Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av TRM, mandag 04. november 2013, klokken 19:45

« forrige - neste »

HABEL

Ellers er det vel også store aksjeposter (i bl.a.) de tyske bilselskapene som eies av oljemagnater på Araber-halvøya...

Dette hjelper nok heller ikke nevneværdig.
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

cyber

Sitat fra: RSandven på søndag 27. oktober 2013, klokken 08:40
Elon Musk er helt klart mannen elbilindustrien venta på. Men et annet viktig poeng som blir nevnt her, er at Tesla kun har elbiler. De dreper ikke sitt eget merke. BMW ol. kunne helt klart laget en elbil som går 400+ km, men ville de da fortsatt solgt 5/7-serie? Sannsynligvis, ja, nei?
I europeisk sammenheng er Tesla S temmelig uinteressant - i Norge selges bilen nesten utelukkende pga økonomiske incentiver, men det gjør den jo ikke mindre interessant i Norge :-). 

OddB

Sitat fra: cyber på søndag 27. oktober 2013, klokken 20:59
Sitat fra: RSandven på søndag 27. oktober 2013, klokken 08:40
Elon Musk er helt klart mannen elbilindustrien venta på. Men et annet viktig poeng som blir nevnt her, er at Tesla kun har elbiler. De dreper ikke sitt eget merke. BMW ol. kunne helt klart laget en elbil som går 400+ km, men ville de da fortsatt solgt 5/7-serie? Sannsynligvis, ja, nei?
I europeisk sammenheng er Tesla S temmelig uinteressant - i Norge selges bilen nesten utelukkende pga økonomiske incentiver, men det gjør den jo ikke mindre interessant i Norge :-).
Hvorfor skulle den være mer uinteressant i Europa enn i USA ??
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

janmb

USA har incentiver, noe mange EU-land ikke har i det hele tatt.

I tillegg betyr det nok en hel del å være i hjemmemarked.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

OddB

Sitat fra: janmb på søndag 27. oktober 2013, klokken 21:57
USA har incentiver, noe mange EU-land ikke har i det hele tatt.

I tillegg betyr det nok en hel del å være i hjemmemarked.
Mange EU-land har.... og det hele kommer vel an på hvor godt Model S kan konkurrere med biler i samme prisklasse...
As of April 2011, 15 of the 27 European Union member states provide tax incentives for electrically chargeable vehicles, which includes all Western European countries plus the Czech Republic and Romania. Also 17 countries levy carbon dioxide related taxes on passenger cars as a disincentive. The incentives consist of tax reductions and exemptions, as well as of bonus payments for buyers of PEVs, hybrid vehicles, and some alternative fuel vehicles.
http://en.wikipedia.org/wiki/Government_incentives_for_plug-in_electric_vehicles#Europe
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

cyber

Sitat fra: OddB på søndag 27. oktober 2013, klokken 21:41
Sitat fra: cyber på søndag 27. oktober 2013, klokken 20:59
Sitat fra: RSandven på søndag 27. oktober 2013, klokken 08:40
Elon Musk er helt klart mannen elbilindustrien venta på. Men et annet viktig poeng som blir nevnt her, er at Tesla kun har elbiler. De dreper ikke sitt eget merke. BMW ol. kunne helt klart laget en elbil som går 400+ km, men ville de da fortsatt solgt 5/7-serie? Sannsynligvis, ja, nei?
I europeisk sammenheng er Tesla S temmelig uinteressant - i Norge selges bilen nesten utelukkende pga økonomiske incentiver, men det gjør den jo ikke mindre interessant i Norge :-).
Hvorfor skulle den være mer uinteressant i Europa enn i USA ??
I første omgang gjør prisen den uinteressant for ikke-elbilentusiaster ; på sikt vil nok dette endres, men feks i Tyskland erstatter ikke en Tesla S en Mercedes, Audi eller BMW som koster det samme.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA