Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

erlanddf

Når de har utbedret en feil, men også forårsaket en ny, hadde jeg aldri godtatt å vente, men forlangt utbedring med en gang. Her bør du stå på krava... :)
2014 P85+

Anderwin

@Muffinman

Ser du hatt en del å fikse på din tesla S :/. Jeg har hatt tre biler i løpet av et år. Ford Mondeo og Nissan X-trail den splitter nye. Endte med heving av kjøpet ettersom det var så mye fram og tilbake. Her måtte jeg krangle om leiebil vet ikke om du har fått leiebil hver gang den har vært inne?

Jeg skal hente min Tesla S på torsdag så skal bli spennende å se om min fjerde bil kommer uten noen feil.

Byttet første bil til en eldre Ford Mondeo til en ny Ford Mondeo(Ford brukte nesten 190k for å fikse denne) så til X-trail(Nissan brukte vel cirka 50000,- å få den fikset.) og nå til en Tesla S 85 bakhjulsdrift. Lurer på hvordan den er om vinteren :o

Så du ekke den eneste som har hatt mye problemer med bil :/. Men er ergerlig , og håper de fikser det! Be om omlevering eller heving av kjøpet. Jeg krevde heving av kjøpet hver gang, så kjøpt meg ny. Du kan jo heve kjøpet og kjøpe en ny Tesla S ^^

sven erik


GOS

Sitat fra: sven erik på onsdag 23. september 2015, klokken 02:48
tror  en skal holde seg unna 2014 modellen av tesla
Ett slikt utsagn er fullstendig tullete!

Fordi om noen har hatt små problemer, så er det neppe mer grunn til å holde seg borte fra 2014 modell (med eller uten "Autopilot") enn selv 2015. De småproblemene som har vært gjengangere på 2013 og 2014 er der jo også på 2015, ref dugg i baklykt etc.

Er veldig fornøyd med min 2014 før Autopilot, men nyere vil som regel alltid være bedre, men ett slikt utsagn som over er, etter min mening, fullstendig feil, meningsløst og villedende.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Belloq

Superfornøyd med min 2014 også fra mai, ikke noe feil. Ruller 41000 km
P85 2014

sven erik

jeg ha en  mai 2014  med en stor lang liste  derfor jeg sier dette  min er riktig nokk  gått 68 tusen
men har lert meg å bestille  time  til ny verksted time  i det jeg henter bilen  o det bare hvar duggen i lyktene er det bare baggateller  men når du blir våt når det regner  DU som stadig går  ruter som blir ødelakte   vinduer som åpner seg  ja masse masse mer  og jeg har hørt fler so fikk bilen samtidig sliter så  sier jeg at det virker som det er denne modellen som er problem   for 2013  modellen virker mye bedre   ja virker bedre og  kjøre og  samme med 2015 modellen  har  kjørt noen   de jeg kjenner sier ting om min og etter de har testa den

GOS

Sitat fra: sven erik på onsdag 23. september 2015, klokken 12:24
jeg ha en  mai 2014  med en stor lang liste  derfor jeg sier dette  min er riktig nokk  gått 68 tusen
men har lert meg å bestille  time  til ny verksted time  i det jeg henter bilen  o det bare hvar duggen i lyktene er det bare baggateller  men når du blir våt når det regner  DU som stadig går  ruter som blir ødelakte   vinduer som åpner seg  ja masse masse mer  og jeg har hørt fler so fikk bilen samtidig sliter så  sier jeg at det virker som det er denne modellen som er problem   for 2013  modellen virker mye bedre   ja virker bedre og  kjøre og  samme med 2015 modellen  har  kjørt noen   de jeg kjenner sier ting om min og etter de har testa den

Da har nok du vært ekstra uheldig i motsetning til antagelig mesteparten av oss andre som har 2014 modell.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

timingbeltkiller

Sitat fra: GOS på onsdag 23. september 2015, klokken 12:29
Da har nok du vært ekstra uheldig i motsetning til antagelig mesteparten av oss andre som har 2014 modell.
Tror ikke det er statistisk holdbart å hevde barnesykdommer/feilprosent
har forbedret seg vesentlig fra 2013 til 2014 (og videre til 2015).
"Average Reliability" rimer ikke med premium kvalitet.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Muffinman

Sitat fra: erlanddf på tirsdag 22. september 2015, klokken 20:40
Når de har utbedret en feil, men også forårsaket en ny, hadde jeg aldri godtatt å vente, men forlangt utbedring med en gang. Her bør du stå på krava... :)
Tja, eller man kan finne en løsning selv. I dette tilfellet lagde jeg en pølse av plastfolie som jeg la bak pakningen fra innsiden, slik at denne kom 1-2 mm lengre ut. Og vips, lekkasjen er en saga blott. Da er det ikke lenger hastverk, og retting av akkurat denne kan vente til avtalte servicetime.

(Begynner å bli litt shady løsninger etterhvert her nå, har fra før et tyggegummipapir mellom to deler i dashbordet som knirket noe vanvittig. Ikke synlig, og virker 100%  :P)

GOS

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 23. september 2015, klokken 16:31
Sitat fra: GOS på onsdag 23. september 2015, klokken 12:29
Da har nok du vært ekstra uheldig i motsetning til antagelig mesteparten av oss andre som har 2014 modell.
Tror ikke det er statistisk holdbart å hevde barnesykdommer/feilprosent
har forbedret seg vesentlig fra 2013 til 2014 (og videre til 2015).
"Average Reliability" rimer ikke med premium kvalitet.
Poenget var at Svein Erik synes å ha vært mer uheldig enn mange andre.
(At det ikke har forbedret seg mye stemmer jo med det jeg også skrev i forkant. Det er nok helst for mye variasjoner fra bil til bil.)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på onsdag 23. september 2015, klokken 16:41
(Begynner å bli litt shady løsninger etterhvert her nå, har fra før et tyggegummipapir mellom to deler i dashbordet som knirket noe vanvittig. Ikke synlig, og virker 100%  :P)
Håper du tok vare på tyggegummien, for det dukker nok snart opp en feil der du får bruk for den også  ;D
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

timingbeltkiller

Sitat fra: GOS på onsdag 23. september 2015, klokken 17:31
Poenget var at Svein Erik synes å ha vært mer uheldig enn mange andre.
OK,
men også mindre uheldig enn mange andre.
Skal bli interessant å se resultatet av neste AutoIndex hvor Tesla er med for første gang.
(Dersom da ikke overvekt av ønskebetont erindringsforskyvelse forfalsker bildet.)
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Muffinman

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 23. september 2015, klokken 18:25
Sitat fra: Muffinman på onsdag 23. september 2015, klokken 16:41
(Begynner å bli litt shady løsninger etterhvert her nå, har fra før et tyggegummipapir mellom to deler i dashbordet som knirket noe vanvittig. Ikke synlig, og virker 100%  :P)
Håper du tok vare på tyggegummien, for det dukker nok snart opp en feil der du får bruk for den også  ;D
Kan den brukes til dette mon tro?


plvr

Apropos dårhåndtak, mitt ene lager en høy knekkelyd hver gang jeg åpner og lukker døren. I tillegg får jeg ikke lenger opp info på den lille skjermen til høyre til tross for at jeg prøver å velge noe ved å holde inne scrollhjulet. Prøvd å reboote med begge hjulene uten hell. Noen som vet å løse dette?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA