Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

Muffinman

Kan vel kanskje ha noe med at jeg  ofte sitter timesvis i bilen "hvor ingen kunne tru nokon kunne bu" uten andre lyskilder enn bilene på veien. Har dog hatt biler før med slike speil, og det fungerte glimrende. Det tok ikke mange dagene i Tesla``en før jeg det slo meg at dette var noe halvferdige greier.

Men synes dere de tre speilene dimmer likedan?


Øyvind.h

Eneste jeg vet er at jeg ikke opplever sjenerende lys fra biler bak hverken i sidespeil eller innvendig speil.
Problemet med mørke speil ved rygging tror jeg også er løst?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sn0le

Har ikke sjekket hvordan de 3 er i forhold til hverandre.
Men har ikke opplevd at jeg har vært sjenert av lys i speil.
Og jeg kjørte nylig 3.000km der mye foregikk i mørket nordpå.
Men den lille kanten rundt speilet som ikke har dimming synes jeg er merkelig.
Speilet på Galaxyen min var nok bedre sånn sett.
Burde jo være en smal sak å dekke den kanten med ramma til speilet, for jeg går ut ifra at sånne speil ikke kan være dimmbart helt ut til kantene.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Muffinman

Manglende dimming ved rygging er kanskje fikset? Kan like godt være tilvenning. Man kompenserer jo ubevisst for manglende synsinntrykk. På en annen side, om dette er endret med software i løpet av den lyse årstiden ville det jo vært umerkelig. Sladrespeilet blir forresten temmelig varmt på speilflaten hvor sensoren sitter når det er dimmet.

Øyvind.h

Før ble speilene svarte fordi jeg akkurat hadde satt meg inn og skulle rygge. Feilprogrammert sensor. Tror ikke det skjer lenger.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

BMW850

Sitat fra: Muffinman på onsdag 07. januar 2015, klokken 18:19
Kan vel kanskje ha noe med at jeg  ofte sitter timesvis i bilen "hvor ingen kunne tru nokon kunne bu" uten andre lyskilder enn bilene på veien. Har dog hatt biler før med slike speil, og det fungerte glimrende. Det tok ikke mange dagene i Tesla``en før jeg det slo meg at dette var noe halvferdige greier.

Men synes dere de tre speilene dimmer likedan?

Identisk.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Kennethh


Brede

Sitat fra: Kennethh på lørdag 10. januar 2015, klokken 14:26
Flere som opplever at frunken fungerer som snøsamler?

I varierende grad.. Noen har tett frunk, andre har det slik som du.
Få Tesla til å justere låsen så den strammer bedre mot pakningene.

cairnz

Elbilist

Muffinman



Ebbe

Vi har hatt to selsomme opplevelser på motorveien inn mot Drammen i 110 km, begge gangene blir alt sort inni bilen og vi mister all kraft. Ingen info eller feilmeldinger. Første gang rullet vi inn til kanten og tok kontakt med Tesla. Etter litt frustrasjon gikk fører ut av bilen og lukket døren, da kom alt tilbake som normalt og vi kunne kjøre videre. Andre gangen ble litt mer ubehagelig da vi mistet all kraft i en forbikjøring, flaks hadde vi at ikke vi ble påkjørt. Samme prosedyre den gangen også. Tesla har fått info men til dags dato ingen tilbakemelding eller forklaring på hva dette kan være.

Nå har vi fått en mulig og sikkert riktig forklaring på våre to opplevelser. Dette skjedde i den tiden 3 G signalet var ustabilt og dette kan da ha medført at bilen selv tok og gjorde en fullstendig reset.
Tusen takk Tesla Drammen for flott oppfølging!
Jeg vil også berømme Tesla og Deres ansatte for god service og hjelp alle gangen vi har kommet med problemer og mer eller mindre fornuftige spørsmål!
Vi er veldig fornøyde Tesla eiere!
P39240

Batteritralla

Sitat fra: Ebbe på mandag 12. januar 2015, klokken 10:59
Vi har hatt to selsomme opplevelser på motorveien inn mot Drammen i 110 km, begge gangene blir alt sort inni bilen og vi mister all kraft. Ingen info eller feilmeldinger. Første gang rullet vi inn til kanten og tok kontakt med Tesla. Etter litt frustrasjon gikk fører ut av bilen og lukket døren, da kom alt tilbake som normalt og vi kunne kjøre videre. Andre gangen ble litt mer ubehagelig da vi mistet all kraft i en forbikjøring, flaks hadde vi at ikke vi ble påkjørt. Samme prosedyre den gangen også. Tesla har fått info men til dags dato ingen tilbakemelding eller forklaring på hva dette kan være.

Håper de leser dette innlegget, og kjenner sin besøkelsestid....
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Gressvikingen

Hadde noe lignende natt mellom 2 og 3 juledag. Det var litt kjølig, ga på litt og satt samtidig på full vinterpakke. All futt forsvant plutselig, men det ble ikke svart.

Det tok ikke lang tid før blålysa kom opp bak,  der vi trillet avgårde i veikanten.

Mens den uniformerte fant fram rent blåserør resatte jeg stor skjermen. Etter at blåsen var avgitt og skjermen kommet tilbake, gikk futen og futten kom tilbake og hjem kom vi på normalt vis.

Om det var resetten som gjorde susen eller om det bare var en pause bilen trengte,  vet jeg ikke. Jeg vet heller ikke om det var et strømforbrukssjokk bilen fikk som gjorde at den trengte en pust i bakken.

Dette er stort sett eneste gang bilen har vist noen form for nykker. Eh,  bortsett fra at to trykk på foben ikke altid virker for å få utløst ladekabelen.  Bilen kniper seg fast og vil ha mer?
P85D"+"

RonnyØ

Fortsetter den slik, så skal jeg senke kjørelengden på forsikringen

Husqvarna Automower 320

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA