Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

mj

Sitat fra: lunitiks på fredag 25. september 2015, klokken 11:20
Så har vi denne klassikeren da... Jeg oppdaget det etter å ha gjennomført en lang og grundig håndvask med mye vann.
Bilen ble levert i august.
Denne er det jo en endelig fiks på. Ny list uten glass slik at man ser rett inn på lyktegalsset i stedet.  :)
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Muffinman

Sitat fra: sven erik på fredag 25. september 2015, klokken 11:16
dugg inne i lykta skal ikke forekomme  dette er biltilsynet klare på   for dette vil påvirke lysretning og lys styrke som i gjenn gjør at bilen ikke blir lovlig å kjøre med  og reflektorene vil bli slitte mye raskere om det blir  fukt i lyktene  og det blir sakt at det er en åpen løsninig  lykter skal hvøre tette  ikke åpne da er det konstruksjonsfeil
Merk at det alltid vil være duggfritt hvor lyskjeglen bryter glasset og litt rundt pga varmen fra pæra. Med 35w i lykta er det duggfrie området enda større.

arnkl

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 23. september 2015, klokken 19:05
Sitat fra: GOS på onsdag 23. september 2015, klokken 17:31
Poenget var at Svein Erik synes å ha vært mer uheldig enn mange andre.
OK,
men også mindre uheldig enn mange andre.
Skal bli interessant å se resultatet av neste AutoIndex hvor Tesla er med for første gang.
(Dersom da ikke overvekt av ønskebetont erindringsforskyvelse forfalsker bildet.)

Du skal vel heller ikkje så vekk frå at temmeleg mange Model S ikkje har hatt store og alvorlege feil, utan at det er erindingsforskyvelse :)

Min liste over det som er fiksa på bilen er i alle fall lett å liste opp. Eg har kun hatt bilen på verkstad i samband med 20k og 40k service. Følgande er då gjort:

20k service:
* Montert titanplate under bilen
* Oppgraderte ladere til å takle 32A
* Skifta sidespeglar pga korraderande festebrakkettar.
* Fiksa knekkelyd ved max. rattutslag

40k service:
* Skifta bremser til "Nordic edition". Hadde klaga på svak bremseveknad ved oppstart i vått og kaldt vêr.

I tilleg har eg følgande som ikkje er meldt inn til Tesla
* Riper i venstre sidevindauge. Dette skal eg ta på siste service for garantien går ut, då det førebels ikkje er særleg sjenerande.
* Dogg i ryggelys. Her ventar eg på erfaring med dei nye listene før eg reklamerar. Det er heller ingen alvorleg feil.

Dett var dett, etter 55 000 km. Det meste av dette er ting som kan tilskrivast barnesjukdomar og som er fiksa på nye bilar (titanplate, ladar, speglar, bremser). Eg hadde fleire alvorlege feil med min Toyota Yaris 2007 modell, som måtte på verkstad to gongar utanom service før den var gått 50 000 km.

Og ja, det er ein 2014 modell :)
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Anderwin

Det var mye mer dugg enn det der du har på bilde :/. Bilen skal alt inn på service på onsdag å fikse håndtaket. Yay, har hatt bilen i en dag >:(

sven erik

jeg har hatt over flere 100 biler og kunn sett dugg på  biler ed gående  lykter + teslan da  jeg har drevet  med bil kjøp og salg  derfor jeg har hatt såpas med biler og mange av disse gamle og de sto  lenge ute 
vi har og hatt noen elbiler  blant annet båte  imive 2011 uten dugg  en  Leaf 2013 uten dugg   har en geo prizm 94 modell som står måneder av gangen ute uten dugg  så noe feil er det

Anderwin

Sitat fra: lunitiks på fredag 25. september 2015, klokken 11:20
Så har vi denne klassikeren da... Jeg oppdaget det etter å ha gjennomført en lang og grundig håndvask med mye vann.
Bilen ble levert i august.

Jeg har ikke vasket bilen min men jeg har selv dugg der måtte gå ut og sjekke. Hva gjør Tesla med dette?

Digiman

Sitat fra: lunitiks på fredag 25. september 2015, klokken 11:20
Så har vi denne klassikeren da... Jeg oppdaget det etter å ha gjennomført en lang og grundig håndvask med mye vann.
Bilen ble levert i august.

Samme feil på min august levert 85D. Hadde bilen inne på utbedring av litt småplukk i forrige uke, men Grorud hadde ikke fått den nye listen enda. Skøyen har visst fått den i følge andre her på forumet.
Fikk uansett en e-post fra Grorud at de monterer den nye listen rett over nytt år.

mj

Gikk forbi en neste helt ny ford stasjonsvogn i går ( fikk ikke med meg modellen ) da vi var ute og handlet. Høyre lykt foran var full av kondens. Mer en jeg har sett på noen tesla til nå så det er ikke bare teslaer som kan ha dette problemet. Og ford har jo lagd biler litt lengre en tesla. Vurderte å ta et bilde men følte det ville sett litt dumt ut hvis eieren kom.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Ingeniøren

Litt kondens innenfor bil glass/lykteglass er da relativt vanlig. Har det og fra tid til annen i min feilfrie Subaru Outback.

Bare prøve å kjøre en vinterkald bil inn i et varmt fuktig parkeringshus  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Lynet

Heller omvendt, vask bilen med kaldvann en varm dag og det kondenserer på glaset innvendig når glasset blir kaldt. Har det på alle lyktene på Leafen, og sett det på hovedlyktene på Teslan.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

StevenE

#1795
Har hatt bilen inn på verksted en gang tidliger i året (levert juni 2015), pga problemer med vindusvisker på venstre siden. Den stopper opp litt av og til under kjøring ... hakkete. Vet ikke om det er en vanlig feil, men det opplever vi fortsatt av og til (også etter den har vært på verkstedet). Så det kommer jeg til å ta opp på neste service. Bilen har nå gått 18.000km. Må snart ringe forsikringsselskapet trur jeg, for jeg satt den på 20.000km.

- Har dugg eller vann i høyre rygglyktet som mange får.
- Har kanskje et problem med rygge speil setting i mitt profil. Kan evt fikse det ved å slette mitt profil? Vet ikke. Ialfall bør speilene endre seg nedover når jeg setter bilen i R og det gjør de ikke, siden dag 1, men fant ut om dette senere.
- Venstre bakpassasjer dør har problemer med vinduet under listen. Av og til sitter vinduet 'fast' under listen når du åpner døren.
- Og siden siste vask har også håndtaket til samme dør blitt problematisk (lager lyd).
EDIT: - har også ulyder fra flere paneler i bilen, men vet ikke om det blir utbedret på service...

Og da lurer jeg bare om jeg skal gjør service på bilen hver 20.000km eller bare la de gjøre en såkalt reklamasjons fiks greie.. slipper jeg å betale 4200kr.

Har ellers ikke noe problem med bilen utenom evt bugs i software som blir nok fikset snart i 7.0 oppdateringen.
Vi er storfornøyd med bilen!
07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

cirys1

Sitat fra: StevenE på lørdag 26. september 2015, klokken 21:22
pga problemer med vindusvisker på venstre siden. Den stopper opp litt av og til under kjøring ... hakkete.

Du har vell ikke hatt "clear vue" eller tilsvarende produkter på frontruten??

Det holdt på og klikke for meg med at viskerne hoppet, tydligvis er Tesla den eneste bilen det ikke går an og ha slike produkter på frontruten, vasket det vekk med teknisk sprit og "voila", bra igjen..  :)

mogu

Sitat fra: cirys1 på mandag 28. september 2015, klokken 14:23
Sitat fra: StevenE på lørdag 26. september 2015, klokken 21:22
pga problemer med vindusvisker på venstre siden. Den stopper opp litt av og til under kjøring ... hakkete.

Du har vell ikke hatt "clear vue" eller tilsvarende produkter på frontruten??

Det holdt på og klikke for meg med at viskerne hoppet, tydligvis er Tesla den eneste bilen det ikke går an og ha slike produkter på frontruten, vasket det vekk med teknisk sprit og "voila", bra igjen..  :)

Jeg bruker forsegling på frontruten uten problemer, men det kan være et godt tips at vindusviskeren blir satt inn med samme produktet.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

F_P

Ny DU spikret etter å ha tatt opptak av lyden.
Klager ikke, enda, men vi får se når de får inn DU til meg da  :o
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

sven erik

hei hadde en rar lyd i dag hvr innom tesla   de fant først ikke noe lyd men   løftet opp bilen og sa det anglet en skrue
bot å fjerbenet  så sa de at det ikke hvar falig hva er dette  for noe  ellers om det er noe snt på andre biler   så  mener repratører det  at det er falig

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA