Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

sven erik

Sitat fra: Muffinman på mandag 10. august 2015, klokken 19:17
Denne er ny:  Nå kan jeg betjene min Model S uten å røre skjermen. Alt jeg trenger å gjøre er tørke støv av dashbordet, så skjer det masse rart. For eksempel å skru på varmen på maks samtidig med varmeseter og varme på speil og bakruter. Jeg kan også få skjermen til å fryse noen sekunder på denne måten.



dette skjer hoss oss og   mi er e 2014 modell

kseitzberg

Prøver med slip-start i morgen.

Men til info, så er fremgangsmåden for at teste følgende:

Lad bilen op til 100%
Kør en tur og få driftstemperatur på batteriet (ca 10 km - ses når forbruget falder i Energy app)
Kør tilbage til SuC og lad til 100% igen
Kør igen til den er varm (et par minutter)
Find en vej - god, lang og lige.
Sæt range mode off
Sluk for ALT der bruger strøm - aircon off.

Nulstil vbox

Løft benet helt op under hagen, og fyr højrebenet ned i pedalen.

Gentag, gentag og gentag.

Fik min bedste tid i dag på 3,87 sekunder. Prøver i morgen med slip-start.



Sitat fra: Cookie Monster på mandag 10. august 2015, klokken 21:56
Sitat fra: kenseitzberg på mandag 10. august 2015, klokken 16:41
Største mangel p.t. er at P85D ikke leverer de lovede tider. Vi har haft testet 15 stk P85D i Danmark, og INGEN kan få tiderne under 3,7 sekunder 0-100. I langt de fleste tilfælde ligger tiderne omkring 3,9 - Vi har langt over 50 målinger fra forskellige biler.

Alle test lavet:


Ladet op til 100%
Kørt ca 10 km for at varme batteriet op,
Ladet op til 100%
Kørt kort
Testet.

Vejenes tilstand er tørre, temperaturen lige omkring 20 grader. Der er INGEN forskel på 19", 21" eller 22" dæk/fælge.

Det må konstateres at der er enten en software begrænsning eller hardware fejl i P85D, og Tesla afviser enhver forsøg på dialog!

Har dere prøvd med slip start på? min er helt klart raskest da så lenge det er helt tørt og bra grep så den ikke spinner.

Bushy

Er det klart fra tesla om det er med 1" rollout egentlig? Selv om det er "juks" virker det jo mere jeg leser tester fra over there. At det er den vanlige måten...
Min 85 d er nesten 0,4 sek raskere med 1" rollout...
S75D sept. 17

Muffinman

Sidespeilene har ikke fungert med førerprofil siden i vinter, dvs det skjer ingen ting når jeg endrer profil eller trykker "restore" etter å ha justert vekk. Automatisk nedtilting ved rygging sluttet også å fungere samtidig.

I dag testet jeg på nytt med å programmere tilting i revers. Fremdeles ingen reaksjon på venstre speil, men høyre går nå rett til værs uansett hva jeg gjør. Bytte profil, rett til værs. Restore, samme sak. Setter i revers, rett i øvre endestilling. Og motoren fortsetter å gå selv om speilet ikke vil lenger, og det høres ikke helt bra ut. Den stopper når jeg justerer manuelt. Manuell justering fungerer for øvrig helt som den skal. Reset = ingen effekt.

Noen som har vært borti lignende?

Kjærra

Da er femte defekte Drive Unit i løpet av 19.000 relativt pent kjørte kilometer et faktum. Tesla bekrefter at DU må byttes. Norgesrekord?
Omlevering/heving av kjøp neste.
TMS P85, april 2014
VW E-Up!, februar 2015

Muffinman

Sitat fra: Kjærra på torsdag 13. august 2015, klokken 22:26
Da er femte defekte Drive Unit i løpet av 19.000 relativt pent kjørte kilometer et faktum. Tesla bekrefter at DU må byttes. Norgesrekord?
Omlevering/heving av kjøp neste.
Ikke umulig at det er rekord, nei. Hvilken årsmodell og variant har du, og hvilke symptomer?

Det har vært spekulert her inne om noe utenfor selve DU``en kan være årsak, f.eks. skjev ramme/innfestinger eller noe i den gata. Man kan jo begynne å lure. Selv har jeg sirkelsaglyd i DU nr. 3, rundet 83.000km. Tesla gjorde lydopptak for to måneder og 8-9000km siden, men jeg har ikke hørt noe mer. I mellomtiden er lyden blitt tydeligere.

Kjærra

P85 hentet april 2014.

Symptomer er høylytt humming noise fra 70 og oppover. Tekniker og jeg var enige om at det kunne minne om lyden fra en 1979-modell Ford Granada 2,3 L..
TMS P85, april 2014
VW E-Up!, februar 2015

Muffinman

Har Tesla antydet noen årsak til dette? Antar at vi kan fastslå at "insufficient grease"-historien er på vei fra Konstantinopel til Bagdad mens sannheten leter etter sine sandaler.

Kjærra

Hehe. Det værste var jo at teknikeren nevnte at de nå visstnok hadde funnet en ny løsning for å presse grease inn i drivakslingene. Jeg tenkte OMG er vi enda ikke ferdig med grease-historien..
TMS P85, april 2014
VW E-Up!, februar 2015

sven erik

min er en mai 2014
med flere du bytte  men gris holder ikke i dette systemet  en må ha olje under trykk  men oslo sør  sa de hadde skjekket olja på den jeg har nå  men jeg hører  alerede etter  snart 2 måeder en lyd  og soltak blir ikke tett
lurer og på om hele bilen er skev for bilen går ikke helt rett  ellers så trekker den skjeft  men dekkene er ikke skjeft slitt  jeg har flere elbiler og kunn  denne som er sån   kjører og rett mot en vegg så sier sensorene på fører siden  at jeg er nermere en  den på pasarser siden  jeg tror de som kom april mai  2014 er det noe galt med  og listen  ar altid lang  når bilen skal inn  jeg har lert medg da jeg henter bilen og bestille ny time  da har man en bil som  går fra gang til gang

cirys1

Sitat fra: Muffinman på torsdag 13. august 2015, klokken 22:17
I dag testet jeg på nytt med å programmere tilting i revers.

Det fungerer ikke hos meg heller har prøvd og "programmere" det mange ganger, førerprofilene ellers fungerer.

erlanddf

"Ryggetiliting" fungerer fint på min P85+ levert i mars 14. Setter bilen i revers og justerer speilene for deretter å lagre førerprofilen.
2014 P85+

cirys1

Sitat fra: erlanddf på fredag 14. august 2015, klokken 09:55
"Ryggetiliting" fungerer fint på min P85+ levert i mars 14. Setter bilen i revers og justerer speilene for deretter å lagre førerprofilen.

Har prøvd det der sikker 15 ganger, neste gang jeg setter den i revers skjer det ingenting..

cirys1

Sitat fra: erlanddf på fredag 14. august 2015, klokken 09:55
"Ryggetiliting" fungerer fint på min P85+ levert i mars 14. Setter bilen i revers og justerer speilene for deretter å lagre førerprofilen.

Prøvde enda engang, de blir stående der jeg "saver" dem i revers, så når jeg setter bilen i D igjen så skjer det ingenting de blir stående nedtiltet..

Brede

Sitat fra: cirys1 på fredag 14. august 2015, klokken 19:12
Sitat fra: erlanddf på fredag 14. august 2015, klokken 09:55
"Ryggetiliting" fungerer fint på min P85+ levert i mars 14. Setter bilen i revers og justerer speilene for deretter å lagre førerprofilen.

Prøvde enda engang, de blir stående der jeg "saver" dem i revers, så når jeg setter bilen i D igjen så skjer det ingenting de blir stående nedtiltet..

I fare for å provosere; du har selvsagt aktivert tilting inne i menyen?  :P

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA