Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pris for opplegg av 230 V, 32 ampere, enfase?

Startet av torerikb, mandag 04. november 2013, klokken 13:48

« forrige - neste »

hma

#255
Sitat fra: petersv på tirsdag 16. september 2014, klokken 22:40
Det bildet kommer ikke opp her på telefonen?
Rart, jeg bruker mobilen nå og kan se det. Er du sikker på at du er logget inn på forumet med mobilen?
Bildet er linket fra en tidligere post i denne tråden (tror jeg).

Ellers, så er jeg interessert i kontakter om du har overskudd. En eventuell link til nettbutikk ville vært supert også.

Poster en kopi av bildet her, i tilfelle det er flere som ikke kan se det.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Kim L

Må vel komme et verksted snart som gjør slike jobber :-)

Trustno1

Sitat fra: Voll1 på tirsdag 16. september 2014, klokken 15:54
Er det mulig å bruke gjennomgangs-bolter?  Jeg stoler liksom ikke helt på disse karosseriskruene. På bildene har du boret bare ett hull pr festebrakett. Er det den permanente løsningen, eller har du bare ikke tatt bilde av begge hull? Hvis du også har boret det nederste hullet, gikk det bra i forhold til at støtfangeren er profilert i det området.
Jeg festet mine braketter med bare en skrue på hver brakett. Disse festet jeg ved å borre igjennom og gjenge opp med en gjengetapp. Brukte så maskinskrue for å feste brakettene. Syntes det virker som det sitter rimelig godt.

Når det gjelder montering av selve ledbaren så monterte jeg min på yttersiden av grillen, rett under skiltet. Kanskje ikke like elegant som inni, men jeg hadde ikke tjangs til å klare å få min ledbar på innsiden av grillen. Fatter ikke hvordan Elektrolytt fikk det til :p
Uansett så syntes jeg ikke bar'n passet alt for ille inn under skiltet, samt at spredningen på lyset ble veldig god.







Thor2014

Synes det ble bra  :)
Synes ikke alt for godt heller.

Er det noen som har testet LED barene som selges på ebay?
De koster jo tett på en tiendedel.

Muffinman

#259
Sitat fra: Thor2014 på onsdag 17. september 2014, klokken 10:34
Synes det ble bra  :)
Synes ikke alt for godt heller.
Kunne vel vært en fordel at det er helt skjult siden dette ikke akkurat er helt lovlig.

Sitat
Er det noen som har testet LED barene som selges på ebay?
De koster jo tett på en tiendedel.
Kanskje kjøpe en og teste. Kan jo bruke den til ekstra ryggelys om det skulle være bare møkka :)  Mistenker kanskje at det er for kald fargetemperatur, og at spredningen er upresis i forhold til nærblending etc.

Noen som har gode linker til "ebay-utgaver"? Finner stort sett bare "flood" utgaver.


Muffinman

30 graders spredning er ihvertfall totalt ubrukelig til fjernlys. Det vil ikke rekke veldig langt, spre for mye og forårsake nærblendig så det holder. Dette er vel mer egnet som et arbeidslys. Til sammenligning leverer Rigid en bar helt nede i 5 graders spredning til fjernlysbruk.  Det er vel kanskje ikke egnet for alle, men 30 grader er for mye.

Muffinman

#262
Sitat fra: hma på tirsdag 16. september 2014, klokken 13:41
Her er settet jeg bestilte. Philips XenEcoStart D3S pæra som følger med er 4300K.
http://factoryxenon.com/shop/oem-osram-xenon-ballast-d3s-bulb-kit-range-rover-evoque-jaguar-xf-set-wiring-2/
.
Da fikk jeg også bestilt disse. Gode 2100kr med frakt, så kommer det vel noen hundringser i mva og gebyr på toppen. Greit nok.

Det at komponentene er brukte bekymrer meg ikke veldig bortsett fra at jeg er litt spent på pærene. De mister jo lysstyrke gjennom levetiden. Uansett ikke noen stor sak å kjøpe nye D3S pærer senere.

Satser på montering samtidig med at vinterhjulene skal på. Det skjer om ikke så lenge siden det nærmer seg nattefrost i enkelt områder. Trekker fram styrestrøm i samme slengen i tilfelle behovet skulle oppstå senere.

torerikb

Hvor hentet dere strøm og jord til ledbaren?
Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

hma

Sitat fra: torerikb på søndag 21. september 2014, klokken 13:01
Hvor hentet dere strøm og jord til ledbaren?
Jeg har ikke montert en slik LED-bar selv, men ville matet lysreléet (til LED-baren) direkte fra 12V-batteriet. Styrestrøm til reléet må hentes fra en av hovedlyspærene, slik som forklart tidligere i tråden.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

torerikb

Men, hvor i kjeden kobler jeg inn styresignalet for fjernlys? Må jeg ha enda ett rélé for å styre strømmen i tillegg til bryteren inne i bilen?
Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

Trustno1

Sitat fra: torerikb på søndag 21. september 2014, klokken 14:44
Men, hvor i kjeden kobler jeg inn styresignalet for fjernlys? Må jeg ha enda ett rélé for å styre strømmen i tillegg til bryteren inne i bilen?

På side 16 har jeg beskrevet hvordan jeg hentet styrestrøm til fjernlyset ganske detaljert :)

torerikb

Det har du, men hvor koblet du denne til ledbaren?
Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

Trustno1

Sitat fra: torerikb på søndag 21. september 2014, klokken 14:58
Det har du, men hvor koblet du denne til ledbaren?

På min SR2 20" så fulgte det med ett relee. Der setter man +/-/styrestrøm inn på releet, så går det kun + ut fra releet når styrestrømmen er aktiv.

torerikb

Så du monterer altså rød og svart "battery eyelets" til styrestrøm og jord? Trenger ikke å ta 12V direkte fra batteriet?
Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA