstår jo av og til feil, men jeg har aldri opplevd så dårlig service.
Men nå har de skjønt jeg er misfornøyd så nå er bilen på service alt! På telefonen før levering spurte jeg om jeg ville komme meg videre fra forhandleren når jeg leverte min bil  til rep. Det sa de at jeg selvfølgelig ville gjøre,  det skulle stå en Tesla og vente på meg. Det var ikke riktig. Men etter en halvtime frem og til bake fikk jeg låne en liten Mercedes A modell. Jeg var vistnok heldig de hadde ikke noen automatikk i at jeg skulle få eller hadde krav på leiebil! :-((

S 85d ap1 oktober 2015

orjan

Feil 1 og 2 høres nesten ut som at en av DU'ene er ute av drift. Dette er isåfall så alvorlig at Tesla nok tar bilen inn asap.

5 kan være svakt batteri i FOB.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

timingbeltkiller

@ LASOL
Listen med feil du har, tyder på de har rett de som hevder
fossilbiler har langt flere elektroniske enn mekaniske feil.
I alle fall de første 100 til 200K km.
Det er derfor ikke uventet elbilene leder an i antallet feil og reklamasjoner
siden de har mye mer elektronikk som kan svikte.

Som igjen viser elbilprodusentene har problemer med å omsette i praksis
de teoretiske fordelene enklere konstruksjon muliggjør.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Anderwin

Hentet bilen min etter noen dager på service. Yay, nå legger panorama taket på venstre side og ikke høyre side... Hvorfor kan de ikke bare gjøre og fikse alt med engang enn å prøve billige fiks?

Sjekk at taket var tett når de fikset det første gang?

Lynet

Sitat fra: timingbeltkiller på mandag 09. november 2015, klokken 20:32
@ LASOL
Listen med feil du har, tyder på de har rett de som hevder
fossilbiler har langt flere elektroniske enn mekaniske feil.
I alle fall de første 100 til 200K km.
Det er derfor ikke uventet elbilene leder an i antallet feil og reklamasjoner
siden de har mye mer elektronikk som kan svikte.

Som igjen viser elbilprodusentene har problemer med å omsette i praksis
de teoretiske fordelene enklere konstruksjon muliggjør.

Hvordan kan du påstå at elbilen har mye mer elektronikk? Eneste jeg kan se er kraftelektronikken som leverer strøm til motoren, batteristyring og lader.
Men du slipper styring av, fossilmotor, avgass og automat på elbil.
Resten er omtrent det samme.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

DulciusExAsperis

Sitat fra: LASOL på mandag 09. november 2015, klokken 19:00

2.   Feil i sammenheng med punkt 1. Jeg har målt akselerasjonen 0-100 noen ganger nå i helgen uten at det har vært noen feilmelding synlig. Bilen går ikke under 5,5 - 6 sekunder 0-100. Bilen virker direkte treg fra ca 60 km/t og oppover. Håper dette har  sammenheng med punkt 1, ellers er det direkte falsk markedsføring av Tesla at denne bilen skal gå 0-100 på 4,4 sekunder. FOrbrukerrådet ser vel på saken om dårlig effekt på P85D men mulig jeg må ta saken til Forbrukerrådet jeg også?

Unnskyld meg, men hvorfor i all verden føler du at du må ta saken inn for Forbrukerrådet her? Det virker som du ikke helt forstår funksjonen Forbrukerrådet har. For meg virker det som at du ønsker å utnytte en annen situasjon (villedende markedsføring ifm salg av P85D) uten at du selv har sjekket opp om du faktisk har grunnlag for dette. Litt som at en svenske ønsker å søke asyl i Norge fordi det er krig i Syria.

Spørsmål du bør stille deg er før du eventuelt går videre med en klage til FR:
1) Er testene dine tilfredsstillende?
2) Virker det å være et gjengs problem med 85D?
3) Har denne manglende akselerasjonen en logisk forklaring (hvilke faktorer påvirker en akselerasjon, og kan dette gjelde i din situasjon?)
4) Sist, men ikke minst, dersom det viser seg at den svakere akselerasjonen ikke kan forklares annet ved en mangel på bilen, har jeg i så fall kommet noen vei med selger? Ta alltid saken opp med selger først!


VL

Den gule trekanten har jeg hatt ved flere anledninger også. Men aldri fått opp noe beskjed, annet en selve symbolet. Enten på topp eller bunn av effekt måleren til venstre. Det skjer som oftest i forbindelse med kraftig akselerasjon. Fortalte Tesla om dette forrige torsdag, uten å få noe særlig til svar. ( Måtte ringe inn neste gang det skjedde, så kunne de gå inn på bilen med en gang. Var visst vanskelig å finne ut av i etterkant )

Så lurer jeg på om det er noen her som har hatt problemer med ladekabelen? Da tenker jeg på den originale med grønt lyst, som følger med bilen.
Har byttet min en gang tidligere da den plutselig ikke virket lengre. Det kom bare rødt lys i den og rødt lys ved ladeluken på bilen. Dette skjedde med vanlig 16A adapteret og det blå adapteret, så Tesla byttet kabelen.

Men nå et par måneder etter jeg fikk ny er det samme på gang igjen. Bilen lader gjerne 15-20 minutt, så blir lyset rødt og laderen slutter å virke... Så må jeg ta stikket inn og ut av kontakten MANGE ganger før den virker igjen..... Så detter den ut etter en stund og det lyser bare rødt igjen... Dette gjelder både på 16 og 32A.... ( Har prøvd hos naboen også, så det er ikke feil hos meg )  >:( :o

Er kabelen kjent for å være et problem? Eller kan det være bilen som ødelegger den på et vis? Kan jo bli dyrt for Tesla om jeg skal bytte kabel annenhver måned  :P
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

ELLP

Mange som venter på å få reparert lekkasje fra soltak? Jeg meldte i fra i sommer, men får bare beskjed om at de venter på deler og ikke vet noe om når det kan fikses. Noen som vet hva slags deler det er? Bilen ble produsert i mars i år.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA