Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: sven erik på mandag 28. september 2015, klokken 20:47
hei hadde en rar lyd i dag hvr innom tesla   de fant først ikke noe lyd men   løftet opp bilen og sa det anglet en skrue
bot å fjerbenet  så sa de at det ikke hvar falig hva er dette  for noe  ellers om det er noe snt på andre biler   så  mener repratører det  at det er falig

det var en fryktelig lang setning ;)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Øyvind.h

Sitat fra: HelectriC på tirsdag 29. september 2015, klokken 07:55
Sitat fra: sven erik på mandag 28. september 2015, klokken 20:47
hei hadde en rar lyd i dag hvr innom tesla   de fant først ikke noe lyd men   løftet opp bilen og sa det anglet en skrue
bot å fjerbenet  så sa de at det ikke hvar falig hva er dette  for noe  ellers om det er noe snt på andre biler   så  mener repratører det  at det er falig

det var en fryktelig lang setning ;)
Skrivevansker har gjerne den effekten....

Sven Erik - slag i forstilling ved fullt rattutslag? I så fall skyldes det antakelig en bolt som må byttes.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Martinius

Jeg får kakke/knirkelyder ved fullt rattutslag. De som har hørt lyden utenfra sier den er ganske så høy. Er det dette som beskrives over, og er det noe som bør fikses raskt?

Og er det flere enn meg som har seter som går opp i sømmene?

BMW850

Har hatt det samme, gjerne helst ved rygging og fullt rattutslag ikke sant? Tesla har en enkel fiks på dette :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Mener det er en bolt som er for lang slik at den tar i andre deler under betingelsene ts beskriver. Denne fikser er utført på min bil så vidt jeg vet, men har likevel et og annet høylydte smellet med fjæringen i very high, ulendt underlag og stort rattutslag.

sven erik

her hvar det en bolt i bak fjerene  som manglet  sente dette vidre og fikk nå time om en uke  det er noe bedre

seter ble nevnt  ja begge førerstolene mine måtte byttes  har  byttet det ene  men fikk  galt  til andre siden  håper det snart kommer

StevenE

Sitat fra: cirys1 på mandag 28. september 2015, klokken 14:23
Sitat fra: StevenE på lørdag 26. september 2015, klokken 21:22
pga problemer med vindusvisker på venstre siden. Den stopper opp litt av og til under kjøring ... hakkete.

Du har vell ikke hatt "clear vue" eller tilsvarende produkter på frontruten??

Det holdt på og klikke for meg med at viskerne hoppet, tydligvis er Tesla den eneste bilen det ikke går an og ha slike produkter på frontruten, vasket det vekk med teknisk sprit og "voila", bra igjen..  :)

hmm eneste jeg har hatt var noe som jeg gjørde hos bilbyen som het vel repell eller noe. ikke clearview.. men mer en hold vann av vinduet greie.. men det har vel gått nå vil jeg tru. Er vel det samme som med repellant fra Biltema...holder seg en uke eller to og da kan du smøre pånytt.
Nei er ikke begge vindusviskere som er hakkete og er ikke heller under alle hastigheter og vannmengde, men er irriterende og den går av og til også forlangt til venstre slik den lager en lyd av vindusviskere mot vinduskant.
07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

cirys1

Sitat fra: StevenE på tirsdag 29. september 2015, klokken 23:08
hmm eneste jeg har hatt var noe som jeg gjørde hos bilbyen som het vel repell eller noe. ikke clearview.. men mer en hold vann av vinduet greie..

Hold vann av vinduet greie er det samme som clearvue ja, nei jeg skriver ikke feil, det er det produktet heter.
Mange som har slike produkter på vinduet får problemer med "hoppende viskere og det står også spesifisert i bruksanvisningen at det ikke skal brukes. Selv har jeg aldri hatt noen problemer med noen andre biler enn Tesla på dette området, så nå bruker jeg det bare på speil, sidevinduer og bakrute, har ikke hatt hoppende viskere etter at jeg fjernet det..  :)

TeslaSvein63

Sitat fra: sven erik på tirsdag 29. september 2015, klokken 18:44
her hvar det en bolt i bak fjerene  som manglet  sente dette vidre og fikk nå time om en uke  det er noe bedre

seter ble nevnt  ja begge førerstolene mine måtte byttes  har  byttet det ene  men fikk  galt  til andre siden  håper det snart kommer
Sven E, hva er det som er galt med setene? Er det for tidlig slitasje i skinnet?

sven erik

Sitat fra: TeslaSvein63 på onsdag 30. september 2015, klokken 01:03
Sitat fra: sven erik på tirsdag 29. september 2015, klokken 18:44
her hvar det en bolt i bak fjerene  som manglet  sente dette vidre og fikk nå time om en uke  det er noe bedre

seter ble nevnt  ja begge førerstolene mine måtte byttes  har  byttet det ene  men fikk  galt  til andre siden  håper det snart kommer
Sven E, hva er det som er galt med setene? Er det for tidlig slitasje i skinnet?
sømmer som går  og  det ser ut som skinnet er strekt  å prøvs å krympe i gjenn

TeslaSvein63

Takk for info. Førersetet mitt, ser ut som om det hører til en 15 år gammel bil, istedet for en lite brukt 2 åring. Lyst interiør.

sven erik

Sitat fra: TeslaSvein63 på torsdag 01. oktober 2015, klokken 22:48
Takk for info. Førersetet mitt, ser ut som om det hører til en 15 år gammel bil, istedet for en lite brukt 2 åring. Lyst interiør.

såps ja  min er bare 16 måneder  men  jeg trodde det hvar for jeg veier er en 75 kilo men  synn det skjer på fler og  det burde ikke skje jeg har  en  i mive  fra 2011 som en ikke ser du har sitt i

Anderwin

Noen som har opplevd at når de gasser så har de fått en veldig høy pipelyd? Får det noen ganger, men selvsagt ikke når jeg var på Tesla for å vise de lyden. Det kan være en pipelyd, susse-lyd, er litt vanskelig å fortelle hvordan den funker. PS: det er ikke lyden når det går masse strøm i ledningene den susse-lyden.

"Det andre som vi prøvde å finne ut av i dag men ikke vi hørte noe til er en pipelyd når man akselerer, denne kommer sjelden fram. Men er en høy pipelyd, og det har vært en annen lyd også som jeg nevnte til teknikeren. "

Man trenger ikke å akselerer mye heller, eller 0-100km lyden varierer hele tiden når den kommer.

Så lagt er det denne listen:

Dette er det jeg har problemer med min tesla:

- Bakdør på høyre side, håndtaket går ikke ut.
- Bakdør på høyre side har rift/hull i listen øverst i toppen.
- Bakdør på venstre side smeller i toppen av døra når du åpner den. Glasset går i døra cirka 50% av gangene.
- Dugg i et glass bak på høyre side av bilen, vet at Tesla har fått en fiks på dette.
- Høyttaler foran på høyre side er defekt når du har høy bass, føles det ut som den sprenger. De andre funker som bare det!
- Dugg i begge frontlyktene, noen ganger veldig mye!


som også har lagt merke til at listene rundt dørene sånn som foran venstre på min bil har strekker, slitasje på seg? Tar du på de og ser så blir det flere merker og diverse på noen av stedene. Virker ut som de har mugna.

GOS

Sitat fra: Sven-E på fredag 02. oktober 2015, klokken 16:08
"Navigation system needs service!"

Er det flere enn meg som får opp denne nesten hver eneste dag de siste 2 - 3 ukene?
Og hvordan blir jeg kvitt feilmeldingen?
(Ja, jeg har restartet mange ganger ved å holde scrolle-hjulene inne.)
Jeg hadde ikke fått den på lang tid nå (sikkert 2-3 måneder), men den var der i dag morges. Tok som vanlig på slike feilmeldinger resett ved hjelp av scroll hjula og borte blir de
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

lunitiks

"Navigation system needs service!" ?


Aldri hørt om. Men nå er min bare 1 mnd gammel
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA