Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nettavisen med flere faktafeil?

Startet av Harlex, mandag 04. november 2013, klokken 16:45

« forrige - neste »

Balrog

Fantastisk bil, fantastisk ladeopplegg og god service, men de har jo alt for mye å gjøre så noen opplever lang tid for å få fikset en del ting. Jeg hadde aldri i min villeste fantasi forestilt meg at Tesla MS skulle fungere så godt i hverdagen og på langtur. Aldri mer fossilbil.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Twowheels

1 år, 19000 km. Har noe småtteri som er samlet opp til service. Men alt i alt bra. Hadde kjøpt igjen
_________

EL-Chupa

Etter 23k km og et år er jeg fremdeles kjempefornøyd. Bare litt småplukk underveis, Tesla har fikset alt.
Tesla Model S, Sort 75D, VIN: 208506, levering 03.11.17
Tesla Model S, Sort 60, VIN: 46083, levering 25.08.14 - Solgt

pagal

Sitat fra: EL-Chupa på torsdag 27. august 2015, klokken 13:33
Etter 23k km og et år er jeg fremdeles kjempefornøyd. Bare litt småplukk underveis, Tesla har fikset alt.
Eg og. 54k 11/2 år
Early CHAdeMO adapter Jæren

jog

Superfornøyd etter 56000 på bil 1 og 6000 på bil 2.   Super Service har aldrig hatt så flott service.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

Fush

4 mnd og 11000km - S85D og fornøyd som bare det!
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019

flux

#36
S85D og superfornøyd!

Dog er det en bivirkning, jeg er blitt så godt vant med bilen at alt annet blir vanskelig å kjøre.

Når jeg kjører Leafen glemmer jeg å stoppe den, jeg glemmer å ta på håndbrekket, jeg glemmer å låse den, og når jeg gir gass på litt vått føre ut av et kryss, begynner den å spinne på forhjulene uten at jeg føler at jeg drar på noe særlig i det hele tatt...

NegativeElectrode

S85D og er veldig fornøyd. Har en dieselpurker ved siden av i garasjen, og hver gang jeg har kjørt den og setter meg i Teslaen igjen er tilbake til fremtiden.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

o.b.lix

Sitat fra: flux på torsdag 27. august 2015, klokken 22:34
Når jeg kjører Leafen glemmer jeg å stoppe den, jeg glemmer å ta på håndbrekket, jeg glemmer å låse den, og når jeg gir gass på litt vått føre ut av et kryss, begynner den å spinne på forhjulene uten at jeg føler at jeg drar på noe særlig i det hele tatt...

Kjenner meg igjen! ;D
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

cstromme

Sitat fra: Harlex på lørdag 26. oktober 2013, klokken 22:05Det eneste som irriterer meg er hattehyllen som jeg har betalt ekstra for... Glemmer stadig vekk å legge den ned etter jeg har lagt den opp som medfører ingen sikt bakover... En klassisk brukerfeil....

Voila!
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

getor

P85+ levert i oktober 2013 og nå 24,000 km - og strålende fornøyd! Kan ikke tenke meg annen bil. Og det som har vært [panotak, lekkasje og inverter] har blitt ordnet av Skøyen på helt upåklagelig vis, service og oppfølging.

Lassie

Etter 20k i S85 (nov. 2013) og 10K i S85D (mars 2015) er det fortsatt ingen annen bil på markedet i dag, uansett pris, jeg ville ha byttet til!
Litt av de vanlige småfeilene (aldri panolekkasje) på S85en ble fikset kjapt, og DU ble vel byttet etter jeg solgte.
85Den har ingen feil så langt, ikke fukt i baklykt engang og jeg høytrykkspyler minst en gang i uka.
Model X 75D bekr. 15.08.17 (lev.tid 14-28. nov)
Model S 85D, mars 2015
E-Golf, nov 2014
Model S 85, nov 2013

mandresen

Jeg har en nøyaktig 3 mnd gml S85D og er superfornøyd. Har kjørt 16400km allerde og har ingen feil. 
Rett og slett en tvers igjennom elegant, smooth bil som jeg koser meg glugg ihjel i. Gleder meg til hver tur.

Det negative derimot, er når jeg kjører Leaf'en, jeg glemmer som andre å starte bilen,  tråkker på bremsen slår på vinduspusserene og gir gass, ingenting skjer! Nåvel, tar meg sammen trykker på start knappen får den i gir, D selvfølgelig for ECO er glemt, gir gass og fortsatt skjer det ingenting.... Joda, det flytter jo på seg, sakte men sikkert, og den som var så rask! Endelig fremme, går ut av bilen og avsted, bilen står på og ulåst.  Tesla er en herlig bil som skaper herlige uvaner.
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

GeirHM

#43
Vår bil har passert 23 500 km siden vi hentet den 28 mars i år. Vi har en S85D. 

Forrige dagen fikk jeg prøve en helt flunka ny VW Golf GTE med alt av ekstrautstyr. Den er en fortsettelse av GTI-tradisjonen til folkevogn. Og den stolte eieren oppfordret meg å teste ut akselerasjonen. Det skulle han kanskje ikke ha gjort? Jeg trykket og trykket. Alt jeg opplevde var at det som til da hadde vært elektrisk stille, ble forvandlet til buldring og brak. Og når bilen hadde fått liv i alle systemene sine (og de er det jo noen av i slike ladbare hybrider) og begynt å dytte bilen forover, så skjedde det fint lite. Selvfølgelig fordi jeg er bedre vant. For meg blir en slik bil en hilsen tilbake til noe som var. Selv om den altså er helt ny. Og selv om den kan kjøre femti km helt elektrisk. (Du må bare ikke trykke på gasspedalen.)

Slik blir opplevelsen av en helt ny bil fra en av de store produsentene (ja faktisk den største vel?) en påminnelse på hvorfor jeg ønsker medlemskap i denne gruppa: "Vi som bare er kjempefornøyd".


JørundG

Når jeg av og til kjører/låner en helt ny 2015mod"fossil" leiebil føles det omtrent som å hoppe tilbake fra induksjonstopp til kjeramisktopp.
At leiebilen har betydelig nærmere slektskap til min 71mod 1302 Bobble.
Merkelig, men forskjellen i opplevd avstand i kvalitet og kjøreglede mellom min 2014 P85 og andre biler vokser jo lenger jeg har bilen.
Spesielt på langtur og vinter er forskjellen størst, litt mot hva fossilhodene tror.
Kvalitet på service jeg har mottatt fra Tesla overgår alle andre, de setter ny standard.
For meg ville det være lite aktuelt å kjøpe en PC med 286 prosessor, omtrent like aktuelt som å kjøpe eksosbil igjen.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA