Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

cairnz

Sitat fra: RonnyØ på torsdag 15. januar 2015, klokken 00:05
Fortsetter den slik, så skal jeg senke kjørelengden på forsikringen

Etter ca 20 sek så er den tilbake. Det hender når du resetter stor/liten skjerm at den nullstilles for en liten periode.
Elbilist

RonnyØ

Sitat fra: cairnz på torsdag 15. januar 2015, klokken 08:40
Sitat fra: RonnyØ på torsdag 15. januar 2015, klokken 00:05
Fortsetter den slik, så skal jeg senke kjørelengden på forsikringen

Etter ca 20 sek så er den tilbake. Det hender når du resetter stor/liten skjerm at den nullstilles for en liten periode.
Ja den er tilbake, men jeg har ikke resettet noe.
Husqvarna Automower 320

Olauten

Sitat fra: Muffinman på mandag 29. desember 2014, klokken 00:33
I dag stilte klokka seg til 12 timers visning to ganger av seg selv. Måtte justere tilbake til 24 timers manuelt. Flere som har sett dette?
Denne har jeg sett flere ganger hos meg, inntil jeg fant ut av hvorfor det skjedde: Når navigasjonen er aktiv, og man trykker på klokka som dukker opp i navigasjonsboksen (ETA) så bytter den fra 24 til 12 timer. Fort gjort hvis man skal trykke "cancel" på navigasjonen, treffer man på klokka i samme vindu så bytter den  :o
Bærum/Høvik.
P21375 - Solgt
Levert 18. Nov. 2013

Muffinman

Fant faktisk ut det samme som deg i går :)

Når man vet om det kan man jo bare trykke på klokkeslettet en gang til for å stille det tilbake.

cairnz

Sitat fra: Muffinman på fredag 16. januar 2015, klokken 07:25
Fant faktisk ut det samme som deg i går :)

Når man vet om det kan man jo bare trykke på klokkeslettet en gang til for å stille det tilbake.

Dette er fikset i softwareversjon 6.1 med ny nav-dingseboms.
Elbilist

Philippo10

Sitat fra: Olauten på torsdag 15. januar 2015, klokken 22:37
Sitat fra: Muffinman på mandag 29. desember 2014, klokken 00:33
I dag stilte klokka seg til 12 timers visning to ganger av seg selv. Måtte justere tilbake til 24 timers manuelt. Flere som har sett dette?

Dette har skjedd til meg også i det siste, samt en av TuneIn stasjoner forsvinner av og til. Dette skjer når jeg har kommet tilbake til bilen etter og ha vært bort en liten tur.
Denne har jeg sett flere ganger hos meg, inntil jeg fant ut av hvorfor det skjedde: Når navigasjonen er aktiv, og man trykker på klokka som dukker opp i navigasjonsboksen (ETA) så bytter den fra 24 til 12 timer. Fort gjort hvis man skal trykke "cancel" på navigasjonen, treffer man på klokka i samme vindu så bytter den  :o
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Ebbe

Leverte vår bil i går ettermiddag hos Tesla Drammen for noen små problemer. I det jeg ankommer Tesla Drammen ringer Deres Ole Torbjorn Holmedal for å følge meg opp som kunde. Han kommer med en gang ut i hallen og tar i mot meg og gir meg tid og følelsen av å bli tatt vare på som Tesla kunde. Ikke noe problem for de å se på de ekstra tingene jeg hadde kommet på. Topp service og en flott kundeholdning av Holmedal!  ;D

Jeg måtte deretter sitte å vente litt på en Tesla låne-bil, noe jeg var klar over før jeg kom! (som en annen Tesla kunde har lånt)
Etter en stund får jeg levert et sett med nøkler og går ut til en hvit Tesla 85 med reg nr. 49 etc. Når jeg åpner døra ser jeg en meget møkkete og grisete bil. Den er tom for spylevæske, det ligger strødd en-kroner både framme og bak, papir er kastet på gulvet både framme og bak. Det ligger drops og smuler i seter og på gulv. Mattene ser ut som de er brukt til transport av et juletre fra 2013. >:(

Jeg vil med dette oppfordre alle Tesla eiere som er så "heldige" å få låne en Tesla låne-bil når man har sin egen bil inne til å ta vare på låne-bilen på samme måte som sin egen!
P39240

Oggen

Fy søren, er det mulig??
Mulig mange ser på det som et transport middel fra A til Å, men det får da være grenser hvordan enn behandler andres eiendom.
Hadde ikke stusset på å sende regning for rengjøring av bilen til tidligere kunde/bruker.

Muffinman

Tydelig at de ikke sjekker bilene mellom kundene, for dette er noe Tesla egentlig ikke vil være bekjent av. Og sjekker man ikke hver gang bilen er inne er det vanskelig å plassere skylden på riktig kunde.

Men veldig enig i det som skrives over her. Noen mennesker er bare fødte griser uten respekt for andres eiendom.

ankul

Har vel for første gang opplevd noe dårlig service fra Tesla sin side hvor jeg leverte bilen min inn til service onsdag morgen. Jeg ringte i går ettermiddag (torsdag) for å høre om status og det viste seg at de ikke hadde startet på bilen enda!

De beklaget selvfølgelig at dette hadde skjedd med mye serviceavtaler i disse dager, men dette synes jeg er for dårlig  :-\
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

jazzwheel

Med tanke på hvodan SC-områdene ser ut enkelte steder er det kanskje ingen bombe at lånebilene blir behandlet slik dessverre.

Angående servicetid så fikk jeg "replace 12v battery soon" i starten av uka. Tesla sa bilen måtte inn til fiks - fikk time om mer enn 4 måneder.

RonnyØ

Oppdaget noe rart med skinnet baki i dag. Det setet tror jeg ikke det har sittet folk i, og hvis man ser på sømmen/delet i setet og på den lille forhøyningen på siden, så ser det ut som det stopper brått. Har ikke prøvd å vaske med noe, tilfelle noen vil se på det. Ser nesten bleket ut.
Husqvarna Automower 320

Øyvind.h

Har selv noe rart med skinnet på sitteputen i baksetet. Tesla mener jeg har hatt et vått håndkle på sitteputen som har forårsaket merker. Jeg har riktignok hatt håndkle under for å utjevne trykk fra barnesete, men det er flere forhold som taler mot at dette kan være håndkleet:
- Håndkle er brukt både innerst og ytterst på sitteputen. Moderat trykk mot håndkleet begge steder, men kun merker ytterst. Ytterst står barnesetet med metallben mot gulvet, så presset er høyst begrenset. Ingen merker innerst.
- Merkene er i nesten hele setets bredde, også i midten, mens barnesetet i all hovedsak er brukt på høyre og venstre side.
- Merkene har varierende mønster, så man må være kreativ for å skylde på håndkle
- Setene er aldri vasket annet enn av Teslas service-personale, så jeg har ikke brukt preparater som kan ha skadet skinnet.

Jeg har ikke lagt fra meg denne saken foreløpig.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Tuxedo

Nå har jeg sluttet å få opp albumcover på mediespilleren.  Eneste unntak er Rdio, men på alle andre kilder (DAB, TuneIn, USB og Spotify fra mobilen) som vises bare dette kjedelige notesymbolet.  Det var da ikke slik før?  Og reset er forsøkt, ja.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA