Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nedtur ved overlevering av TMS

Startet av Balrog, tirsdag 05. november 2013, klokken 20:53

« forrige - neste »

Zneip

Nord Trøndelag | X90D

Jejl

Har ikke prøvd denne funksjonen enda, men vil tro at jeg kommer til å bruke den om sommeren når jeg nærmer meg bilen hvis den står i solsteken.

RSandven

Hadde dette på min BMW, satt å venta på søppelmat og det regna ute. Og satt meg på nøkkelen. Da jeg kom ut var alle vinduene nede :(
Enkleste fix-en må være å legge nøkkelen i hanskerommet og åpne med telefonen :D
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

fredag

Sitat fra: Balrog på mandag 28. oktober 2013, klokken 15:39
Oppdaget bilen med alle vinduer åpne om morgenen. Etter en del googling fant jeg ut på us-forumet at dette skyldes laaangt trykk på taket på nøkkelen.

Sikkert kjekk funksjon i USA, men her mener jeg funksjonen kun er aktuell 30-50 dager i året.

Tesla kjenner visst ikke til mulighet for å skru av funksjonen (kan være et problem med nøkkelen i klem  i lomma eller i en veske). Finnes det en mulighet for å skru funksjonen av?

Er det noe triks for å få alle vinduer opp?

De burde endre slik at langt trykk åpner ladeluken.

Det hadde vært praktisk når man skal lade med type2-kabel. De har jo ikke åpne ladeluke-knapp.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Spinner

Sitat fra: jkirkebo på mandag 28. oktober 2013, klokken 19:09
Fikses heldigvis lett i software. Bare å gi oss en opsjon på hva som skal skje når knappen holdes nede. Personlig ville jeg foretrekke at det åpnet ladeluken.
Noe sånt kunne jeg tenke meg:
Taket:

• Ett klikk - låse bil
  • Dobbeltklikk - åpne bil
  • Holde inne - lukke alle vinduer
  • Dobbeltklikk og holde inne - åpne alle vinduer

Frunken:

• Et klikk - åpne/lukke luka
  • Dobbeltklikk - åpne ladeluka

petersv

Sitat fra: Sbr på mandag 28. oktober 2013, klokken 21:31
Sitat fra: jkirkebo på mandag 28. oktober 2013, klokken 19:09
Fikses heldigvis lett i software. Bare å gi oss en opsjon på hva som skal skje når knappen holdes nede. Personlig ville jeg foretrekke at det åpnet ladeluken.
Noe sånt kunne jeg tenke meg:
Taket:

• Ett klikk - låse bil
  • Dobbeltklikk - åpne bil
  • Holde inne - lukke alle vinduer
  • Dobbeltklikk og holde inne - åpne alle vinduer

Frunken:

• Et klikk - åpne/lukke luka
  • Dobbeltklikk - åpne ladeluka

Har du elektrisk åpning av frunken? ;)

Kallagtunet

Sitat fra: Balrog på mandag 28. oktober 2013, klokken 16:10
Orket ikke lete rundt i spammetråden og finner aldri det jeg leter etter der. Systemet er jo umulig å søke på i en tråd med 650 poster hvorav 80% er gjentagelser.

Dessuten er dette ingen reklamasjon, feil eller mangel, men en funksjon.

Nå kan du bare se i listen i post 2 så slipper du å søke... Akkurat denne saken er på listen og markert som feature:

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 28. oktober 2013, klokken 18:47
- Holder du "taket" på nøkkelen inne i 4 sec så åpner alle vinduene seg. (Ikke en feil men en «feature» med potensiale for STORE negative konsekvenser så vær OBS hvis du går med nøkkelen i lommen og bilen er innen rekkevidden til nøkkelen (som er stor...) 

Spinner

sindrej

Hadde aldri dette problemet med BMW'n, selv om den hadde samme feature.  Det var nesten vanskelig nok å aktivere funksjonen når en ønsket det der.  Etter 1 mnd eierskap av MS så har det skjedd en gang ... frykter det ikke blir siste.

Valg i sw oppsett om hva som skal skje ved langt trykk støttes!

Kallagtunet

Enig. Det eneste jeg trenger er mulighet til å slå av denne feature. Jeg har hatt fire biler med muligheten og aldri brukt den. De har hatt nøkler som gjør at dette ikke aktiveres tilfeldig.

På en model s der jeg har mulighet til å for kjøle med klima vil jeg være borti denne funksjonen en gang og det er for å slå den av...

janmb

Helt enig kallag, dette virker for meg som en totalt uønskelig feature i en bil der jeg uansett kommer til å fjernestyre AC noen minutter før jeg skal kjøre.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

fonberg

Jeg er også enig; mulighet for å fjernstyre åpning av vinduer er ikke en vesentlig funksjon, og det er svært uheldig at man kan åpne vinduene uforvarende, og til og med uten at man trenger å bli oppmerksom på at det skjer - man trenger jo ikke ha visuell kontakt med bilen når det skjer...

Om denne "hold nede taket på FOB"-gesten skal brukes til noe burde det etter min mening heller være å LUKKE vinduene enn å åpne dem. Slik var det på gammelbilen min, og den funksjonen brukte jeg faktisk noen ganger (når jeg oppdaget at ett eller flere vinduer var åpne, etter å ha gått ut av bilen).
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

cra

Jeg ser mer nytte i at funksjonen brukes til å lukke alle vinduene, i stedet for å åpne dem. Da kan man lukke alle vinduene etter en tur i sola uten å gå ut til bilen. I "verste fal" burde funksjonen kunne kobles sammen med regnsensor, slik at vinduer ikke åpnes om det regner.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Bilen min står nå på langtidsparkeringen ved en flyplass og skal gjøre det til søndagskveld, og jeg må si jeg har tenkt tanken på å finne bilen med vinduene åpne. Så jeg satt med fob``en i hånda når flyet lettet, og så at vinduene var lukket fra lufta. Hvis de skulle være åpne på søndag vet jeg at jeg ikke har trykket på nøkkelen.

petersv

Sitat fra: Muffinman på fredag 01. november 2013, klokken 21:12
Bilen min står nå på langtidsparkeringen ved en flyplass og skal gjøre det til søndagskveld, og jeg må si jeg har tenkt tanken på å finne bilen med vinduene åpne. Så jeg satt med fob``en i hånda når flyet lettet, og så at vinduene var lukket fra lufta. Hvis de skulle være åpne på søndag vet jeg at jeg ikke har trykket på nøkkelen.

Enten sykt godt syn, eller sykt lite fly ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA