Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

qvern

Etter 24 feil på bilen i løpet av første året kaster jeg inn håndkleet. Jeg kjøpte amerikansk bil men fikk kinesisk kvalitet. Jeg var en trofast ambassadør for Tesla, lot mange venner og kjente prøve og snakket entusiastisk om den flotte bilen. Til slutt tok feilene fullstendig overhånd med bilen mer på verksted enn hjemme. Jeg har nå resignert fullstendig.
Nei, jeg simpelthen orker ikke mer å liste opp alle feilene den har hatt og alle besøkene på verksted. Kan dog kort si at første feil var 12v batteri defekt dagen etter at jeg hentet den i Drammen. Deretter bare raste det på med feil. Min forrige bil hadde 0 feil de 2 årene jeg hadde den. Aldri mer! Tesla R.I.P...
Hvorfor skriver jeg dette? Jo, hvis noen gadd hadde jeg satt pris på å høre om noen andre har hatt over 20 feil og eventuelt om noen har fått ny bil som reklamasjon?

MeTesla

Sitat fra: qvern på fredag 05. juni 2015, klokken 18:34
Etter 24 feil på bilen i løpet av første året kaster jeg inn håndkleet. Jeg kjøpte amerikansk bil men fikk kinesisk kvalitet. Jeg var en trofast ambassadør for Tesla, lot mange venner og kjente prøve og snakket entusiastisk om den flotte bilen. Til slutt tok feilene fullstendig overhånd med bilen mer på verksted enn hjemme. Jeg har nå resignert fullstendig.
Nei, jeg simpelthen orker ikke mer å liste opp alle feilene den har hatt og alle besøkene på verksted. Kan dog kort si at første feil var 12v batteri defekt dagen etter at jeg hentet den i Drammen. Deretter bare raste det på med feil. Min forrige bil hadde 0 feil de 2 årene jeg hadde den. Aldri mer! Tesla R.I.P...
Hvorfor skriver jeg dette? Jo, hvis noen gadd hadde jeg satt pris på å høre om noen andre har hatt over 20 feil og eventuelt om noen har fått ny bil som reklamasjon?

Veldig trist og urovekkende lesing. Håper du får i det minste solgt den for en ok pris og blir mer fornøyd med neste bil dog fossil sådan.

Tuxedo

Sitat fra: qvern på fredag 05. juni 2015, klokken 18:34
Etter 24 feil på bilen i løpet av første året kaster jeg inn håndkleet. Jeg kjøpte amerikansk bil men fikk kinesisk kvalitet. Jeg var en trofast ambassadør for Tesla, lot mange venner og kjente prøve og snakket entusiastisk om den flotte bilen. Til slutt tok feilene fullstendig overhånd med bilen mer på verksted enn hjemme. Jeg har nå resignert fullstendig.
Nei, jeg simpelthen orker ikke mer å liste opp alle feilene den har hatt og alle besøkene på verksted. Kan dog kort si at første feil var 12v batteri defekt dagen etter at jeg hentet den i Drammen. Deretter bare raste det på med feil. Min forrige bil hadde 0 feil de 2 årene jeg hadde den. Aldri mer! Tesla R.I.P...
Hvorfor skriver jeg dette? Jo, hvis noen gadd hadde jeg satt pris på å høre om noen andre har hatt over 20 feil og eventuelt om noen har fått ny bil som reklamasjon?
Det var trist å høre.  Har hatt min i halvannet år, og eneste feil så langt er at bilen ble levert med for lite kjølemedium i A/C, som var et helvetes slit sist sommer med rekordvarme.  Dette ble omsider påfyllt i vår, så alt er på stell nå.  Ingen lekkasjer eller ladeproblemer i hele eiertiden (bortsett fra dugg i baklyktene, da, som alle har).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

timingbeltkiller

Sitat fra: qvern på fredag 05. juni 2015, klokken 18:34
Etter 24 feil på bilen i løpet av første året kaster jeg inn håndkleet. Jeg kjøpte amerikansk bil men fikk kinesisk kvalitet.
Tesla har med sine åpenbare mangler antakelig noe bedre kvalitet enn US biler flest.
Du kan ikke vente japsekvalitet når du kjøper bil fra gærne sida av Tiny Pond.

Lemons/mandagsbiler er det noen uheldige som får utlevert selv av de beste merkene kvalitetsmessig.
Det avgjørende er prosenten av biler med feil og produsentens evne og vilje til å ordne opp når reklamasjonene kommer.

Her er det stor forskjell mellom merkene.
De verste bruker alt som fins av triks for å vri seg unna ansvar,
De beste retter uten noe om og men opp alle påviste feil og mangler.

Har med et par unntak vært heldig med mine biler.
De to siste (Passat og Avensis) hadde jeg null feil å reklamere på hele garanti perioden.
Den verste var en Volvo 245 hvor alt som kunne gå galt, gjorde det fra km 0.
Og enda verre enn bilen var servicen.
Fikk inntrykk av de mente jeg trengte psykiatrisk behandling siden jeg fant feil med verdens beste bil.

Solgte vraket med betydelig tap etter kort tid.
Og lovet høyt og hellig aldri mer Volvo.
Det løftet kommer jeg ikke til å bryte det første hundreåret.

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Lynet

Jeg kjøpte Leaf i 2013 og trodde jeg kjøpte japansk kvalitet, men jeg hadde en liste på over 20 punkter i løpet av første året, noen av punktene fikk jeg utbedret.
Min Tesla har jeg hatt to måneder, og de få punktene av kun kosmetisk art er blitt utbedret umiddelbart. Var skeptisk til amerikansk byggekvalitet, men må si at jeg er positivt overrasket
Hvis noen føler at de må bytte bil fordi forhandleren ikke fikser den er det egentlig ikke bilens feil, men forhandlerens feil! Kan også være en forhandler som ikke har lært kunden hvordan bilen virker slik at kunden blir misfornøyd på funksjoner som han bruker feil.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

sven erik

Sitat fra: qvern på fredag 05. juni 2015, klokken 18:34
Etter 24 feil på bilen i løpet av første året kaster jeg inn håndkleet. Jeg kjøpte amerikansk bil men fikk kinesisk kvalitet. Jeg var en trofast ambassadør for Tesla, lot mange venner og kjente prøve og snakket entusiastisk om den flotte bilen. Til slutt tok feilene fullstendig overhånd med bilen mer på verksted enn hjemme. Jeg har nå resignert fullstendig.
Nei, jeg simpelthen orker ikke mer å liste opp alle feilene den har hatt og alle besøkene på verksted. Kan dog kort si at første feil var 12v batteri defekt dagen etter at jeg hentet den i Drammen. Deretter bare raste det på med feil. Min forrige bil hadde 0 feil de 2 årene jeg hadde den. Aldri mer! Tesla R.I.P...
Hvorfor skriver jeg dette? Jo, hvis noen gadd hadde jeg satt pris på å høre om noen andre har hatt over 20 feil og eventuelt om noen har fått ny bil som reklamasjon?

min blir snart året  har litt over 30 feil og noen gjentatte  noen alvorlige og   men skulle likt og vist  når du fikk din men er en may 2014   kjrer låne bil  tesla det å men en p med ganske  nerme  p nummer til min  så produsert omtrent samtidig den er det og en del feil med

Ru Hovland

Sitat fra: qvern på fredag 05. juni 2015, klokken 18:34
Etter 24 feil på bilen i løpet av første året kaster jeg inn håndkleet. Jeg kjøpte amerikansk bil men fikk kinesisk kvalitet. Jeg var en trofast ambassadør for Tesla, lot mange venner og kjente prøve og snakket entusiastisk om den flotte bilen. Til slutt tok feilene fullstendig overhånd med bilen mer på verksted enn hjemme. Jeg har nå resignert fullstendig.
Nei, jeg simpelthen orker ikke mer å liste opp alle feilene den har hatt og alle besøkene på verksted. Kan dog kort si at første feil var 12v batteri defekt dagen etter at jeg hentet den i Drammen. Deretter bare raste det på med feil. Min forrige bil hadde 0 feil de 2 årene jeg hadde den. Aldri mer! Tesla R.I.P...
Hvorfor skriver jeg dette? Jo, hvis noen gadd hadde jeg satt pris på å høre om noen andre har hatt over 20 feil og eventuelt om noen har fått ny bil som reklamasjon?

Takker mye for ditt og mange andre her inne sine ærlige innlegg , var i farta til å handle Tesla men iom det er ett så nytt merke gikk jeg inn på denne siden og fant alle problemene ! Tesla er da uaktuell for meg !  Mvh Rune

Krishell

Jeg gjorde det samme. Men bestilte..  hvis du sjekker BMW forum så skrikes det om langt flere feil der.  Det samme gjelder andre bil forum  den eneste forskjellen er alt det positive som skrives om tesla.  Flest fornøyde kunder. Det kommer frem her på forumet. Men selvfølgelig kommer det mandagsbiler ifra de også :) 
Lykke til med bilkjøp :)

BMW850

Sitat fra: Ru Hovland på lørdag 06. juni 2015, klokken 03:00
Sitat fra: qvern på fredag 05. juni 2015, klokken 18:34
Etter 24 feil på bilen i løpet av første året kaster jeg inn håndkleet. Jeg kjøpte amerikansk bil men fikk kinesisk kvalitet. Jeg var en trofast ambassadør for Tesla, lot mange venner og kjente prøve og snakket entusiastisk om den flotte bilen. Til slutt tok feilene fullstendig overhånd med bilen mer på verksted enn hjemme. Jeg har nå resignert fullstendig.
Nei, jeg simpelthen orker ikke mer å liste opp alle feilene den har hatt og alle besøkene på verksted. Kan dog kort si at første feil var 12v batteri defekt dagen etter at jeg hentet den i Drammen. Deretter bare raste det på med feil. Min forrige bil hadde 0 feil de 2 årene jeg hadde den. Aldri mer! Tesla R.I.P...
Hvorfor skriver jeg dette? Jo, hvis noen gadd hadde jeg satt pris på å høre om noen andre har hatt over 20 feil og eventuelt om noen har fått ny bil som reklamasjon?

Takker mye for ditt og mange andre her inne sine ærlige innlegg , var i farta til å handle Tesla men iom det er ett så nytt merke gikk jeg inn på denne siden og fant alle problemene ! Tesla er da uaktuell for meg !  Mvh Rune

Du tar fullstendig feil valg etter min mening. Har hatt min bil i 13 mnd nå og den er uten tvil den beste bilen jeg har hatt. Kun noe småtteri og Tesla fikser uten spørsmål. Noe ventetid på ikke høyt prioriterte saker men det vil nok gå seg til. Husk på at enkelte som åpenbart har vært uheldige med en "mandagsbil" er ekstremt aktive her inne evt FB. Uten å nevne navn er det noen få som står bak majoriteten av klaging her inne. Med det sier jeg ikke at man ikke skal belyse eller påpeke dette men det gir gjerne ett feil inntrykk. Tror de fleste er superfornøyd med bilen. Undersøkelser på tilfredshet viser resultater på langt opp på 90-tallet.

Du skal heller ikke se bort ifra at det har vært endel negative "Troll" som har lira fra seg også...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

RBK

Min er 1 år i helga. Ikke kjørt mer en 12000 men ikke hatt en eneste stopp eller feil. Vann i baklysene har jeg heller ikke men min står i garasje og bor på østlandet. Skal ha 1 år service til tirsdag og det er sikkert mye som skal fikses men så lenge jeg ikke betaler noe ekstra er jeg fornøyd. Har en kompis som har helt lik bil som fikk sin en uke før. Han har hatt en stopp og det var en kontakt til batteri (husker ikke helt hva) men dette blir tatt på service på alle bilene har jeg forstått.
Helt klart at noen har fått mandagsbil men absolutt de fleste jeg har pratet med har ikke problemer.   
Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Knut Erling Øen

Sitat fra: Ru Hovland på lørdag 06. juni 2015, klokken 03:00
Sitat fra: qvern på fredag 05. juni 2015, klokken 18:34
Etter 24 feil på bilen i løpet av første året kaster jeg inn håndkleet. Jeg kjøpte amerikansk bil men fikk kinesisk kvalitet. Jeg var en trofast ambassadør for Tesla, lot mange venner og kjente prøve og snakket entusiastisk om den flotte bilen. Til slutt tok feilene fullstendig overhånd med bilen mer på verksted enn hjemme. Jeg har nå resignert fullstendig.
Nei, jeg simpelthen orker ikke mer å liste opp alle feilene den har hatt og alle besøkene på verksted. Kan dog kort si at første feil var 12v batteri defekt dagen etter at jeg hentet den i Drammen. Deretter bare raste det på med feil. Min forrige bil hadde 0 feil de 2 årene jeg hadde den. Aldri mer! Tesla R.I.P...
Hvorfor skriver jeg dette? Jo, hvis noen gadd hadde jeg satt pris på å høre om noen andre har hatt over 20 feil og eventuelt om noen har fått ny bil som reklamasjon?

Takker mye for ditt og mange andre her inne sine ærlige innlegg , var i farta til å handle Tesla men iom det er ett så nytt merke gikk jeg inn på denne siden og fant alle problemene ! Tesla er da uaktuell for meg !  Mvh Rune


Synd at du lar deg skremme. Jeg tror ikke at disse trådene alltid gir et riktig bilde av virkeligheten. Ikke tvil om at det var endel småfeil på de første bilene + DU. Men det er nok historie. For min egen del har jeg hatt en så og si feilfri S85 i ett år fra mars 2014 til mars 2015 (kun et par småting som raskt ble fikset av Tesla) og en helt feilfri P85D i tre mnd og smiler fortsatt fra øre til øre hver gang jeg setter meg i bilen ;D
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

RonnyØ

Sitat fra: BMW850 på lørdag 06. juni 2015, klokken 04:05
Sitat fra: Ru Hovland på lørdag 06. juni 2015, klokken 03:00
Sitat fra: qvern på fredag 05. juni 2015, klokken 18:34
Etter 24 feil på bilen i løpet av første året kaster jeg inn håndkleet. Jeg kjøpte amerikansk bil men fikk kinesisk kvalitet. Jeg var en trofast ambassadør for Tesla, lot mange venner og kjente prøve og snakket entusiastisk om den flotte bilen. Til slutt tok feilene fullstendig overhånd med bilen mer på verksted enn hjemme. Jeg har nå resignert fullstendig.
Nei, jeg simpelthen orker ikke mer å liste opp alle feilene den har hatt og alle besøkene på verksted. Kan dog kort si at første feil var 12v batteri defekt dagen etter at jeg hentet den i Drammen. Deretter bare raste det på med feil. Min forrige bil hadde 0 feil de 2 årene jeg hadde den. Aldri mer! Tesla R.I.P...
Hvorfor skriver jeg dette? Jo, hvis noen gadd hadde jeg satt pris på å høre om noen andre har hatt over 20 feil og eventuelt om noen har fått ny bil som reklamasjon?

Takker mye for ditt og mange andre her inne sine ærlige innlegg , var i farta til å handle Tesla men iom det er ett så nytt merke gikk jeg inn på denne siden og fant alle problemene ! Tesla er da uaktuell for meg !  Mvh Rune

Du tar fullstendig feil valg etter min mening. Har hatt min bil i 13 mnd nå og den er uten tvil den beste bilen jeg har hatt. Kun noe småtteri og Tesla fikser uten spørsmål. Noe ventetid på ikke høyt prioriterte saker men det vil nok gå seg til. Husk på at enkelte som åpenbart har vært uheldige med en "mandagsbil" er ekstremt aktive her inne evt FB. Uten å nevne navn er det noen få som står bak majoriteten av klaging her inne. Med det sier jeg ikke at man ikke skal belyse eller påpeke dette men det gir gjerne ett feil inntrykk. Tror de fleste er superfornøyd med bilen. Undersøkelser på tilfredshet viser resultater på langt opp på 90-tallet.

Du skal heller ikke se bort ifra at det har vært endel negative "Troll" som har lira fra seg også...
Helt enig med BMW850.. Jeg har eid utrolig mye rart/dyrt/sprekt, og totalpakken som Tesla leverer, er rett og slett fantastisk!! Nydelig motor/drivlinje, superchargertilgang m.v.

Tusler bort, bilen låser seg opp selv, inn og et trykk på bremsen og bilen er igang. Et vipp på spaken og bilen er så til di grader i gang. Bank gassen i bånd og det reiser avgårde, hardt, uten en lyd!! :-)

Ja noen har vært uheldige, fått biler med feil.. Men Tesla strekker seg langt for å fikse det virker det som.
Husqvarna Automower 320

jkirkebo

Sitat fra: BMW850 på lørdag 06. juni 2015, klokken 04:05
Sitat fra: Ru Hovland på lørdag 06. juni 2015, klokken 03:00
Sitat fra: qvern på fredag 05. juni 2015, klokken 18:34
Etter 24 feil på bilen i løpet av første året kaster jeg inn håndkleet. Jeg kjøpte amerikansk bil men fikk kinesisk kvalitet. Jeg var en trofast ambassadør for Tesla, lot mange venner og kjente prøve og snakket entusiastisk om den flotte bilen. Til slutt tok feilene fullstendig overhånd med bilen mer på verksted enn hjemme. Jeg har nå resignert fullstendig.
Nei, jeg simpelthen orker ikke mer å liste opp alle feilene den har hatt og alle besøkene på verksted. Kan dog kort si at første feil var 12v batteri defekt dagen etter at jeg hentet den i Drammen. Deretter bare raste det på med feil. Min forrige bil hadde 0 feil de 2 årene jeg hadde den. Aldri mer! Tesla R.I.P...
Hvorfor skriver jeg dette? Jo, hvis noen gadd hadde jeg satt pris på å høre om noen andre har hatt over 20 feil og eventuelt om noen har fått ny bil som reklamasjon?

Takker mye for ditt og mange andre her inne sine ærlige innlegg , var i farta til å handle Tesla men iom det er ett så nytt merke gikk jeg inn på denne siden og fant alle problemene ! Tesla er da uaktuell for meg !  Mvh Rune

Du tar fullstendig feil valg etter min mening. Har hatt min bil i 13 mnd nå og den er uten tvil den beste bilen jeg har hatt. Kun noe småtteri og Tesla fikser uten spørsmål. Noe ventetid på ikke høyt prioriterte saker men det vil nok gå seg til. Husk på at enkelte som åpenbart har vært uheldige med en "mandagsbil" er ekstremt aktive her inne evt FB. Uten å nevne navn er det noen få som står bak majoriteten av klaging her inne. Med det sier jeg ikke at man ikke skal belyse eller påpeke dette men det gir gjerne ett feil inntrykk. Tror de fleste er superfornøyd med bilen. Undersøkelser på tilfredshet viser resultater på langt opp på 90-tallet.

Du skal heller ikke se bort ifra at det har vært endel negative "Troll" som har lira fra seg også...

Jeg er veldig enig. Jeg har en tidlig bil fra september 2013, og min er helt strålende. Har selvsagt hatt samme DU-bytte som alle andre tidlige biler, men bortsett fra det og en feil hjulinnstilling fra Tesla i starten har min vært veldig god. Har tett pano-tak og bakluka og for tiden er det ingen utestående feil annet enn duggen i ryggelyset som vel omtrent alle har. Det er et så lite problem at jeg ikke skjenker det en tanke i forhold til at resten av bilen er fantastisk :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cirys1

Så lenge bilene fungerer er det helt topp det gjelder ALLE, men når man først begynner og få feil går nedtrykket ned.

Det er ingen tvil om at det hersker en viss Halejula stemning her, når det daglig blir rapportert om både det ene og andre.
Heldigvis har jeg bare noe småplukk (men jeg syns ikke det er bra nok på en så dyr bil) man må "spare" opp småfeilene til service. En gang gikk bilen bananas i feilmeldinger, men kom til seg selv i løpet av 20min, Tesla skulle se på loggen men har ikke hørt om noe ennå.

Begynner man virkelig og gå etter i sømmene så ser man "kinesisk" byggekvalitet, følg f.eks lister rundt om ifra baklykt til baklykt, det er helt forskjellige glipper. DU problemet er tydeligvis ikke løst med AP bilene, så det er mange ting som forbedres ennå.
Så lenge jeg ikke opplever alvorlige feil på min egen, og det er gratis og fylle så klarer jeg meg.

Muffinman

Summerer over 40 feil etter snart 74.000km medregnet mislykkede utbedringer hvor feil har oppstått igjen. Ingen planer om å kaste inn håndkleet, det finnes kort sagt ingen andre biler jeg har lyst på. Men jeg ser virkelig fram til å få utbedret det som står igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA