Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Muffinman

Plugget inn nå nettopp og fikk meldingen "no wall power", "check charger power" i bilen. Bruker UMC med blått adapter på 32A kurs. Saken er bare at det er "wall power" så det holder, noe som det grønne lyset i UMC bekrefter. Plugget inn og ut bilsiden noen ganger, samme resultat. Samme med veggsiden, og kladden blinket som vanlig før den gikk over i fast grønt lys. Reset-knappen så ikke ut til å fungere. Men ved å riste litt i kabelen mellom plugg og kladd var alt ok igjen?!

Holder UMC på å dø? Flaks jeg har en i reserve...

Brede

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 31. mars 2015, klokken 22:34
Plugget inn nå nettopp og fikk meldingen "no wall power", "check charger power" i bilen. Bruker UMC med blått adapter på 32A kurs. Saken er bare at det er "wall power" så det holder, noe som det grønne lyset i UMC bekrefter. Plugget inn og ut bilsiden noen ganger, samme resultat. Samme med veggsiden, og kladden blinket som vanlig før den gikk over i fast grønt lys. Reset-knappen så ikke ut til å fungere. Men ved å riste litt i kabelen mellom plugg og kladd var alt ok igjen?!

Holder UMC på å dø? Flaks jeg har en i reserve...

Jeg hadde akkurat samme problem i fjor sommer, defekt UMC.

AndreS

Var reelt det jeg skrev. Jeg har ingen ulyder, bare beltespenna som dunker i b stolpen ved fullt pådrag hvis ingen sitter på  ;D
I3 i bestilling

Hyperstress

Bilen tar ikke superlading. Litt kjipt når jeg er i Bergen og skulle til Moss i kveld :(
Tesla fant ikke ut av det, og de skal fikse fossil leiebil. Nedtur. Blir for sent, så kommer meg ikke avgårde før i morgen heller.
Noen som har opplevd samme og har noen triks i ermet?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

satheesh.net

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 01. april 2015, klokken 18:15
Bilen tar ikke superlading. Litt kjipt når jeg er i Bergen og skulle til Moss i kveld :(
Tesla fant ikke ut av det, og de skal fikse fossil leiebil. Nedtur. Blir for sent, så kommer meg ikke avgårde før i morgen heller.
Noen som har opplevd samme og har noen triks i ermet?

Av nysgjerrighet; har du dobbeltlader?

Hyperstress


Sitat fra: satheesh.net på onsdag 01. april 2015, klokken 18:57
Sitat fra: Hyperstress på onsdag 01. april 2015, klokken 18:15
Bilen tar ikke superlading. Litt kjipt når jeg er i Bergen og skulle til Moss i kveld :(
Tesla fant ikke ut av det, og de skal fikse fossil leiebil. Nedtur. Blir for sent, så kommer meg ikke avgårde før i morgen heller.
Noen som har opplevd samme og har noen triks i ermet?

Av nysgjerrighet; har du dobbeltlader?

Nei.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

cirys1


jkirkebo

Sitat fra: cirys1 på onsdag 01. april 2015, klokken 20:40
Sitat fra: satheesh.net på onsdag 01. april 2015, klokken 18:57
Av nysgjerrighet; har du dobbeltlader?

Har det noe og si på DC lading...??

Nei, men med dobbeltlader er nok turen grei å gjennomføre selv om SC ikke virker.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cirys1

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 01. april 2015, klokken 20:50
Nei, men med dobbeltlader er nok turen grei å gjennomføre selv om SC ikke virker.

Ha ha.. Fikk nesten spasme når bilen begynte og lade under 45 kW her om dagen...  :P
22kW er for spesielt interesserte eller de som ikke har andre muligheter, 22kW er en fordel der man skal være i flere /mange timer, det er ingen ingen reel ladealternativ... Det er en mulighet for rekkeviddeforlenger, det er ikke et alternativ for forflytning...  :)

Messel

Panoramatak på P85D lekker inn vann. Hadde håpet dette var fikset på de nye bilene, men den gang ei   :-[
Svart P85D levert 11. mars

Hyperstress

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 01. april 2015, klokken 20:50
Sitat fra: cirys1 på onsdag 01. april 2015, klokken 20:40
Sitat fra: satheesh.net på onsdag 01. april 2015, klokken 18:57
Av nysgjerrighet; har du dobbeltlader?

Har det noe og si på DC lading...??

Nei, men med dobbeltlader er nok turen grei å gjennomføre selv om SC ikke virker.

Forbruket i været som var i dag var på 260 (langkjøring), det betyr at jeg måtte hatt to fulladinger, en før start og en underveis, tot 7 timer lading = ikke et alternativ.  :-\
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Tuxedo

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 01. april 2015, klokken 23:53
Forbruket i været som var i dag var på 260 (langkjøring), det betyr at jeg måtte hatt to fulladinger, en før start og en underveis, tot 7 timer lading = ikke et alternativ.  :-\
Du fikk en Tesla loaner i stedet for fossil da, siden du angir forbruket?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Hyperstress


Sitat fra: Tuxedo på torsdag 02. april 2015, klokken 00:12
Sitat fra: Hyperstress på onsdag 01. april 2015, klokken 23:53
Forbruket i været som var i dag var på 260 (langkjøring), det betyr at jeg måtte hatt to fulladinger, en før start og en underveis, tot 7 timer lading = ikke et alternativ.  :-\
Du fikk en Tesla loaner i stedet for fossil da, siden du angir forbruket?
Nei dessverre :( , forbruket var fra min bil.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Sitat fra: Brede på onsdag 01. april 2015, klokken 04:22
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 31. mars 2015, klokken 22:34
Plugget inn nå nettopp og fikk meldingen "no wall power", "check charger power" i bilen. Bruker UMC med blått adapter på 32A kurs. Saken er bare at det er "wall power" så det holder, noe som det grønne lyset i UMC bekrefter. Plugget inn og ut bilsiden noen ganger, samme resultat. Samme med veggsiden, og kladden blinket som vanlig før den gikk over i fast grønt lys. Reset-knappen så ikke ut til å fungere. Men ved å riste litt i kabelen mellom plugg og kladd var alt ok igjen?!

Holder UMC på å dø? Flaks jeg har en i reserve...

Jeg hadde akkurat samme problem i fjor sommer, defekt UMC.
Hvordan forløp det hos deg, ble det bare med fuskingen eller døde den helt til slutt? Ser for meg at det er kjipt å måtte klage til Tesla på en feil som kanskje ikke lar seg reprodusere akkurat der og da.

Brede

Den fusket et par dager, så var den helt død en kveld..
Tesla sendte en mann nedover med ny UMC.
En halvtime før han kom så stod den gamle UMC'en opp fra de døde og virket prikkfritt igjen. Det virket ikke som om servicekaren brydde seg stort om at UMC'en fungerte likevel, tror de er inneforstått med at UMC'er feiler og bytter uten spørsmål.
En UMC skal virke hver gang, fusker den så er det bare å bytte!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA