Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pris for opplegg av 230 V, 32 ampere, enfase?

Startet av torerikb, mandag 04. november 2013, klokken 13:48

« forrige - neste »

Eip

#480
Da har jeg montert Sr2 20 på en P85D.
Det jeg brukte mest tid på var å feste lysplanken , da det er lite bilder og finne på nett.
Jeg bruke alle 4 festene som fulgte med
Itilegg trengte jeg 2 stk 6mm bolt+nut  og 2 stk 6.4mm popnagler.
På autopilot tesla kan ikke skumgummi under nosecone fjernes uten og ta av fanger. Dette vanskelig-gjør monteringen av den øverste festebranketten til stål bjelken.
Det er vanskelig og borre hull i stål bjelken så her trenges det gode borr (Dormer)
Lage gjenger med biltema sett gikk heller ikke , mulig det er denne skumgummien som vanskeliggjør dette samt hardt stål. Enkel løsning er og bruke 2 store popnagler og feste brankettene til stålbjelken
VIN: 509XX PD

P85D

#481
Sitat fra: RaBalder på torsdag 08. oktober 2015, klokken 21:12
Jeg håper en eller annen tredjepart kunne laget et kit for model-s lyktene.


  • Løsne og frakoble til lyktene som sitter på bilen (fjernlys/nærlys/parklys/kjørelys)
  • Koble til nye lykter som passer 100% i forhold til de gamle.

    • Sterkere/bedre fjernlys
    • Med nivellering i lykta
    • Innebygget dyser for lyktespyling
    • Pumpe til spyleveske som monteres egnet sted og man strekker bare slanger frem til lyktene.
    • La gjerne utseende være som før (liker led-kjørelysa  ::) )

Hadde vært villig til å betale en god del for bedre fjernlys.
Og tror det vil være et marked for  noe slikt.

Fikk en helt ny P70D loaner da min var på service for ett par uker siden.
Den var ribbet for utstyr men hadde nivåregulerbare lykter  :o Min 2015 P85D har ikke dette..

(kan der være hint om tilhengerfeste mulighet på vei?)
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Rav4_EV

Biler med stålfjærer har justerbare frontlykter.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

GOS

Sitat fra: P85D på søndag 18. oktober 2015, klokken 08:27
Fikk en helt ny P70D loaner da min var på service for ett par uker siden.

Antar du mente S70D?
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

pwb

Sitat fra: P85D på søndag 18. oktober 2015, klokken 08:27

Den var ribbet for utstyr men hadde nivåregulerbare lykter

Må ikke blande inn nivåregulering og automatisk justering som er påkrevd ved lys over en viss styrke, det er to forskjellige ting.

cirys1

Sitat fra: pwb på søndag 18. oktober 2015, klokken 11:36
Må ikke blande inn nivåregulering og automatisk justering som er påkrevd ved lys over en viss styrke, det er to forskjellige ting.

Hva er forskjellen?

Slik som jeg ser det så har Tesla unslippet både auto nivåregulering og lyktespylere med å lage dårlig lys, gått ned ifra 35W til 25W..(US vs Europa)

Muffinman

Sitat fra: cirys1 på søndag 18. oktober 2015, klokken 17:32
Hva er forskjellen?
Hastigheten. Automatisk nivellering reagerer lynraskt og automatisk basert på følere som regel montert i tilknytning til dempere, mens nivåregulering man tenker på her er manuell.

cirys1

Sitat fra: Muffinman på søndag 18. oktober 2015, klokken 17:58
Sitat fra: cirys1 på søndag 18. oktober 2015, klokken 17:32
Hva er forskjellen?
Hastigheten. Automatisk nivellering reagerer lynraskt og automatisk basert på følere som regel montert i tilknytning til dempere, mens nivåregulering man tenker på her er manuell.

Automatisk nivåregulering er påkrevd med xennon, tenkte faktisk ikke på halogen i det hele tatt, selv om jeg har det i traktoren min (Forester). Tesla har ikke noe av delene, de slapp unna med og montere dårlige lys..(lite effekt 25Wvs35W) :P

Muffinman

Halogen? Ingen som har nevnt det vel?

Biler uten luftfjæring har manuell nivåregulering. Hverken biler med eller uten luft har nivellering.

Tidlige biler uten tech-pakke ble forresten levert med halogenpærer.

cirys1

Sitat fra: Muffinman på søndag 18. oktober 2015, klokken 20:12
Halogen? Ingen som har nevnt det vel?

Biler uten luftfjæring har manuell nivåregulering. Hverken biler med eller uten luft har nivellering.

Tidlige biler uten tech-pakke ble forresten levert med halogenpærer.

Manuell nivåregulering er noe jeg forbinder med halogen, men siden Tesla har så svake lys så kan de ha det på sine stålfjører varianter. Det er ingen andre biler levert med xennon idag som har en slik ordning..

pwb

Sitat fra: cirys1 på søndag 18. oktober 2015, klokken 20:06

Automatisk nivåregulering er påkrevd med xennon

NEI, det er lysstryken som er avgjørende om det kreves eller ikke, derfor så benytter noen biler svake xenonpærer for å slippe nettopp dette men samtidig kan de skryte av å ha xenon.

Muffinman

Jepp, grensen går vel ved 2000 lumen hvis jeg ikke tar feil. Gode H7-halogen pærer kan fint levere opptil 15-1600 når de er nye, så det er ikke veldig stor forskjell opp til D8S sine 2000 lumen. 35W xenon gir gjerne omkring 3000 lumen.

cirys1

Sitat fra: pwb på mandag 19. oktober 2015, klokken 08:16
Sitat fra: cirys1 på søndag 18. oktober 2015, klokken 20:06

Automatisk nivåregulering er påkrevd med xennon

NEI, det er lysstryken som er avgjørende om det kreves eller ikke, derfor så benytter noen biler svake xenonpærer for å slippe nettopp dette men samtidig kan de skryte av å ha xenon.
Okay, men klarer du og nevne en annen bil som blir levert med xennon uten denne funksjonen??


Cookie Monster

#493
Skoda Rapid og en del andre billigbiler er levert med 25W xenon for å slippe lyktespyler og nivåregulering.

Finnes nok ikke andre biler i denne klassen med så dårligere lys så er bare en snarvei Tesla har tatt for å slippe unna med lysene i europa. Har selv satt i 35W ballaster og Philips Xenon X-treme Vision som hjalp veldig mye og har gjort lysene ca like bra som på andre moderne biler.
2015 P85D

Eip

Hvor får jeg kjøpt denne smale skilttypen som du må ha ved montering av ledbar under skiltet
VIN: 509XX PD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA