Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

P85D

Etter ca 25.000 km med P85D hvit perlemor fant jeg dette da jeg vasket bilen etter helgetur i dag. Det virker som gummiert lakk som flasser. Dette er rett foran høyre bakhjul nederst.

Noen som har opplevd dette eller vet hva dette kommer av? Jeg kan ikke se noen skader bortsett fra lakken som flasser.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

mj

Er du sikker på at det er lakk som flasser ?
Har selv hatt liknende men da var det noe annet som hadde festet seg som bare var å spyle bort med høytrykk.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

RonnyØ

Tror ikke det skal være lakk der nei.. Er det bare på det lokket liksom?
Husqvarna Automower 320

lunitiks

Hvilke produkter brukte du i bilvasken? Kan det evt. være at du har kommet borti en fortauskant eller noe? Veldig merkelig...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Samboeren min sneiet borti en fortauskant med denne delen. Det så ikke ut som det var noen lakk på den, og ripene fjernet jeg med forsiktig sliping med middels grovt sandpapir. Ble seende helt ut som nytt.

Muffinman

Sitat fra: Muffinman på mandag 05. oktober 2015, klokken 22:40
Nei, har aldri rørt sikring på noen bil. Det bør være  unødig på en bil som er under garanti  :)

Tenker at jeg må krype til korset selv her. Har kjørt uten varme eller fotokromatisk blending på sidespeilene siden de ble byttet tidlig i april i år, og fikk beskjed om at jeg fint måtte vente med å få det rettet til avtale i januar. Spørs om det er på tide med litt "selvtekt" her siden det er en plage å kjøre uten dimming, og jeg har ikke spesielt lyst til å skrape is av sidespeilene halve vinteren. I tillegg virker ikke autotilt ved rygging, eller justering med førerprofiler. Hvis jeg ikke har fått feil type speil kan det kanskje være at de har glemt å sette tilbake en sikring?

Hvor sitter boksen?

cairnz

Kan ikke være at en av ledningene (de er vel koblet i døren) ikke sitter ordentlig i?
Elbilist

Muffinman

I så fall er samme tabben gjort på begge sider. Ikke at det er umulig, har vært mye rart det siste året. Men kanskje lurt å sjekke sikringsboksen først, det er tross alt en mindre sak enn å flekke av dørtrekkene. Kanskje må man demontere speilene også for å komme til koblingene?

EDIT: Sjekket brukerhåndboka, og det er ingen sikringer som later til å gå på sidespeilene. Det er en for vame i bakruta, men den virker jo. Et sted må jo varmen i sidespeilene være sikret, hvilken kurs kan det være?

o.b.lix

Sikring 52 er for varmetråd i bakvindu, så logisk at speil går på samme, siden det er samme "bryter".

Sikringene ligger under panseret under plasten mellom vindu og frunk.

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Sitat fra: o.b.lix på mandag 12. oktober 2015, klokken 12:47
Sikring 52 er for varmetråd i bakvindu, så logisk at speil går på samme, siden det er samme "bryter".
Som jeg skriver i forrige innlegg, varme i bakruta virker. Da er det neppe sikring som er problemet her.

Biler uten tech-pakke har kanskje ikke varme og dimming i sidespeilene, og da er det kanskje en mulighet at man har plukket feil deler?

P85D

Merkelig ja, ingen synlige skader annet enn flassing i lakken/belegget.

Det er lakk eller en slags gummi-coating på dekslet. Om jeg drar i det, skaler det av tilsvarende plastidip, bare endel seigere og mer robust.

Sitat fra: lunitiks på mandag 12. oktober 2015, klokken 08:12
Hvilke produkter brukte du i bilvasken? Kan det evt. være at du har kommet borti en fortauskant eller noe? Veldig merkelig...
Jeg bruker stort sett skånsomme vaskeprodukter. Det sterkeste jeg har brukt er "Prickbort", som spyles av i løpet av 3-5 minutter.

MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Muffinman

Sitat fra: Muffinman på torsdag 17. september 2015, klokken 10:56
@fonberg: Har også hatt dette, og kjørt med det et god stund. . De visste ikke hva dette var for noe når jeg demonstrerte lyden i april, men akslingene ble strammet samtidig som de gjorde hjulinnstilling på nytt i juli pga dårlig resultat sist. Da forsvant klikkelydene. Det virket ikke som de var klar over sammenhengen når jeg gav tilbakemelding på resultatet i en telefonsamtale for noen uker siden.
...ooog der var klikkingen tilbake. Det holdt 10-15.000 km. Går det ikke an å reparere noe permanent?

>:(

TRM

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 20:28
Sitat fra: Muffinman på torsdag 17. september 2015, klokken 10:56
@fonberg: Har også hatt dette, og kjørt med det et god stund. . De visste ikke hva dette var for noe når jeg demonstrerte lyden i april, men akslingene ble strammet samtidig som de gjorde hjulinnstilling på nytt i juli pga dårlig resultat sist. Da forsvant klikkelydene. Det virket ikke som de var klar over sammenhengen når jeg gav tilbakemelding på resultatet i en telefonsamtale for noen uker siden.
...ooog der var klikkingen tilbake. Det holdt 10-15.000 km. Går det ikke an å reparere noe permanent?

>:(
En ting er å reparere noe permanent, en annen ting er å levere bilen inn til fix av diverse, og få bilen tilbake med flere feil enn man hadde i utgangspunktet.

Mistenker manglende yrkesstolthet hos noen av mekanikerne.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

timingbeltkiller

Mistenker en organisasjon uten kvalitet og uten kontroll i alle ledd fra topp til bunn.
Sitter ingen ting igjen i veggene i lokalene TM overtok fra Toyota?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA