Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pris for opplegg av 230 V, 32 ampere, enfase?

Startet av torerikb, mandag 04. november 2013, klokken 13:48

« forrige - neste »

Bushy

Ja det er forbudt.... Finnes det ikke et tråd dere kan krangle om forbudet med å kjøre i 105 i 100 sonen...
S75D sept. 17

frosken

Bestilte to av denne nå. Ser ut til å inkludere riktig kabel også. http://factoryxenon.com/shop/new-oem-12-14-tesla-s-xenon-ballast-d3s-hid-bulb-kit-control-unit-wire/

Så får jeg huske å skru av fjernlyset når jeg møter pwb på veien så ikke jeg fremstår som harry ;)

Car-El

Hadde ikke tenkt å gjøre noe med lysene. Men slik han PVC har vært hyggelig, så må æ å sette 35W i hovedlyktene. Det blir bra!  ::)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

fonberg

Sitat fra: Car-El på tirsdag 30. september 2014, klokken 17:33
Hadde ikke tenkt å gjøre noe med lysene. Men slik han PVC har vært hyggelig, så må æ å sette 35W i hovedlyktene. Det blir bra!  ::)

Haha, samme her  8)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

jazzwheel

Noen som har gjort dette som orker å ta seg bryet med å oppsummere tråden/prosessen?  :) Tråden er et veldig bra initativ, men den inneholder ekstremt mye krangling om regler og tåkelys vs kurvelys osv..

Er det enkelt å montere den siste pakken fra ebay/factoryxenon selv? Må man av med hjul og deksler? Gir det bedre vanlige kjørelys eller bare fjernlys? Gir det bedre spredning eller bare lengde? For alle andre biler påpeker man at det kan være farlig å bytte xenon selv, gjelder ikke det samme her?

Muffinman

Hjul må av, og fremdre del av innerskjerm må av. Denne er i plast, og overlapper delvis  filtskjermen som dekker bakerste del av hjulbuen. Dette festes med klips av to forskjellige lengder samt en mutter og to bolter, og er forholdsvis enkel å få av men litt mer plunder å få på plass første gangen. Når det først er åpnet er det greit å komme til og gjøre jobben bare man har klart for seg hva man skal gjøre. Sjekk innlegget fra trustno1 på side 16, der ser du bilde av ballasten som er skrudd fast i lyktehuset i underkant, gummikappa over selve pæren og tempsensorene som er festet i innerskjermene. Videre er hma sitt innlegg lenger nede nyttig. Jeg gjorde dette samtidig som jeg monterte vinterhjul.

Fargetempen er varmere på dette settet, dvs at lyset er litt gulere enn originallampene. Det gjør at man nærlyset fungerer bedre mot spesielt våt vei. Lysbuen i 35W pærene er litt større enn i 25W pærene, slik at man faktisk oppnår en litt bedre spredning - detaljene i lysbildet blir ikke så fokuserte, og lyset fordeles bedre framover. Det blir også noe bedre lys langs veikantene. Nærlyset er fremdeles skarpt avgrenset uten strølys siden dette er en projektorlampe. Lykta blir slik den i utgangspunktet var konstruert. Det litt paradoksale er at når man ser bilen forfra i mørket ser det ut som det er _svakere_ lys på den nå på grunn av fargetemperaturen. På grunn av dette var jeg helt overbevist om at dette var bortkastet helt til jeg fikk testet fra førerplass.

Håper skikkelige lys kommer på plass i løpet av 2015 - pcb har rett i en ting; det er tullete å måtte holde på slik på en bil i prisklasse MB S550.

janmb

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 30. september 2014, klokken 18:19
Noen som har gjort dette som orker å ta seg bryet med å oppsummere tråden/prosessen?  :) Tråden er et veldig bra initativ, men den inneholder ekstremt mye krangling om regler og tåkelys vs kurvelys osv..

Jan Bylund has gjort dette og lagt ut bilder av fremgangsmåte. Tror faktisk det er tidligere i denne tråden et eller annet sted.

Det er nokså rett frem, men ja forhjulene må av og det er derfor helt klart en fordel om man får bilen på bukk. Man kan selvsagt bruke jekk, men trives lite med å skru på bil som står på vanlig jekk/garagejekk. Det strøk med en fyr her i Kongsberg tidligere i år som gjorde akkurat det. Nå skal man jo ikke ligge under bilen i akkurat dette tilfellet så her er det vel greiere, men generelt ok å være veldig obs på at en bil som står på jekk medfører ekstrem klemfare.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Leif1

Konvertitt fra S til X

Muffinman

Sitat fra: Leif1 på onsdag 01. oktober 2014, klokken 08:27
http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Stottebukk-15109/

Har noen sett en billigere livsforsikring?
Ja.

http://www.reflexconsult.no/Shop/List/Harde-refleksbrikker/18/1

Fra spøk til alvor, man trenger ikke under bilen for å gjøre lysmodden. Men det er selfølgelig galskap å stikke deler av kroppen under en hevet bil uten skikkelig sikring.

Thor2014

Det enkleste er ofte det beste. Legg hjulet under bilen.

Car-El

På en Tesla så får man jo da 245mm som er nok til at jeg får en god klem om den ramler ned. (Ja, æ e litt stor og feit.) Så no er jeg gla for at jeg ikke kjøpte en BMW i3....
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Thor2014

Sitat fra: Car-El på onsdag 01. oktober 2014, klokken 23:28
På en Tesla så får man jo da 245mm som er nok til at jeg får en god klem om den ramler ned. (Ja, æ e litt stor og feit.) Så no er jeg gla for at jeg ikke kjøpte en BMW i3....

Det er stortsett hodet man har under. Da burde det gå greit  ::)

jazzwheel

Å få bilen oppå hodet, kombinert 2000 volt i øyet fra xenondingsene gjør at jeg føler for å få gjort dette på et verksted merker jeg :)

drinden

Hvor kan man få fikset dette (for oss som ikke er eksperter)?

Car-El

Sitat fra: drinden på torsdag 02. oktober 2014, klokken 10:49
Hvor kan man få fikset dette (for oss som ikke er eksperter)?

IKKJE hos Tesla hvertfall.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA