Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

F_P

Det fikser de sikkert, men hver forberedt på å finne frem utestemmen for å få det fikset ASAP.

Klagde på frontruten min som tydelig er feil krumming på. Kunne få time om ca. 1,5mnd for utbedring. Tok frem utestemmen (pr. e-post) og fikk time i morgen  ;D

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Øyvind.h

Sitat fra: F_P på mandag 05. januar 2015, klokken 13:39
Klagde på frontruten min som tydelig er feil krumming på.
Feil krumming? Den feilen har jeg aldri hørt om før, hva er symptomene?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

F_P

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 05. januar 2015, klokken 14:16
Klagde på frontruten min som tydelig er feil krumming på.
Feil krumming? Den feilen har jeg aldri hørt om før, hva er symptomene?

Viskeren tar ikke skikkelig fra midten av viskerbladet og oppover. Man kjenner faktisk at det er en "bulk" på ruta ca. 10cm ned fra toppen. Enten feil krumming innover/utover, eller så er ruta rett og slett for tjukk et horisontalt parti på toppen. Er på mitt fjerde sett med viskere, og på tross av iherdig justering fra Tesla sin side er det ikke mulig å få det bra. Viskerne legger igjen en eller flere feite striper med dritt på vei ned. Spesielt ille på vei med litt fuktighet og salt. Må enten stoppe å vaske ruta, eller senke farten å mate på med 8-10 sek med spylervæske for å få det "rent". Rimelig ubrukelig å dra på langtur med været som er nå kan man si.

Riis Bilglass som fant ut av det i forbindelse med reparasjon av en steinsprutskade. Der fikk jeg beskjeden; "Denne ruta skal du ha byttet på garanti".
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

timingbeltkiller

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

SA Lunde

Det fikser de sikkert, men hver forberedt på å finne frem utestemmen for å få det fikset ASAP.

Snakket med de midt på dagen i dag, de ringte tilbake ca 16:30 og fikk da time 29. Jan. Syntes ikke det var nødvendig med utestemme da det virker selv med sprekk i displayet. Veldig irriterende på ny bil, men så lenge det blir fikset så får det gå. Ringte forresten ei ca 10 min etter første samtale og spurte om jeg trengte time FORT.  Så servicen kan jeg egentlig ikke si noe på.
Elbilist siden 31.12.14

MyMuffin

Jeg opplever at speilet ikke har dimme funksjon, hverken automatisk eller manuell.

Skal sies at bilen er non-tech og at jeg forventet manuell funksjon.
Rapporter fra teslamotorclub tilsier at tesla har blandet mye med manuelle og automatiske speil på biler med non-tech - se tråd: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/40171-No-tech-no-way-%28manual-or-automatic%29-to-dim-the-rear-view-mirror
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Øyvind.h

Sitat fra: MyMuffin på tirsdag 06. januar 2015, klokken 12:40
Jeg opplever at speilet ikke har dimme funksjon, hverken automatisk eller manuell.

Skal sies at bilen er non-tech og at jeg forventet manuell funksjon.
Rapporter fra teslamotorclub tilsier at tesla har blandet mye med manuelle og automatiske speil på biler med non-tech - se tråd: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/40171-No-tech-no-way-%28manual-or-automatic%29-to-dim-the-rear-view-mirror
Elektroktomatiske speil tror jeg alltid har ligget i tech-pakken?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cra

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 06. januar 2015, klokken 14:19o-way-%28manual-

Mener da det, ja. Men jeg ville også forventet manuell mulighet av "vippe-typen" eller tilsvarende dersom jeg ikke hadde tech-pakke.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

MyMuffin

Sitat fra: cra på tirsdag 06. januar 2015, klokken 14:30
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 06. januar 2015, klokken 14:19o-way-%28manual-

Mener da det, ja. Men jeg ville også forventet manuell mulighet av "vippe-typen" eller tilsvarende dersom jeg ikke hadde tech-pakke.

Ja alle mine tidligere biler (helt tilbake til Peugeot 405 fra 1990!) har hatt ihvertfall en manuell funksjon for dette.
Pratet med skøyen service i går, og fikk beskjed at inntrykket deres var at biler uten tech ikke hadde blitt levert med hverken manuell eller automatisk dimmefunksjon. Dette strider sterkt i mot hva folk rapportere på teslamotorclub.

Fikk i grunn beskjed om at jeg må belage meg på å manuelt vippe vekk hele speilet eller bøye meg ned for å unngå blending.

Da spørsmålet om å bytte ut speilet med ett annet og hvordan dette ville påvirke bilen (speilet mitt har jo en sensor som peker fremover) så ble jeg møtt med stor usikkerhet i andre enden av telefonen.

Han skulle ringe meg opp igjen..
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Muffinman

Jeg har tech og dermed elektrokromatiske speil. Opplever at sladrespeilet ikke dimmes tilstrekkelig ned når jeg har bil bak, og ender faktisk opp med å justere vekk speilet for å unngå blending. Sidespeilene blir vesentlig mørkere, og fungerer bra.

At non-tech biler ikke engang har manuell blendefunksjon overrasker meg. Tabbe i typegodkjenningen?

mj

Litt OT, men jeg irriterer meg over kanten rundt speilene som ikke blender ned. Andre biler jeg har hatt/kjørt har blendet ned hele speilet.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Muffinman

Har også registrert dette, men det er plagsomt kun i sladrespeilet siden det er såpass nær øynene at den lille glipa som ikke er dimmet gir større synsvinkel enn på sidespeilene som er lenger unna.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Kanskje det er endret på nyere biler? Min er jo en "gamling".

Brede

Min er også "gammel" og blender perfekt, smakssak på linje med regnsensor og lignende tenker jeg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA