Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 14. oktober 2015, klokken 17:04
Mistenker en organisasjon uten kvalitet og uten kontroll i alle ledd fra topp til bunn.
Sitter ingen ting igjen i veggene i lokalene TM overtok fra Toyota?

Jeg begynner og mistenke det samme, jeg har vært inne en gang kundeopplevelsen var veldig bra men jeg fikk "hasteinnkallese" p.g.a. bilen gikk litt "bananas"

Jeg bestilte service i mai som jeg skal på i slutten av November, det er mer enn spesielt..  :o

StevenE

Sitat fra: Muffinman på mandag 12. oktober 2015, klokken 10:44
Sitat fra: Muffinman på mandag 05. oktober 2015, klokken 22:40
Nei, har aldri rørt sikring på noen bil. Det bør være  unødig på en bil som er under garanti  :)

Tenker at jeg må krype til korset selv her. Har kjørt uten varme eller fotokromatisk blending på sidespeilene siden de ble byttet tidlig i april i år, og fikk beskjed om at jeg fint måtte vente med å få det rettet til avtale i januar. Spørs om det er på tide med litt "selvtekt" her siden det er en plage å kjøre uten dimming, og jeg har ikke spesielt lyst til å skrape is av sidespeilene halve vinteren. I tillegg virker ikke autotilt ved rygging, eller justering med førerprofiler. Hvis jeg ikke har fått feil type speil kan det kanskje være at de har glemt å sette tilbake en sikring?

Hvor sitter boksen?

jeg fant nylig ut at mitt profil ikke hadde den der vinkel greie med førerprofil og rygging... men når jeg satt bilen i rygging og konfigurerte speilene manuelt til riktig setting...så ble det bra etterpå og gjørde de autotilt etterhvert. Men kan være at du har en helt annen type problem...
07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

Muffinman

Du beskriver riktig prosedyre for å stille inn autotilting. Det er nettopp det som ikke fungerer på min bil.

lunitiks


Sitat fra: Muffinman på mandag 12. oktober 2015, klokken 12:51
Sitat fra: o.b.lix på mandag 12. oktober 2015, klokken 12:47
Sikring 52 er for varmetråd i bakvindu, så logisk at speil går på samme, siden det er samme "bryter".
Som jeg skriver i forrige innlegg, varme i bakruta virker. Da er det neppe sikring som er problemet her.

Biler uten tech-pakke har kanskje ikke varme og dimming i sidespeilene, og da er det kanskje en mulighet at man har plukket feil deler?

Neppe sikringen som er sprengt, nei. Varme og dimming i sidespeilene ser ut til å være sikret på samme kurs som trådene i bakvinduet. Owners manual p. 40:

"If Model S is equipped with the optional tech
package, the driver's side mirror automatically
dims at night, in proportion to the level of
glare from the headlights of a vehicle behind
you (except when in Reverse gear). Also, both
exterior side mirrors have heaters that turn on
and off with the rear window heater."


Owners manual p. 80:

"The rear window defroster warms up the
rear window* for 15 minutes, then
automatically shuts off.

*If Model S is equipped with the optional
tech package, exterior side mirrors are
also heated."


Så det er mulig at de enten har plukket feil deler, eller så kan det være dårlig lodding/manglende kontakt inni speilene
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

TeslaSvein63

Hei. Apropos sikringer. Tåkelys foran virker ikke lengre. Virker bak. Ser ingen sikringer ang foglight. Noen ideer?
Mvh.

SunSeeker

Sitat fra: TeslaSvein63 på torsdag 15. oktober 2015, klokken 14:47
Hei. Apropos sikringer. Tåkelys foran virker ikke lengre. Virker bak. Ser ingen sikringer ang foglight. Noen ideer?
Mvh.

Pære??

OddB

Sitat fra: jkirkebo på fredag 12. juni 2015, klokken 10:58
Sitat fra: dosmont på fredag 12. juni 2015, klokken 02:38
Sånn jeg har forstått det, så er det ingen fare med slitasje på batteriet så lenge cellespenningen er under 4v dvs ca 95% lading.

4V er ikke lik ca. 95%. På Leaf tilsvarer 80% lading ca. 4.04V i cellespenning. 4V er dermed antageligvis i området 70-75%. 95% tipper jeg er ca. 4.15V.

Batteriet består av 96 moduler som er seriekoblet. Hver modul består av 74 parallellkoblede celler
Ladestrøm og -spenning pr celle som jeg målte under en superlading:

   
%   (V)    (A)
0   3.63   4.50
5   3.70   4.47
10   3.73   4.42
15   3.75   4.04
20   3.78   4.01
25   3.81   3.96
30   3.84   3.93
35   3.85   3.62
40   3.88   3.39
45   3.90   3.05
50   3.92   2.78
55   3.95   2.51
60   3.97   2.28
65   3.99   2.04
70   4.02   1.88
75   4.05   1.68
80   4.08   1.49
85   4.11   1.32
90   4.16   1.15
95   4.19   0.99
100   4.20   0.59
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Muffinman

Sitat fra: SunSeeker på torsdag 15. oktober 2015, klokken 17:53
Sitat fra: TeslaSvein63 på torsdag 15. oktober 2015, klokken 14:47
Hei. Apropos sikringer. Tåkelys foran virker ikke lengre. Virker bak. Ser ingen sikringer ang foglight. Noen ideer?
Mvh.

Pære??
Er vel LED, ikke utskiftbart. Så tvilsomt.

Muffinman

Sitat fra: OddB på torsdag 15. oktober 2015, klokken 18:14
Sitat fra: jkirkebo på fredag 12. juni 2015, klokken 10:58
Sitat fra: dosmont på fredag 12. juni 2015, klokken 02:38
Sånn jeg har forstått det, så er det ingen fare med slitasje på batteriet så lenge cellespenningen er under 4v dvs ca 95% lading.

4V er ikke lik ca. 95%. På Leaf tilsvarer 80% lading ca. 4.04V i cellespenning. 4V er dermed antageligvis i området 70-75%. 95% tipper jeg er ca. 4.15V.

Batteriet består av 96 moduler som er seriekoblet. Hver modul består av 74 parallellkoblede celler
Ladestrøm og -spenning pr celle som jeg målte under en superlading:

   
%   (V)    (A)
0   3.63   4.50
5   3.70   4.47
10   3.73   4.42
15   3.75   4.04
20   3.78   4.01
25   3.81   3.96
30   3.84   3.93
35   3.85   3.62
40   3.88   3.39
45   3.90   3.05
50   3.92   2.78
55   3.95   2.51
60   3.97   2.28
65   3.99   2.04
70   4.02   1.88
75   4.05   1.68
80   4.08   1.49
85   4.11   1.32
90   4.16   1.15
95   4.19   0.99
100   4.20   0.59
Vet ikke hvordan du målte dette, men hvis du så på spenningen på skjermen under lading er den høyere enn cellespenningen. Man må påtrykke betydelig høyere spenning for at det skal gå strøm, så man må måle når det ikke lades.

Cookie Monster

Er vel 4.167 volt som bla Teslatap har kommet fram til ved 100% SOC
2015 P85D

VL

Hei. Noen som vet om man får lånebil når bilen er lengre på service? Tenker da 1 dag +? Er avhengig av å ha en bil.
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

cirys1

Sitat fra: VL på fredag 16. oktober 2015, klokken 21:20
Hei. Noen som vet om man får lånebil når bilen er lengre på service? Tenker da 1 dag +? Er avhengig av å ha en bil.
Du får som regel lånebil når det er planlagt, forhør deg om de har.. Jeg er satt opp med lånebil når min skal på service+en del punkter..

hgs

Vi har alltid fått lånebil (i Drammen) uten å måtte be om det, men kjenner også de som ikke har fått lånebil selv om de ber om det. Jeg antar at du får så sant det er biler tilgjengelig, og iallfall hvis det er garantireparasjoner i tillegg til vanlig service. Spør.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Muffinman

Har vært plaget med at bilen ikke husker innstilt strømtrekk ved lading på enfase. Det har medført at det har vært vanskelig å lade på småkurser med industristikk om lading skulle startes fra app, eller ved bruk av scheduled charging. Det samme med forvarming. Da har bilen siden sommeren 2014 sett sitt snitt til å trekke 32A uansett hva den var innstilt på. Siden denne feilen ble overlevert meg via en softwareoppdatering (muligens den samme som fjernet en dæsj rekkevidde) antok jeg at det ville bli rettet raskt men det har tatt tid. Imidlertid har det blitt _noe_ bedre. Har testet litt fram og tilbake, og det viser seg at bilen nå holder innstillingen mellom 31-25A. <24A, og den smeller rett opp i 32A når den starter å lade.

Flere om opplever noe lignende?

(Og ja, har slettet alle lagrede ladepunkter - flere ganger - uten at det hjalp)

petersv


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA