Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pris for opplegg av 230 V, 32 ampere, enfase?

Startet av torerikb, mandag 04. november 2013, klokken 13:48

« forrige - neste »

Muffinman

    Kanskje en runde i landet med noen stopp for å få gjort følgende:

    • Oppgradering av lys
    • Montering av dashcam
    • Hjulinnstilling
    Men det blir vel til at man gjør alt selv som vanlig, bare det blir tid. Unntatt hjulinnstillingen da.

frosken

Noen kunne gjort grei butikk av å ta samme tilnærming til dashcam-montasje og fjernlysbytte som Kirkebøs adaptersalg. Vinn-vinn for alle parter.

frosken

Joda, men om man har litt tid og interesse kan man tjene en god slant og bygge seg et navn i miljøet.

OddB

Er det lov å modde lyset på denne måten ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

janmb

Sitat fra: OddB på mandag 16. juni 2014, klokken 00:48
Er det lov å modde lyset på denne måten ?

Det er ikke forbudt å modde bilen i seg selv. Altfor mange tror at enhver endring i seg selv er forbudt. Det er ikke tilfellet.

I dette tilfellet endrer man til en ny tilstand som ikke er godkjent: For mange lumen når man ikke har lyktespylere. Når det er sagt er jo dette et regelbrudd man mildt sagt skal være uheldig for å hverken bli oppdaget eller få pes med. Ei heller har det noen praktisk negativ betydning. Vi snakker om fjernlys her, og det bruker man ikke når man møter andre i det hele tatt, så enhver snakk om blending er skivebom.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

OddB

Den økte lysstyrken gjelder vel nærlys også siden det bare er en pære ?
Tror ikke jeg ville ha basert forretningsdriften min på regelbrudd, uansett hvor dustete jeg hadde syntes de reglene var.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

jkirkebo

Sitat fra: Sven-Erik på mandag 16. juni 2014, klokken 00:25
Sitat fra: frosken på søndag 15. juni 2014, klokken 23:31
Noen kunne gjort grei butikk av å ta samme tilnærming til dashcam-montasje og fjernlysbytte som Kirkebøs adaptersalg. Vinn-vinn for alle parter.
:o
Kanskje litt forskjell på å sende et par overganger og å jobbe i flere timer med montering?

Jeg vil tro at når man har gjort det noen ganger vil det går fortere å bytte xenon-pærer eller montere dashcam (i biler med alarmpakke) enn å montere og sende et helt adaptersett. Det er tross alt 7 kabler som skal avmantles og avisoleres, 49 endehylser som skal påsettes og 49 skruer som skal tiltrekkes med korrekt moment. I tillegg skal det merkes, pakkes, skrives ut adresselapper og leveres på posten. I tillegg til salg, fakturering bestilling av varer, henting og oppfølging selvsagt ;)

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

AndersinOslo

Det burde snart dukke opp et verksted i Oslo-området som lærte seg disse relativt enkle moddegrepene. Lys i trunk og frunk, bedre fjernlys og dashcam og montering av mobilholder. Så kommer bedre høytalere, ettermontering av subwoofer, USB for baksetet, osv.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

petersv

Jeg har endelig fått tak i originalpluggene til bagasjeromsbelysningen, så har planer å få laget et plug-and-play sett for det iallefall. Vi da også passe i frunk. Må bare bli juli og ferie først ;)

testO


Sitat fra: petersv på mandag 16. juni 2014, klokken 09:51
Jeg har endelig fått tak i originalpluggene til bagasjeromsbelysningen, så har planer å få laget et plug-and-play sett for det iallefall. Vi da også passe i frunk. Må bare bli juli og ferie først ;)

Hvor fikk du tak i disse? Om du har noen til overs, er jeg interessert.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

petersv

Hvor lang/kort skal kabelen mellom ballast og pæra være?

janmb

Sitat fra: petersv på mandag 16. juni 2014, klokken 20:46
Hvor lang/kort skal kabelen mellom ballast og pæra være?

Den er 10-15 cm så langt jeg kan se fra bildene til både Jan og P85_Norway. Tviler på om det er noen krise om du finner en som er en anelse for lang uansett - det er viktigere at pluggene i begge ender er riktige.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

petersv

Sitat fra: testO på mandag 16. juni 2014, klokken 16:39

Sitat fra: petersv på mandag 16. juni 2014, klokken 09:51
Jeg har endelig fått tak i originalpluggene til bagasjeromsbelysningen, så har planer å få laget et plug-and-play sett for det iallefall. Vi da også passe i frunk. Må bare bli juli og ferie først ;)

Hvor fikk du tak i disse? Om du har noen til overs, er jeg interessert.

Fra USA. Tt-connectors. Får kanskje noen til overs, send en PM så skal jeg svare deg når jeg har sommerferie og hvis det er ordnet.

Elektrolytt

Tenker å montere en LED-bar på min TMS, og lurer på om noen her allerede har gjort det samme?

Hvor finner jeg styrestrøm for å tenne led-bar?
Siden det er samme xenon-pære for nær og fjernlys i lyktene kommer vel styringen for switching til fjernlys sammen med andre kabler inn i lyktene?

Thor2014

Burde fortsatt være en ledning som gir spenning til mekanismen som flytter pæren eller reflektor slik at det blir fjernlys.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA