Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nettavisen med flere faktafeil?

Startet av Harlex, mandag 04. november 2013, klokken 16:45

« forrige - neste »

Horsenose

Strålende fornøyd med Model S! Eksosbil eller hybrid eksosbil kommer aldri i mitt eie igjen.
Model X reservasjon

ToWalkOrDrive

Når jeg leser alle disse innleggene så blir jeg mindre trygg på tankene jeg har, hvor jeg vurderer å bytte min Tesla model S 85 inn i den nye Skoda Superb.

Er jo veldig mye bra med Teslaen utenom feilene.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

lunitiks

Sitat fra: mandresen på fredag 28. august 2015, klokken 22:16
Jeg har en nøyaktig 3 mnd gml S85D og er superfornøyd. Har kjørt 16400km allerde og har ingen feil. 
Rett og slett en tvers igjennom elegant, smooth bil som jeg koser meg glugg ihjel i. Gleder meg til hver tur.

Det negative derimot, er når jeg kjører Leaf'en, jeg glemmer som andre å starte bilen,  tråkker på bremsen slår på vinduspusserene og gir gass, ingenting skjer! Nåvel, tar meg sammen trykker på start knappen får den i gir, D selvfølgelig for ECO er glemt, gir gass og fortsatt skjer det ingenting.... Joda, det flytter jo på seg, sakte men sikkert, og den som var så rask! Endelig fremme, går ut av bilen og avsted, bilen står på og ulåst.  Tesla er en herlig bil som skaper herlige uvaner.

+ 1  :D :D :D
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Gæsjan

2 år og 50 000 km. Fortsatt happy. :) Noe småtteri, men bilen har aldri stoppet langs veien.
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Muppoks

Er kjempefornøyd - kjørt over 23000 km siden november 2014 - ingen feil  :)

Cowboystrekk

21 mnd, 19500 km (takket være minstefrøkna som hater bilkjøring ;)). Kjempefornøyd, slet litt med lading første måneder, men fikk ny lader og da ble alt bra. Etterpå er det bare en sporadisk restart, app som av og til ikke får kontakt etc. Det er egentlig få ting jeg savner. Skulle pnske batteriene tålte kulda bedre uten å redusere effekt og regen. Planlagt forvarming hadde og vært kjekt. Ellers kjempefornøyd :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Brede

21 måneder og 30.000km, vi strakk oss langt forbi hva vi egentlig skulle når det gjelder kjøp av ny bil. Skulle kjøpe bruktbil til 350-400k, snublet over en demobil fra Tesla på en Trondheimstur, dagen etter var en bil til 700k reservert..
Aldri har jeg angret mindre på slik "hodemisting", bilen er like fantastisk i dag som den dagen vi hentet den.
Har hatt noen småproblemer, men kun hatt behov for å stikke innom Tesla to ganger (den ene var service, den andre var småpirk).
Måtte skifte lader etter at den fusket, dette ordnet Tesla mens bilen stod på Gardermoen og vi var på ferietur.
Vår første UMC var litt ustabil, meldte dette inn til Tesla og dagen etter hadde vi besøk fra Tesla Trondheim med ny kabel (nærmere 40 mils kjøretur ens ærend for å levere UMC etter endt arbeidsdag).
Fikk også gjengangeren med vannlekkasje i bakluke, to dager etter ble dette utbedret av Tesla Ranger i vår egen garasje.

Dom:
Bilen: Fantastisk
Service/kundebehandling: Eksepsjonelt

Balrog

46.000 km. Perfekt bil, bra service. Aldri mer fossilbil. Eneste negative er Pirelli Sottozero som de dessverre fremdeles leverer med bilen.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

BMW850

Jeg synes Sottozeroene har vært nydelige. Kjører stort sett i lavlandet med en og annen fjelltur innimellom. Slik som vinterene har vært de siste åra med stort sett bare veier er de meget gode. Klart at de ikke akkurat har samme nivå som nordiske men om man er bevisst dette er de helt kurant. De er faktisk bedre på bar asfalt. Kommer nok til å kjøpe noe annet når jeg skal bytte just in case ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Harlex

Som trådstarter er det artig  å registrere at denne snart 2 år gamle tråden er vekket til liv igjen. Jeg tøffet meg etter 5 dagers eie med denne tråden... Hva er da konklusjonen etter snart 2 år....? Lik.... Er fremdeles bare særdeles fornøyd. Bilen har nå rullet 57 000 og jeg gleder meg til hver eneste kjøretur.... Har hatt min andel av standardfeilene men pga eksepsjonell kundeservice er det bare solskinnshistorier... Kan nevne proaktiv skifting av DU på rundt 35 000 km. Nytt hovedbatteri på 52 000 km etter kontaktorfeilen.
Som sagt... Er fortsatt bare kjempefornøyd.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

AreLib

62k på 1,5år...meget fornøyd.
Har definitivt forandret mitt syn på hvordan en bil bør være ::)
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Tesla65

Bare mer og mer fornøyd med min S85D
Snart 4 måneder og 12000km
Høstferien blir det tur til Italia
Hvit P85 Solgt

Tesla65

Da er snart tur til Italia med Verona og tur rundt Gardasjøen fullført.
Hvit P85 Solgt

ellholt

Vi har hatt bilen siden februar 2014, og er bare superfornøyde. Kan ikke tenke meg å ha noe annet. Det har vært ting som måtte skiftes som DU, bakrute pga bremselyset, dørhåndtak , bremser . Men alt dette har Tesla tatt seg av på en meget profesjonell og kundevennlig måte.
Første turen nedover Europa ble gjennomført i fjor. Da var det ikke SC overalt, men turen ble over all forventning.
Samme tur i år, Kroatia-Italia ( Gardasjøen). Ikke noen som helst problemer, Tyskland er jo peppret med Superladere, lading i Kroatia fikk en ordnet på Hoteller eller marinaer.
:D
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

lunitiks

Er i godt humør, så får legge inn et lite KoolAid-innlegg lørdagskvelden  8)

Megafornøyd med min 14 mnd gamle S70D AP1. Kan ikke si noe annet.

Masse kødd med amerikanske drittfeil som jeg har blitt oppmerksom på etter hvert (ingen vits å ramse opp alt, tar alt for mye tid), og som ville vært helt fullstendig uakseptabelt hadde det ikke vært for servicen man får fra det lokale Service Centeret. Herregud for et vidunder når jeg sammenligner med andre bekjente sine m.ø.k.k.a.b.i.l.e.r. Når servicesenteret er 100 % positiv behjelpelig, viser at de gjør alt de kan hele veien, så kan man ikke gjøre annet enn å ta hatten rett av!

Med litt DIY på lyd, lys og andre mindre bekvemmeligheter så er dette faktisk det beste kjøpet jeg har gjort: Morsomste ting å eie i verden!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA