Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nedtur ved overlevering av TMS

Startet av Stiania79, tirsdag 05. november 2013, klokken 20:52

« forrige - neste »

TK Askøy

Sitat fra: tSla på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 16:58
Sitat fra: kimlillebo på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 15:17
Jeg byttet fra 21" Michelin til 19" Pirelli.

Har også opplevd at bilen blir mer "flytende" ved rattutslag. Spesiellt i 80km/t ++.
Den oppfører seg litt mer som en Mercedes S klasse fra 90-tallet.. Også kallt flyvende teppe.
Først nå etter omleggingen at jeg merket godt hvor tung bilen er.
Den slipper festet med asfalten også mye lettere nå enn tidligere.

Alt i alt så er jeg veldig glad jeg valgte 21" sommer dekk, og gleder meg mer en noen gang til å legge om igjen til våren.

PS: Har hatt ingen problemer med verken dekktrykk, feilmeldinger eller sensorer.

K.

Kim,

Hvor fikk du dekkene fra? Jeg venter på et leveringstidspunkt for Pirellipakken, har vært i samtaler med Tesla Bergen men venter fortsatt på tilbakemelding. Vi bor jo i samme distrikt; hvordan kom felgene ? Og hva gjorde du med innstilling/kalibrering/registrering (velg det som er rett :) ) av dekktrykksensor? Og sist men ikke minst, hvilke type felger fikk du?

Mvh

Jeg fikk Pirellipakken fra Tesla Bergen forrige uke. Felgene er av type Cyclone, som jeg er meget fornøyd med. Synes de er betraktelig penere enn standardfelgene som jeg egentlig bestilte. Kalibrering og montering ble gjort av gutta på verkstedet mens jeg ruslet rundt og kikket på de andre bilene som sto der.
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

Johnny

Sitat fra: kjonix på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 17:09
Polarwheels 20" med Vredestein Wintrac Extreme. Så langt veldig fornøyd, men nå har jeg jo ikke testet på vinterføre enda.  :P

Jeg ler av dere som kjører 19 hele året fordi dere er redd for reduserte kjøreegenskaper! :-) Har aldri ønsket meg 19 - verken når jeg kjører med 21 eller 20! Ja, jeg vet jeg ypper til bråk! :-) For meg betyr forskjellen gubbebil eller den lekreste bilen som går på norske veier!

Du ber om bråk, og bråk skal det bli ;).

Bilen min skal ferdes på norske veier i hastigheter utenfor området for førerkortbeslag. Med 21" hjul ville jeg da hatt igjen betydelig mer dekkstøy, og andre bilførere sin visuelle glede. Litt som da naboen takket meg for de vakre natursteinsmurene jeg hadde laget, siden han var den som hadde mest glede av de....

Og ja, jeg er en gubbe!
TMS og eGolf.

jkirkebo

Sitat fra: Stiania79 på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 17:26
Et annet alternativ er www.autosock.no

Autosock kan fungere om det er is du sliter med å komme frem på. De gangene jeg legger på kjetting er når hytteveien ikke er brøytet og det ligger 20-30cm snø der. Da er det bare kjetting som duger, Autosock gjør ingenting under slike forhold.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kimlillebo

Sitat fra: tSla på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 16:58
Sitat fra: kimlillebo på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 15:17
Jeg byttet fra 21" Michelin til 19" Pirelli.

Har også opplevd at bilen blir mer "flytende" ved rattutslag. Spesiellt i 80km/t ++.
Den oppfører seg litt mer som en Mercedes S klasse fra 90-tallet.. Også kallt flyvende teppe.
Først nå etter omleggingen at jeg merket godt hvor tung bilen er.
Den slipper festet med asfalten også mye lettere nå enn tidligere.

Alt i alt så er jeg veldig glad jeg valgte 21" sommer dekk, og gleder meg mer en noen gang til å legge om igjen til våren.

PS: Har hatt ingen problemer med verken dekktrykk, feilmeldinger eller sensorer.

K.

Kim,

Hvor fikk du dekkene fra? Jeg venter på et leveringstidspunkt for Pirellipakken, har vært i samtaler med Tesla Bergen men venter fortsatt på tilbakemelding. Vi bor jo i samme distrikt; hvordan kom felgene ? Og hva gjorde du med innstilling/kalibrering/registrering (velg det som er rett :) ) av dekktrykksensor? Og sist men ikke minst, hvilke type felger fikk du?

Mvh
Hei

Jeg ble oppringt av Tesla Bergen som sendte en ranger for å legge om dekk på noen Model S biler i Spjelkavik. Jeg takket ja, og to dager etterpå hadde jeg vinterdekk montert og kalibrert :-)

Jeg fikk cyclone, trodde jeg skulle få de ordinære, så det var en hyggelig overaskelse :-)

Det var en veldig hyggelig og dyktig ranger, så det er betryggende at de har gode folk.
Traff i tillegg et par andre hyggelige eiere, alle like fornøyde med bilen som meg fikk jeg inntrykk av :-)

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Sponzo

Sitat fra: kjonix på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 17:09
Polarwheels 20" med Vredestein Wintrac Extreme. Så langt veldig fornøyd, men nå har jeg jo ikke testet på vinterføre enda.  :P

Jeg ler av dere som kjører 19 hele året fordi dere er redd for reduserte kjøreegenskaper! :-) Har aldri ønsket meg 19 - verken når jeg kjører med 21 eller 20! Ja, jeg vet jeg ypper til bråk! :-) For meg betyr forskjellen gubbebil eller den lekreste bilen som går på norske veier!

Kjonix bilen din ser jo nydelig ut med 20" polarfelger!!!

Har selv vurdert de felgene i samme dimensjon og fått tilbud fra Dekkhallen på kr. 26.500 for med Nokian Hakka R2 - men jeg syntes det blir litt for dyrt.

Ble derfor positivt overrasket over at du har fått komplett hjulpakke til kr. 17 400,- selvom det er u/sensorer.

Det er jo en forskjell på ca. kr 9.000.  :)

Hvor har du fått denne super prisen?

kjonix

Moss Dekk på Jeløya. Snakk med Tim og hils fra Pål! :-)

Cato76

Sitat fra: kjonix på onsdag 30. oktober 2013, klokken 05:45

Er dimmensjonen på dekkene dine 245 / 35 R 20?
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Cirion

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 17:19
Sitat fra: gbzdoc på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 17:16
Jeg la om til 19" Nokian R2 på originalfelgene, altså samme sensorer som før dekkskift.

Hvor bør man kjøpe kjetting til slike traktor-hjul?? ;)

Jeg har bestilt her:

http://www.schneekette24.de/comfortmontageketten-pkw/rud-matic-disc/rud-matic-disc-4716660-sonderkette-bmw.php

De skal passe til TMS med 19" hjul. Regner med å få de i løpet av noen dager, skal teste montering og komme med rapport her.
Ikke helt bra oversettelse av google her:

Sitat
RUD matic 4716660 Disc Special kjeden Audi + BMW
Spesiell kjede

med ekstremt lavt strømforbruk-søknad kjeden kjører fra delikate kjede tråder.
Spesielt for biler med svært trange passasjer på hjulet også.

Vennligst velg ønsket mengde
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

laumb

Jeg har lånt noen spørsmålstegn og store bokstaver fra tittelen.

Roger Kolbu

Sitat fra: Cato76 på fredag 01. november 2013, klokken 08:19

Er dimmensjonen på dekkene dine 245 / 35 R 20?
245/40/20 vil jeg vel tro? Ikke så dyre dekk, dette.
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Stiania79

Regner med 255/35-20

Ellers bør vi alle kanskje vente med 'dommen' på vinterdekk før vi faktisk får testet på snø,is,slaps og minus.

Blir litt som å vurdere sommerdekk midt på vinteren - der er jo alle crap og de fleste vinterdekk foruten kontinentale er jo også lagt fra optimale i 5-15 pluss og bare veier...

Let it snow!!!!
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Havebigfun

Sitat fra: Stiania79 på søndag 03. november 2013, klokken 17:13
Let it snow!!!!
Vi får håpe at ditt ønske ikke blir infridd før alle har kommet seg ut av vinterdekk-klemmen.
Det virker som om det forsatt er mange som "koser" seg på sommerdekk :(

Hyperstress

Sendte dem en prisforespørsel for et par-tre uker siden. Tenkte det var fair siden jeg bor i Moss. Har ikke hørt et pip. Så da er de vel ikke keen. Litt rart mtp hvor mye feks Dekkhallen og Tempe selger til Teslaeiere.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Havebigfun

Det er bare å gå til de som er offensive i segmentet- da har de satt seg inn i problemene og du får en god løsning- jeg tror det ikke koster all verdens å få sendt hjulene.
Ellers er kanskje Michelin X3 den beste løsningen av de piggfrie slik jeg har oppfattet det.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA