Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering vs Årsmodell

Startet av Kallagtunet, tirsdag 05. november 2013, klokken 22:40

« forrige - neste »

F_P

Sitat fra: RuneW på tirsdag 30. desember 2014, klokken 11:18
I alle dager... Er alle TMS-rutene slik, eller er det virkelig så store variasjoner mellonm rutene at man kan se det med det blotte øye?

Jeg klarer ikke å se det, men med ren rute er det lett å kjenne ved å dra fingrene lett nedover ruten. Ca. 10cm ned på ruten er det nesten som om ruten «faller» inn mot kupeen  :o
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

eadie

Viskerne burde hatt spoilere så de får større trykk inn mot ruta når bilen er i fart
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

snurrehue

Teslaens nyttårshilsen til meg: vann i kabinen! Stått ute i regnet i natt, og det var den tydeligvis ikke særlig fornøyd med. Hvor vanskelig kan det egentlig være å lage en bil hvor hverken vann eller luft trekker inn?

Fenomenal start på 2015...

Muffinman

#1068
Regn og vind fra siden da? Trekantvinduene både trekker og lekker hvis ting ikke kommer direkte forfra eller ovenfra. Det har ikke Tesla klart å fikse på min bil som er 14 måneder gammel og har gått 54.000km. Det er nok dårlig design, og ikke noe man uten videre klarer å ordne 100% på servicesentrene.

For øvrig fortalte en pratsom amerikaner ved navn Casey at de jobbet med å lage en forbedret pakning ved fabrikken som skulle ettermonteres. Det var vel omtrent i februar i fjor.


Også_Øyvind_H

Min er er potte tett etter 14 mnd - på Vestlandet! Det regner fra siden og fra neden, i storm og duskregn. Tror ikke dette har noe med design å gjøre - de kan hvis de vil! Til og med frunken hoder tett :)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

D.O

Sitat fra: Muffinman på torsdag 01. januar 2015, klokken 11:47
For øvrig fortalte en pratsom amerikaner ved navn Casey at de jobbet med å lage en forbedret pakning ved fabrikken som skulle ettermonteres. Det var vel omtrent i februar i fjor.
jeg fikk montert en ekstra pakning inni den eksisterende for å øke presset mot ruta. De hjalp litt, men blåser fortsatt inn ved sterk vind
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Kjell Leaf

Sitat fra: Også_Øyvind_H på torsdag 01. januar 2015, klokken 12:57
Min er er potte tett etter 14 mnd - på Vestlandet! Det regner fra siden og fra neden, i storm og duskregn. Tror ikke dette har noe med design å gjøre - de kan hvis de vil! Til og med frunken hoder tett :)
De kan hvis de vil ? Så Tesla vil at en del av bilene skal lekke da altså ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Leif1

Det må ihvertfall være stor variasjon. Min er også helt tett.
Lite kaldgufs å spore også.
Konvertitt fra S til X

Brede

Jeg hadde trekantvinduene inne til justering på vårparten, ikke hatt problemer med trekk i etterkant.

Leif1

Var ute og kjørte nå i jula på Østlandet. Ca -20. Da kjente madammen en liten kaldtrekk.
Løste seg med å skru opp hastigheten på vifta til litt over det som automatikken sa den skulle gå med.
Konvertitt fra S til X

Muffinman

Syretesten på trekantvinduene er sterk vind og minusgrader fra siden. Da blir det kaldt på venstrearmen i min bil. Og står bilen parkert med siden til uværet over natta drypper det inn litt vann.

Tuxedo

Trekantvinduet mitt på førersiden lekker kun noen få dråper ved høytrykkspyling (ingenting ellers).  På passasjersiden er det potte tett.  Siden problemet er så lite, så tenker jeg ikke å få gjort noe med det.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Muffinman

Står litt på den foten jeg også. Er redd for at mer tukling ikke gjør det noe bedre. Første forsøk på utbedring forverret betydelig, andre forbedret igjen. Er vel tilbake ved start nå tenker jeg.

jazzwheel

Jeg har ikke opplevd at det renner vann inn, men det trekker så mye at jeg på langtur kjører uten venstrearmen på rattet. Bilen var på verksted for å få dette ordnet, men jeg kan ærlig talt ikke si at jeg syns det trekker mindre nå. Det var nesten en fingerbredde i forskjell på foringene på hver side av bilen.

SA Lunde

Parkerte bilen etter å ha kjørt en liten runde i dag (ca 2,5 mil) Da var alt i skjønneste orden. Satte så inn det nye isofix barnesetet til sneipen, lukket bilen, satte i laderen og gikk inn. Noen timer senere får jeg besøk og som de fleste andre som har vært her de siste dagene var han keen på en prøvetur. Siden jeg er makelig anlagt så startet jeg varmeren fra app først. Var da ca 4 grader i bilen og varmen ble satt på 19,5. Når vi 15 min senere setter oss i bilen oppdager jeg til min stooore skrekk en lang sprekk i hele skjermen. Alt virker som det skal, men er ikke veldig happy for den sprekken på en under 2 mnd gammel bil. Er dettw noe Tesla ordner fort og uten krangling?
Elbilist siden 31.12.14

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA