Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nedtur ved overlevering av TMS

Startet av Balrog, tirsdag 05. november 2013, klokken 20:53

« forrige - neste »

Muffinman

Sykt stor bil.

Neida, så bort på lagtidsparkeringen like etter at flyet tok av.

RSandven

Hvis alle vinduene var åpne og det regnet, så når bilen var halvfull med vann, så kunne dørene åpne seg :)
Izy!
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Muffinman

Da var det min tur. Innom bilen og hentet lommebok etter trening og deretter på Rema. Kom ut med handleposene til bil med åpne vinduer i pøsregn og kuling. Ikke lange stunden  så jeg tror ikke noe er permanent skadet, men seriøst; den som fant på dette kan neppe ha vært ved sine fulle fem.

eadie

Dette er vel resultat av brukerfeil. Trange bukser og Fob i lomma.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Muffinman

Svært slakk treningsbukse. Selvfølgelig ble taket på nøkkelen holdt inne på et vis, men å kalle det brukerfeil når det ikke tåler normal bruk er å dra den for langt. Blir som å kalle flatt 12v batteri for brukerfeil etter at man har latt UMC stått for lenge i etter fullført lading.

Quintilian

Støtter Muffinmannen her.. Dette er ikke bruker- men designfeil.

cra

Sitat fra: Quintilian på torsdag 20. mars 2014, klokken 19:54
Støtter Muffinmannen her.. Dette er ikke bruker- men designfeil.

Bifalles! Du må være over snittet trang i nepa for å ikke skjønne at det som ligger i lommene kan komme i klem (sikter da til designerne/ingeniørene, ikke forumbrukere som ikke har opplevd det, eller mener de ikke kommer til å gjøre det). Hadde det i det minste krevd at man holdt knappen inne i f.eks, to sekunder og deretter dobbeltklikket eller en annen trykke-combo i den dur hadde man kanskje vært noenlunde trygg.

Men det kommer vel en mulighet for å disable dette i innstillinger, så da blir det slutt på det problemet. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Til alt overmål har jeg vært veldig oppmerksom på dette, og prøvd å unngå det. Men å ligge i lomma må nøkkelen bare tåle.

Aner dog ikke hvordan jeg har trykt og holdt inn den knappen.

TeslaK

Mener å ha lest at denne feature'en blir tatt vekk i 6.0. Håper det stemmer..
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

janmb

Håper du har rett.

Denne featuren er helt vanlig, men forferdelig dårlig i kombinasjon med en nøkkel som lett trykkes på utilsiktet i lomma
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

eclipse

Sitat fra: Sbr på mandag 28. oktober 2013, klokken 22:11
Sitat fra: petersv på mandag 28. oktober 2013, klokken 21:38
Har du elektrisk åpning av frunken? ;)
Skulle vært trunken ja :p

Det er elektrisk åpning av frunken ja.

Og så forstår jeg at det er en del her inne som bør kjøpe seg litt videre bukser eller legge nøkkelen i jakkelommen.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

cra

Sitat fra: eclipse på torsdag 20. mars 2014, klokken 23:21
Og så forstår jeg at det er en del her inne som bør kjøpe seg litt videre bukser eller legge nøkkelen i jakkelommen.

Jeg er en av dem som slett ikke alltid har jakke på når jeg skal noe sted, men jeg har alltid bukser på. Ikke er de spesielt trange heller. Det sier seg selv at utformingen av nøkkelen overhode ikke er egnet i kombinasjon med en "langt trykk på knapp". Hadde den vært av typen med nedsenkede knapper som den på bildet hadde nok dette vært et problem vi sjeldent hørte om.

Jeg står i alle fall på lista over dem som håper denne funksjonen er tatt bort (via innstillinger, selvsagt, så de på den andre lista kan velge å beholde den) i V6.0. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ofolde

I dag var det min tur til å oppdage at alle vinduene var åpnet opp. Heldig vis er det fint vær i Stavanger i dag, men ingen hyggelig oppleveles likevel. Lommaboka låg under jakka i baksetet. Håper på en snarlig fiks av denne utfordringen.
TMS85

jkirkebo

Sitat fra: Ganddal på mandag 31. mars 2014, klokken 12:19
I dag var det min tur til å oppdage at alle vinduene var åpnet opp. Heldig vis er det fint vær i Stavanger i dag, men ingen hyggelig oppleveles likevel. Lommaboka låg under jakka i baksetet. Håper på en snarlig fiks av denne utfordringen.

Ring Tesla og forklar problemet og be de pushe ut FW 5.9 til deg. Den skal visstnok fikse problemet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

De kunne gjerne pushet til meg også. Tør nesten ikke ta i nøkkelen etter min episode i sørvestkuling og regnvær.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA