Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Eier plutselig en Reva - Ladeproblem!?

Startet av Dr.Ling, mandag 04. november 2013, klokken 18:51

« forrige - neste »

Charlie

I påvente av ladestasjoner nord for Trondheim: Hvis det er flere nordlendinger (eller turister) som vil lade i Levanger på vei nordover, så er dere velkomne. Blir morsomt med hele gårdsplassen full av Tesla S. Andre elbiler er ikke like velkomne  :P

valvolainen

Husk den obligatoriske flasken med vin i frunken sammen med ladekofferten folkens!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Brødbilsjåfør


Sitat fra: Charlie på mandag 04. november 2013, klokken 19:42
I påvente av ladestasjoner nord for Trondheim: Hvis det er flere nordlendinger (eller turister) som vil lade i Levanger på vei nordover, så er dere velkomne. Blir morsomt med hele gårdsplassen full av Tesla S. Andre elbiler er ikke like velkomne  :P

Vi me Leaf for bruke Evpower sin chademo Hurtigladestasjon å snike oss bort å smugse i høstmørket...
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

fredag

Sitat fra: fredag på lørdag 26. oktober 2013, klokken 23:52
Hvis du skaffer deg en crohmbox fra crohm.ch vil du kunne full-lade på 4 timer, hvis du får tak i en 400V 32A CEE-kontakt underveis. Og du kan lade på alt mulig rart av andre røde og blå kontakter.

Litt billigere alternativ til Crohmbox: wallb-e to go, 840 euro. Tar bare 400V 32A trefas-kontakter.

http://www.wallb-e.com/shop/
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

valvolainen

Disse så jammen interessante ut!
Sikkert mulig å få trukket vekk eu mva i tillegg her.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Dr.Ling

Nå som jeg har kommet meg hjem, og ikke har noen 400V i nærheten, låner jeg gjerne bort mitt røde adapter hvis noen trenger :)
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Epleskreller

Sitat fra: Dr.Ling på søndag 10. november 2013, klokken 00:21
Nå som jeg har kommet meg hjem, og ikke har noen 400V i nærheten, låner jeg gjerne bort mitt røde adapter hvis noen trenger :)

Du kom deg hjem til Bodø, hvordan gikk turen? Rakk vel akkurat den ny bomstasjonen også :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Dr.Ling

Turen gikk problemfritt, med endel batterikapasitet til overs. Postet en liten oppsummering under "mine første timer..."

Tverlandsbrua m/bomstasjon åpnet igår. Var på spillejobb 1 time sør for Bodø fredag til lørdag, dvs passert 3 bomstasjoner på 2 dager :) 
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Voll1

Dr.Ling:  Hvis du skulle gjort samme turen en gang til, hva ville du forandret? Skal samme turen om noen uker og synes din "plan" er grei. Men sett i ettertid, kunne du ha sløyfet lading i Levanger, og kunne du holdt høyere hastighet?
Model S  2013-2018
Model X  2017-

D.O

Sitat fra: Voll1 på søndag 10. november 2013, klokken 10:00
Dr.Ling:  Hvis du skulle gjort samme turen en gang til, hva ville du forandret? Skal samme turen om noen uker og synes din "plan" er grei. Men sett i ettertid, kunne du ha sløyfet lading i Levanger, og kunne du holdt høyere hastighet?
Jeg lurer også på dette. Jeg vet at det går fint fra Trondheim til Brønnøysund på en lading vinterstid. Men kan man kjøre helt til Mosjøen uten å lade underveis? Og da uten å fryse, kjøre normalt og med stereo på. Kun stoppe for mat. Altså ca 40mil.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

fredag

Sitat fra: valvolainen på lørdag 09. november 2013, klokken 23:57
Disse så jammen interessante ut!
Sikkert mulig å få trukket vekk eu mva i tillegg her.

Ja, men det går opp i opp med norsk mva.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Dr.Ling

Sitat fra: D.O på søndag 10. november 2013, klokken 10:15
Sitat fra: Voll1 på søndag 10. november 2013, klokken 10:00
Dr.Ling:  Hvis du skulle gjort samme turen en gang til, hva ville du forandret? Skal samme turen om noen uker og synes din "plan" er grei. Men sett i ettertid, kunne du ha sløyfet lading i Levanger, og kunne du holdt høyere hastighet?
Jeg lurer også på dette. Jeg vet at det går fint fra Trondheim til Brønnøysund på en lading vinterstid. Men kan man kjøre helt til Mosjøen uten å lade underveis? Og da uten å fryse, kjøre normalt og med stereo på. Kun stoppe for mat. Altså ca 40mil.

Det er jo litt vanskelig å si hva som er mulig for andre, alle har jo forskjellig kjørestil. Jeg er sikker på at JEG hadde kommet meg fra Trondheim til Mosjøen på en lading, men da hadde jeg nok valgt samme passive kjørestil. Så om jeg skal foreslå noe så er det å få ladet litt underveis bare for å være på den sikre siden.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

fredag

Sitat fra: fredag på lørdag 09. november 2013, klokken 23:50
Sitat fra: fredag på lørdag 26. oktober 2013, klokken 23:52
Hvis du skaffer deg en crohmbox fra crohm.ch vil du kunne full-lade på 4 timer, hvis du får tak i en 400V 32A CEE-kontakt underveis. Og du kan lade på alt mulig rart av andre røde og blå kontakter.

Litt billigere alternativ til Crohmbox: wallb-e to go, 840 euro. Tar bare 400V 32A trefas-kontakter.

http://www.wallb-e.com/shop/

Enda litt rimeligere 22kW mobil ladeboks: e-driver Juice Booster 1:

http://www.e-driver.net/mobile-ladebox-juice-booster-1/

800 euro (eks mva)
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

nofuelno

#28
Sitat fra: fredag på lørdag 09. november 2013, klokken 23:50
Sitat fra: fredag på lørdag 26. oktober 2013, klokken 23:52
Hvis du skaffer deg en crohmbox fra crohm.ch vil du kunne full-lade på 4 timer, hvis du får tak i en 400V 32A CEE-kontakt underveis. Og du kan lade på alt mulig rart av andre røde og blå kontakter.

SPAM slettet
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA