Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Brede

Fryser det så har du ikke spylevæske tilpasset forholdene, ikke Tesla sin feil..

Jeg har ikke opplevd at det fryser i løpet av 14 måneder med bilen, ikke har jeg vinterpakke heller.


cairnz

Sitat fra: Beachboy på mandag 02. februar 2015, klokken 18:36

Men jeg synes dette er litt merkelig. Hadde en Tesla loaner nå nylig, og brukte samme spyleveske opp i den som jeg bruker nå i min. Med den fikk jeg aldri opp dette problemet.

Kan det ha seg at den Tesla loaneren er ny, og hadde vinterpakke?

Hvis normal spyleveske skal fryse i Oslo, så bør Tesla virkelig få det ordnet.

Hvis normal spyleveske går ned til -15, og temperaturen i Oslo synker til -20, så er det lite Tesla kan gjøre med fysikkens lover for å forhindre at den fryser.
Elbilist

cirys1

Sitat fra: cairnz på tirsdag 03. februar 2015, klokken 10:13
Sitat fra: Beachboy på mandag 02. februar 2015, klokken 18:36
Hvis normal spyleveske går ned til -15, og temperaturen i Oslo synker til -20, så er det lite Tesla kan gjøre med fysikkens lover for å forhindre at den fryser.

Det er ikke verre enn og bruke "sterkere" spylerveske på de stedene der det blir kaldt konsentrat om nødvendig, -20 er ikke nødvendig i Bergen, men Trondheim, Oslo kanskje, tilpasse det stedene litt bedre..  :P

haah

Fikk meldingen "Stability control disabled" da jeg skulle kjøre etter at bilen hadde stått parkert et par timer i går. Gikk ikke å sette bilen i Drive. Forsøkte å resette begge skjermene, skru power off samt gå ut av bilen, låse den og låse opp igjen. Ingenting hjalp. Ringte Tesla 24-timer service og fikk beskjed om at bilen måtte hentes og kjøres til verksted. NAF kom etter tre timer med leiebil til meg og tok med Teslaen tilbake.
Ville ikke overraske meg om dette er en idiotisk sensorfeil eller noe lignende, men alvorlig nok når bilen ikke vil kjøre. Noen som har opplevd eller hørt om dette før? Har bedt verkstedet om en forklaring på 1. hva var egentlig feil på bilen og hvorfor oppstod feilen. 2 Hvilke deler/moduler er byttet ut og hva er reparert og 3. Hvor sannsynlig er det at at dette skje igjen.
Skal få bilen igjen på mandag. Spent på hvilke svar Tesla kan gi.

Dette er første ordentlige problem jeg har hatt siden jeg fikk bilen for 15 måneder siden. Ellers fornøyd Tesla-eier.
Bestilt TMS-85kWh, panorama,luftfjæring, tech-pakke, 19", parkeringsassist,svart, leveres des 2013. Førstegangs elbilkjøper.

Øggen

Noen som får brukt TuneIn idag?

God 3G dekning, men får beskjed om: could not play station.
Dette er på alle kanaler og denne gang funker ikke reset. Da er jeg hjelpesløs, og dab spraking er ikke et alternativ.

B_Tesla

--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

fonberg

Sitat fra: B_Tesla på mandag 09. februar 2015, klokken 12:02
Hadde samme issue ca kl 08:50 idag. Måtte byte til FM/USB

TuneIn fungerte helt fint på samme tid og i samme by i min TMS.

Forresten så har også NRK P2 og mP3 blitt bedre enn før. Begge har fått høyere nivå, og P2 virker nå å være kvitt de plagsomme "lydeksplosjonene" som kanalen hadde før i TuneIn.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

B_Tesla

mP3 var håpløst lav før ja. Grusomt å byte kanal/kilde. Men det er mulig det er NRK eller TuneIn sin skyld.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Øyvind.h

Sitat fra: fonberg på mandag 09. februar 2015, klokken 13:26
Forresten så har også NRK P2 og mP3 blitt bedre enn før. Begge har fått høyere nivå
Godt å høre. MP3 hadde alt for lav kvalitet før ja. Kanskje noen har klaget til TuneIN og fått dem til å endre kilde? NRK leverer jo i flere kvaliteter.
MP3 var i hvert fall dårlig før sammenlignet med DAB, uten at jeg bruker DAB av den grunn.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

tSla

Håndtaket på førerdøren kommer ikke ut lenger når jeg trykker på det. Er heldigvis ikke værre enn at jeg trykker på håndtaket på bakdøren så kommer alle ut. Blir satt opp på neste servicetime.

Opplever også nå at jeg får "Parking assist Disabled". Håper dette ikke har noe med siste oppdatering å gjøre. Får ta en telefon til Tesla i morgen å høre hva de har å si.
Tesla Model S P85+

kjetil.west

Hei,
fikk denne uken bilen min tilbake fra rep, etter å måtte forlate den i Bergen i ca 10-12 dager.
Når den ble levert på flatbed av NAF i Haugesund, spurte sjåføren om hva som hadde vært problemet.
Jeg kunne fortelle om at min vindusvisker hadde kolapset totalt, etter snøfall i Bergen for et par uker siden. Vindusviskeren starter når jeg satt meg inni bilen og prøvde å flytte omtrent ett tonn med våt snø. Det klart den altså ikke ;-)

Sjåføren fra NAF kunne da informere om at de hadde hentet ikke mindre enn 12 stk den dagen, med samme problem - altså total havari på vindusviskermaskineri.

Er dette et kjent problem? Siden det tok 10-12 dager (i påvente av deler), antar jeg at Tesla ikke var forberedt på dette. :o

Kanskje denne er laget for "Californiandrizzel only"  :P

kjellan

Sitat fra: kjetil.west på lørdag 14. februar 2015, klokken 11:52
Hei,
fikk denne uken bilen min tilbake fra rep, etter å måtte forlate den i Bergen i ca 10-12 dager.
Når den ble levert på flatbed av NAF i Haugesund, spurte sjåføren om hva som hadde vært problemet.
Jeg kunne fortelle om at min vindusvisker hadde kolapset totalt, etter snøfall i Bergen for et par uker siden. Vindusviskeren starter når jeg satt meg inni bilen og prøvde å flytte omtrent ett tonn med våt snø. Det klart den altså ikke ;-)

Sjåføren fra NAF kunne da informere om at de hadde hentet ikke mindre enn 12 stk den dagen, med samme problem - altså total havari på vindusviskermaskineri.

Er dette et kjent problem? Siden det tok 10-12 dager (i påvente av deler), antar jeg at Tesla ikke var forberedt på dette. :o

Kanskje denne er laget for "Californiandrizzel only"  :P

Dette skjer med alle biler dersom vindusvisker er i auto/på.

Med min Mercedes E320 var vindusvisker i Auto. På taket var det 10 cm våt snø. Eit lite touch på bremsa og all snøen kom framover..  :o    visker slo seg på og prøvde å flytte 500 kg ++.

Verksted neste . Min egen feil. :-\
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

jkirkebo

Sitat fra: kjellan på lørdag 14. februar 2015, klokken 12:28
Sitat fra: kjetil.west på lørdag 14. februar 2015, klokken 11:52
Hei,
fikk denne uken bilen min tilbake fra rep, etter å måtte forlate den i Bergen i ca 10-12 dager.
Når den ble levert på flatbed av NAF i Haugesund, spurte sjåføren om hva som hadde vært problemet.
Jeg kunne fortelle om at min vindusvisker hadde kolapset totalt, etter snøfall i Bergen for et par uker siden. Vindusviskeren starter når jeg satt meg inni bilen og prøvde å flytte omtrent ett tonn med våt snø. Det klart den altså ikke ;-)

Sjåføren fra NAF kunne da informere om at de hadde hentet ikke mindre enn 12 stk den dagen, med samme problem - altså total havari på vindusviskermaskineri.

Er dette et kjent problem? Siden det tok 10-12 dager (i påvente av deler), antar jeg at Tesla ikke var forberedt på dette. :o

Kanskje denne er laget for "Californiandrizzel only"  :P

Dette skjer med alle biler dersom vindusvisker er i auto/på.

Med min Mercedes E320 var vindusvisker i Auto. På taket var det 10 cm våt snø. Eit lite touch på bremsa og all snøen kom framover..  :o    visker slo seg på og prøvde å flytte 500 kg ++.

Verksted neste . Min egen feil. :-\

Jepp, snø må børstes av ruta før bilen startes. Det er vel også den naturlige rekkefølgen å gjøre ting i, så lenge bilen har forvarmingsmulighet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

rmr

Sitat fra: kjellan på lørdag 14. februar 2015, klokken 12:28
Sitat fra: kjetil.west på lørdag 14. februar 2015, klokken 11:52
Hei,
fikk denne uken bilen min tilbake fra rep, etter å måtte forlate den i Bergen i ca 10-12 dager.
Når den ble levert på flatbed av NAF i Haugesund, spurte sjåføren om hva som hadde vært problemet.
Jeg kunne fortelle om at min vindusvisker hadde kolapset totalt, etter snøfall i Bergen for et par uker siden. Vindusviskeren starter når jeg satt meg inni bilen og prøvde å flytte omtrent ett tonn med våt snø. Det klart den altså ikke ;-)

Sjåføren fra NAF kunne da informere om at de hadde hentet ikke mindre enn 12 stk den dagen, med samme problem - altså total havari på vindusviskermaskineri.

Er dette et kjent problem? Siden det tok 10-12 dager (i påvente av deler), antar jeg at Tesla ikke var forberedt på dette. :o

Kanskje denne er laget for "Californiandrizzel only"  :P

Dette skjer med alle biler dersom vindusvisker er i auto/på.

Med min Mercedes E320 var vindusvisker i Auto. På taket var det 10 cm våt snø. Eit lite touch på bremsa og all snøen kom framover..  :o    visker slo seg på og prøvde å flytte 500 kg ++.

Verksted neste . Min egen feil. :-\

Skulle det ikke gått en sikring før det blir skade på vindusviskermotor, og før vindusviskerarm knekker?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Baldrian

Sitat fra: kjetil.west på lørdag 14. februar 2015, klokken 11:52
Hei,
fikk denne uken bilen min tilbake fra rep, etter å måtte forlate den i Bergen i ca 10-12 dager.
Når den ble levert på flatbed av NAF i Haugesund, spurte sjåføren om hva som hadde vært problemet.
Jeg kunne fortelle om at min vindusvisker hadde kolapset totalt, etter snøfall i Bergen for et par uker siden. Vindusviskeren starter når jeg satt meg inni bilen og prøvde å flytte omtrent ett tonn med våt snø. Det klart den altså ikke ;-)

Sjåføren fra NAF kunne da informere om at de hadde hentet ikke mindre enn 12 stk den dagen, med samme problem - altså total havari på vindusviskermaskineri.

Er dette et kjent problem? Siden det tok 10-12 dager (i påvente av deler), antar jeg at Tesla ikke var forberedt på dette. :o

Kanskje denne er laget for "Californiandrizzel only"  :P

Måtte du betale for denne servicen fra Tesla (ny motor og transport til Haugesund) eller var det gratis?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA