Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nettavisen med flere faktafeil?

Startet av Harlex, mandag 04. november 2013, klokken 16:45

« forrige - neste »

Cirion

Hvilke feil?!? Er da en strøken bil!

Har nå kost meg over 8000km og gleder meg fortsatt til å kjøre den hver dag. Om kona spør om jeg skal svippe henne på jobb før jeg skal til Asker fra Slependen, så koser jeg meg i bussfila inn til Paleet før jeg gjerne kjører opp Bygdøy Allé i bussfila og ut på Drammensveien igjen. Ca. 30min tar den turen i travleste rushtid  :-X
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Øyvind.h

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 28. oktober 2013, klokken 10:13
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 28. oktober 2013, klokken 09:39
Så din glede reduseres ved at andre opplever feil og mangler på bilen sin? Men når du overser at andre har problemer så kommer gleden tilbake?

Kanskje heller at man blir lei av negative postinger om hvor mye som er galt med en bil, men når man klarer å "overhøre" sytingen (ja, det oppleves som syting) blir det bedre? ;)

Jeg er ihvertfall utrolig lei av alle innleggene om "alle" feilene på Model S -og hvis vi skulle kjøpe Model S i år ville listen ha tilnærmet null verdi. Bortsett fra hvis Tesla påstår feilene ikke er feil -og nekter å fikse de. -Hvilket de ikke gjør...
Ja om man synes det er ubehagelig å lese om feil og mangler på bilen bør man nok holde seg unna tråder som omhandler feil og mangler. Jeg skjønner at det kan oppleves som sutring når man ser de samme feilene igjen og igjen, og diskusjonen virker å pense tilbake samme sted hele tiden. Dvs. de som enten har feilfrie biler eller ikke opplever feilene som problematiske er helt i ekstase og synes feiltråden er sutrete. De som ikke har feilfrie biler, eller opplever feil de mener er vesentlige, diskuterer dette i feiltråder. Tipper de som opplever feil på bilen sin også er litt lei av bagatellisering og holdningen om at ting skal feies under teppet?

Men jeg synes bilen er fantastisk jeg, selv med alle feil og mangler :) Inntrykket Tesla smadret er i ferd med å bli rettet opp, og med nytt senter på Skøyen får de sikkert god nok kapasitet til å ta unna feilrettinger (noe Alnabru ikke har hatt kapasitet til!) Selv med feil og mangler vil jeg kategorisere meg som kjempefornøyd :)

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

AllanW

;D ;D ;D ;D ;D
Sitat fra: Cirion på mandag 28. oktober 2013, klokken 10:17
Hvilke feil?!? Er da en strøken bil!

Har nå kost meg over 8000km og gleder meg fortsatt til å kjøre den hver dag. Om kona spør om jeg skal svippe henne på jobb før jeg skal til Asker fra Slependen, så koser jeg meg i bussfila inn til Paleet før jeg gjerne kjører opp Bygdøy Allé i bussfila og ut på Drammensveien igjen. Ca. 30min tar den turen i travleste rushtid  :-X
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

Tesla65

Fortsatt kjempefornøyd :-) etter 45000km med Tesla :-)
Hvit P85 Solgt

Spinner

Samme her, på snart 2 år og 60.000 km har bilen vært på service og/eller verksted totalt 9 dager, hvorav 3 dager var drop-in hvor jeg bare ventet noen timer.
De gangene det har vært noe Tesla oppfatter som kritisk (som løsnede klosser til parkeringsbremsen og 12V problemer), har de tatt meg imot umiddelbart. At jeg måtte vente laaaang tid på deksel til speilene i solskjermen får så være ;D

HåkonE

Har hatt en sensorfeil på P85D, og en hyggelig medarbeider fra Tesla ringte og spurte om jeg kunne komme inn for en titt dagen derpå.

Så langt har jeg hatt langt bedre erfaring med Tesla enn det jeg hadde med BMW og Bilia. :)

o.b.lix

Hett bilen et halvt år og 20.000 km.

Ingen problemer, bilen fungerer som en drøm.
Brukt på langeturer og bilferier også og bare er kjempefornøyd!
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Hodetelefoner

1 ABS føler!  Det la uansett ingen demper på bilen! Aldri hatt en bil uten abs sensor feil. Hører at bilen burde vært hos tesla for smøring av stikkakselene. Så skal ta en tur opp. Men det legger egentlig ikke en demper på bil opplevelsen. Bilen blir bedre og bedre. Jeg merker stor forskjell bare ifra jeg fikk den. Verdens beste bil :)

tonl

2 biler og forsatt fornøyd. Ikke hatt noe store problemer som har gjort at jeg angret. Ja dugg på baklykten, men ikke krise. Ja det er en del småting. Heldigvis har jeg sluppet unna lekkasje fra pano på begge biler.

Celter

Nå har jeg hatt 2 biler og kjørt problemfrie 32000 km. Like gøy å ha med nye passasjerer og ta en 0-100 hver gang :)
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

VL

Er så fornøyd at bilen straks er kjørt 12000 km i mitt eie på 2 måneder og 10 dager! Blir spennende å se hva det koster å utvide rekkevidden til vel 60 000 km i året, har kun 20 nå og de er jo snart brukt opp..... Altså kjempe fornøyd tross litt problemer med pano taket, ladeluken og dugg i bak lyktene!  ;D :)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

erot

Om jeg ikke var fornøyd før er jeg det i alle fall etter over 6000 km i Europa i sommer. Null kr på drivstoff, ingen problemer og et bagasjerom som rommer mengder med vin i tillegg til fire personers bagasje for en mnd.

BMW850

Kjempefornøyd etter 17000km og 16 måneder :) Litt innkjøringsproblemer med serviceapparatet her i Norge men har ingen tvil om at de jobber kontinuerlig med saken. Tesla har heller aldri vært vanskelige med å være seg sitt ansvar bevisst og gjør sitt ytterste for at vi eiere skal være fornøyd.

Fint med en tråd av denne typen også som viser at ikke alle bare er misfornøyd ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Knut Erling Øen

12.000 km med kun et par helt ubetydelige feil som raskt ble fikset på Skøyen i en 2014 Mod S 85 :)  7.000 helt feilfrie km i P85D  :)   Gleder meg fortsatt til hver eneste kjøretur 8)  Sluttet å lese klagesidene for lenge siden  ;)
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

NilsRo

24 000 km siden mars 2014. 1 gang på verksted ifm 1'års service. Da ble et par mangler utbedret (slakke i DU, og vinduspylerne). Utenom dette problemfri bil.

Å kjøre bil har fått en ny dimensjon!

Kjempefornøyd.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA