Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Adaptere

Startet av Hyperstress, mandag 04. november 2013, klokken 22:44

« forrige - neste »

Hyperstress

Kommenterer dette i egen tråd for å ikke rote mer i de andre trådene.

Sitter med en guffen følelse av å være på et Nordkoreansk forum for tiden. For eksempel:

-Moderator som sletter innlegg som ikke passer han.
-Påtrykk for å fjerne sticky på Feil og mangler tråden, fordi "vi gjør oss en bjørnetjeneste ved å la den være synlig for fienden".
-Oppfordring til å slette Sudden death tråden fordi den er "dårlig reklame for en glimerende bil".

Skal alt bare være rosenrødt i Teslauniverset? Skal alle problemer feies under teppet? Skal de som ønsker å få Teslas utfordringer frem i lyset holdes nede gjennom streng sensur? Guys, på tide å våkne opp!

Er det noe jeg virkelig tar seriøst så er det dem som er åpne om feil, og som vil gjøre noe med dem. Og er det noen jeg mister all tillit til, så er det dem som vil holde fasaden, og feie problemer under teppet.

Mitt inntrykk er at både Elon Musk og Tesla er ganske åpen og ærlig om det meste, og de viser stort sett at de er meget villige til å ta tak i de utfordringene de møte på veien. At noen her på forumet skal drive å skjerme dem ved å begrense synligheten på deres utfordringer blir bare helt patetisk.

At "fienden" bruker denne infoen i onde hensikter interesserer meg en viss plass, det eneste de oppnår med det er å miste all cred.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

tklev

#1
Enig i mye her ja. Viktig at vi må ha takhøyde for kritiske røster - Tesla selger uansett flere biler enn de klarer å levere.. Så det er ikke akkurat noe poeng i å rosemale situasjonen - det er voksesmerter og mange "tåpelige" feil på bilene (DAB, ikke levert adaptere, problem med å levere vinterdekk etc.+++).. Jeg er sikkert på at mesteparten vil bli løst etterhvert - men da er det viktig at vi fortsetter å være åpen om problemene..

Tesla har sagt de ønsker å være verdens beste på service - da bør også tåle å få litt pepper når ting ikke funker som det skal!

Olemann


Viktig tema det.

Har selv tatt opp det samme i noen tråder der det passer, enten ut fra "menighets-perspektivet" i den forstand at Forum kan bli de Tesla frelstes arena (og dermed noe kun for de som er på innsiden) og utfra den mer moderne markedsførings-psykologien at de som nettopp har brent mye penger på noe søker kontinuerlig bekreftelse på at de har valgt rett.  I begge tilfelle ønskes alt annet enn det som bekrefter holdt nede.

Men jeg har stor tro på normalisering av alle hyper, sjekk bare Leaf Forum, det er lenge siden det var fart i tråden "Når får du din Leaf"   Derimot er farten på FINN. no stor for brukte Leafer.

Men jeg tror NordKorea problemet forsvinner gradvis, og når det ligger 50 brukte Model S godt under nybilpris på FINN, så tror jeg dette ordner seg.

Ole

stue

Litt enig i dette. Synes det er ubehagelig at det slettes så mye. Jeg var inne og sjekket i dag tidlig, og leste en interessant tråd men en som hadde vært på fabrikken i USA. 5 minutter senere var den tråden slettet, og borte fra forumet.

Håper ikke tesla-underforumet går i samme felle som Apple-menigheten, hvor det nærmest blir til religiøs hyllest og det ikke er rom for kritikk eller kjetteri. :(

Capriso

Det er faktiskt et eget Tesla forum på Teslas hjemmesider, hva moderaten(e) gjør er vel faktiskt opp til dem selv.
Liker man det ikke får man holde seg unna.
Model S. P85, Signal rød.

kholst

Mulig en del her inne har kjøpt aksjer i Tesla  :P

Epleskreller

Sletting av poster er ikke et problem i seg selv. Men det bør være noen retningslinjer for dette, samtidig har det blitt såpass mye aktivitet her at det blir i overkant mye for èn moderator alene.

Jeg har vært i et velfungerende forum tidligere der alt som nærmet seg off-topic enten ble splittet ut i nye tråder eller slettet. Det store problemet her,  er etter min mening at det meste havner off-topic. Her kunne det gjerne vært strengere moderering. Personangrep etc. bør også modereres bort.

"Feil"-tråden er(var) en av de mest verdifulle trådene her inne. Den burde vært slanket fri for alt som handler om annet enn feil. Om selgere av andre biler bruker den tråden for alt den verd, ja så la dem gjøre det. Tesla kommer uansett til å gjøre det bra i Norge. De aller fleste er svært fornøyde på tross av startproblemene. Vi må tåle å diskutere det som er dårlig med Tesla også.

Jeg forstår forøvrig godt at Laumb slettet innlegget der en PM til Kallagtunet var lagt ut i sin helhet. Dette er nettopp en personlig melding. Likevel ser jeg listen til Kallagtunet som nødvendig for å holde oversikt over hva som er rapportert av feil, en eller flere ganger.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Per Magnus

Sitat fra: Hyperstress på søndag 27. oktober 2013, klokken 12:44
Kommenterer dette i egen tråd for å ikke rote mer i de andre trådene.

Sitter med en guffen følelse av å være på et Nordkoreansk forum for tiden. For eksempel:

-Moderator som sletter innlegg som ikke passer han.
-Påtrykk for å fjerne sticky på Feil og mangler tråden, fordi "vi gjør oss en bjørnetjeneste ved å la den være synlig for fienden".
-Oppfordring til å slette Sudden death tråden fordi den er "dårlig reklame for en glimerende bil".

Skal alt bare være rosenrødt i Teslauniverset? Skal alle problemer feies under teppet? Skal de som ønsker å få Teslas utfordringer frem i lyset holdes nede gjennom streng sensur? Guys, på tide å våkne opp!

Er det noe jeg virkelig tar seriøst så er det dem som er åpne om feil, og som vil gjøre noe med dem. Og er det noen jeg mister all tillit til, så er det dem som vil holde fasaden, og feie problemer under teppet.

Mitt inntrykk er at både Elon Musk og Tesla er ganske åpen og ærlig om det meste, og de viser stort sett at de er meget villige til å ta tak i de utfordringene de møte på veien. At noen her på forumet skal drive å skjerme dem ved å begrense synligheten på deres utfordringer blir bare helt patetisk.

At "fienden" bruker denne infoen i onde hensikter interesserer meg en viss plass, det eneste de oppnår med det er å miste all cred.

+1 Har tenkt akkurat det samme som deg mtp sensuren på forumet.
Model X - 90

Meringdal

Jeg mener at å låse tråder er bedre enn å slette de.. Selvsagt om det er kritikk mot personer så trenger dette ikke være synlig.

AreLib

Er enig med Epleskreller.. er altfor mye Offtopic inlegg og DET kan godt modereres. ta for eksempel :Offisel ladeinfo tråden der er det mest prat om hva stikk folk skal ha hjemme...omtrent som på 20 andre tråder:) Feil tråden er noe som BØR eksistere, ingen andre bil forum er rosenrødt med masse skryt tvert imot der er det stort sett tråder som omhandler feil og problemer og søken etter løsning på problemer. har merket meg visse "Apple" tilstander her inne når enkelte forteller hvorfor de velger å ikke kjøpe en tesla, nesten som om man slår til ens mor...hadde alt vært fantastisk her på forumet hadde jeg ikke giddet bruke tiden her inne.  mens jeg venter på min så koser jeg meg med å lese om folks glede og fortvilelse, det holder meg passelig nede på landjorda :)
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Hyperstress


Sitat fra: Capriso på søndag 27. oktober 2013, klokken 14:33
Det er faktiskt et eget Tesla forum på Teslas hjemmesider, hva moderaten(e) gjør er vel faktiskt opp til dem selv.
Liker man det ikke får man holde seg unna.

Hvis man ikke liker hvor ting beveger seg så holder en seg ikke unna, da sier en ifra.
Dette er Elbilforeningens forum, og det er ikke opp til moderatorene å gjøre akkurat som de vil.

Når det er sagt så må jeg også si at jeg synes Lumb har vært en god moderator, og glad for at han har tatt denne utakknemmelige jobben. Alle kan la seg rive med og trå litt feil.

Det jeg misliker er den suggesjonen som eksisterer, der edrulige og kritiske røster skal overses. Det er mange som har latt seg rive med, og det er helt fint. Men på et tidspunkt er det greit å ta et steg tilbake, åpne øyne og ører, og bli med å gjøre Tesla enda bedre. Og det gjøres ved å få frem alle forbedringsmuligheter.
Ikke glem at vi er Beta-testere folkens ;)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Cowboystrekk

Sitat fra: Hyperstress på søndag 27. oktober 2013, klokken 15:43

Sitat fra: Capriso på søndag 27. oktober 2013, klokken 14:33
Det er faktiskt et eget Tesla forum på Teslas hjemmesider, hva moderaten(e) gjør er vel faktiskt opp til dem selv.
Liker man det ikke får man holde seg unna.

Hvis man ikke liker hvor ting beveger seg så holder en seg ikke unna, da sier en ifra.
Dette er Elbilforeningens forum, og det er ikke opp til moderatorene å gjøre akkurat som de vil.

Når det er sagt så må jeg også si at jeg synes Lumb har vært en god moderator, og glad for at han har tatt denne utakknemmelige jobben. Alle kan la seg rive med og trå litt feil.

Det jeg misliker er den suggesjonen som eksisterer, der edrulige og kritiske røster skal overses. Det er mange som har latt seg rive med, og det er helt fint. Men på et tidspunkt er det greit å ta et steg tilbake, åpne øyne og ører, og bli med å gjøre Tesla enda bedre. Og det gjøres ved å få frem alle forbedringsmuligheter.
Ikke glem at vi er Beta-testere folkens ;)

+1
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Kallagtunet

#12
Sitat fra: Epleskreller på søndag 27. oktober 2013, klokken 15:10
Jeg forstår forøvrig godt at Laumb slettet innlegget der en PM til Kallagtunet var lagt ut i sin helhet. Dette er nettopp en personlig melding. Likevel ser jeg listen til Kallagtunet som nødvendig for å holde oversikt over hva som er rapportert av feil, en eller flere ganger.

Jeg skjønner at en kan stille spørsmål om kutymen med å legge ut en PM og svare på den i en åpen tråd. Men denne saken var og er ganske spesiell og i mine øyne unik. Laumb har en offisiell rolle som moderator. En rolle som som han i mine øyne i denne saken missbrukte. I sin PM til meg forsøker han å rettferdiggjøre hvorfor han hadde gjort dette overtrampet. Når i tillegg saken gjelder en grunnleggende uenighet om om faktisk handler på takhøyden og åpenheten på dette forumet så syntes jeg det var feil å ha akkurat DEN debatten med forumets moderator på PM. Siden også den posten ble slettet så ser en jo at Laumb har ett helt grunnleggende annet syn på hva dette forumet skal og bør være...

Kort oppsummert, kan det stilles spørsmålstegn med at jeg la ut Laumbs PM og mitt svar på forumet, selvsagt kan det det. Ville jeg gjort det igjen, helt klart ja i en så spesiell situasjon som dette faktisk er/var.

Nok om det det mest interessante her er vel ikke hverken hva jeg eller Laumb vil at dette forumet skal være men hvordan Elbilforeningen som faktisk eier det vil ha det.

Som flere andre har påpekt her så ser jeg at de mest ivrige "TOC gjengen" her forsøker å etablere Tesla delen av dette forumet til en hyllningsplass for Tesla der de kan få selvbekreftelse for sitt bilvalg og pengebruk. Eventuelle problemer skal skyves under teppet eller kjøre i det lukkede rom. Samme tankegang ser en på Tesla sitt eget forum i US der en har noen tråder som er merket privat som bare eiere av bilene får lese. Det er i disse diskusjonen om problemer foregår (ja jeg har tilgang for jeg har bil i bestilling..). Hvis det er noen forsøker å poste problemer i en åpen post er justisen er hard mot de som forsøker på det. Dvs at forumet har nesten ingen verdi for potensielle Tesla kjøpere som lurer på hva de virkelig får før de bestiller...

christian1986

Første jeg tenkte når jeg leste overskriften var at dette måtte være en vits. Blir gal av avsporingene i de forskjellige trådene...

Nok om det, klart det må være åpent for kritikk av bilene og Tesla som selskap. Så lenge det er begrunnet. Føler heller ikke mine negative innlegg(kvalitet under prøvekjøring og respons fra kundebehandlerne) har blitt forsøkt tiet ihjel. Alt i alt syntes jeg moderator har gjort en god jobb :).

kjelsås1978

Sitat fra: christian1986 på søndag 27. oktober 2013, klokken 16:29
Første jeg tenkte når jeg leste overskriften var at dette måtte være en vits. Blir gal av avsporingene i de forskjellige trådene...

Nok om det, klart det må være åpent for kritikk av bilene og Tesla som selskap. Så lenge det er begrunnet. Føler heller ikke mine negative innlegg(kvalitet under prøvekjøring og respons fra kundebehandlerne) har blitt forsøkt tiet ihjel. Alt i alt syntes jeg moderator har gjort en god jobb :).
+1

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA