Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

dosmont

Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Muffinman

#1486
Sitat fra: dosmont på torsdag 11. juni 2015, klokken 15:01
Sitat fra: Muffinman på torsdag 11. juni 2015, klokken 14:55
Min bil har nok ikke en slik innretning :)
sikker?
Min er produsert i februar og har det.
Min er produsert levert i oktober.

2013.

eldanz

Opplevde at etter siste SW oppdatering, til 6.2 (2.4.238), så har Charge Limit endret seg til at Daily endret seg til 90 % og Trip til det resterende 90-100.
Noen andre som har opplevd dette?
Det anbefales jo at daglig lading burde bar gå til 80 %.
Jeg spurte om dette på Tesla Drammen, men de visste ikke noe om dette.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

NilsRo

Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805


eldanz

Sitat fra: Brede på torsdag 11. juni 2015, klokken 22:01
Vært slik siden 2013 ja  ;)

Takker for raskt svar!
Min ble levert med Daily til 80 % den 26. mars 2015.

Vel, betyr det da at man bør lade til 90% for daglig bruk og ikke 80% som "mange eksperter" anbefaler?
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Muffinman

Lad så lavt som mulig slik at det dekker det daglige behovet. Bedre å ligge mellom 30-70 enn mellom 50-90.

GOS

Sitat fra: eldanz på torsdag 11. juni 2015, klokken 21:57
Opplevde at etter siste SW oppdatering, til 6.2 (2.4.238), så har Charge Limit endret seg til at Daily endret seg til 90 % og Trip til det resterende 90-100.
Noen andre som har opplevd dette?
Det anbefales jo at daglig lading burde bar gå til 80 %.
Jeg spurte om dette på Tesla Drammen, men de visste ikke noe om dette.

Har vært 90% hele tiden, i det minste i langt over et år
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

eldanz

Sitat fra: Muffinman på torsdag 11. juni 2015, klokken 22:21
Lad så lavt som mulig slik at det dekker det daglige behovet. Bedre å ligge mellom 30-70 enn mellom 50-90.

Takker, da setter jeg Charge Limit til 70. Har vanligvis nok med det.
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

dosmont

Sånn jeg har forstått det, så er det ingen fare med slitasje på batteriet så lenge cellespenningen er under 4v dvs ca 95% lading.
En annen ting er temperatur, som i Norge er forholdsvis lav hele året, og det gjør også at batteriet slites mindre.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

cairnz

Sitat fra: dosmont på fredag 12. juni 2015, klokken 02:38
Sånn jeg har forstått det, så er det ingen fare med slitasje på batteriet så lenge cellespenningen er under 4v dvs ca 95% lading.
En annen ting er temperatur, som i Norge er forholdsvis lav hele året, og det gjør også at batteriet slites mindre.

Så er da det gylne spørsmålet, hva er eksakt cellespenning ved 95%, og hvor er kilden på dette? Det er mange teorier, men så vidt jeg vet er det ingen som har 100% korrekt svar, bortsett fra de med tilgang til service-skjermen (altså service-folk) - og de forteller ikke noe om dette.
Elbilist

jkirkebo

Sitat fra: dosmont på fredag 12. juni 2015, klokken 02:38
Sånn jeg har forstått det, så er det ingen fare med slitasje på batteriet så lenge cellespenningen er under 4v dvs ca 95% lading.

4V er ikke lik ca. 95%. På Leaf tilsvarer 80% lading ca. 4.04V i cellespenning. 4V er dermed antageligvis i området 70-75%. 95% tipper jeg er ca. 4.15V.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lynet

Leaf og Tesla har begge Li batterier, men helt forskjellige typer så det er ikke sikker spenningene er sammenlignbare.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.


staleand

#1499
@muffinman Du må serriøst ha fått tidenes mandagsbil? ;-p Må være utrolig frustrerende. Tollmodig er du, det skal være sagt!

Selv har jeg følgende feil jeg håper Tesla utbedrer:

- Knirk i belte på førersiden (kun i enkelte sete-posisjoner)
- Dugg i begge glassene på chromelista bak.
- Knapp på UMC virker ikke lenger
- Mugg på filten til takluka
Takluka vil ikke lenger åpne seg. Kan virke som om motorene møter motstand
- Sirkelsaglyd/klunk fra DU (oppdaget idag, svak lyd)
- Vindu bak på pasasjerside vil ikke lukkes igjen
- Lader maks til 18kWh selv med dobbeltlader
- Ser og at det er kommet vann inn i venstre baklykt og mistenker at det kan være vann inni selve luka? Løsnet en knott på bakluka og da rant det vertfall ut vann.


Her har jeg sikkert glemt en ting eller to også.

Bilen skal forøvrig selges nå og det spørs om det er lurt å annonsere bil for 540.000,- med så mange feil og mangler. Skal man tro det man leser her inne og på facebook så kan det vel fort ta noen måneder til med verditap før man får fikset alt.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA