Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pris for opplegg av 230 V, 32 ampere, enfase?

Startet av torerikb, mandag 04. november 2013, klokken 13:48

« forrige - neste »

Thor2014

Hallo, vi snakker om fjernlys.
Hvor lenge forventer man at de står på om gangen?


Hyperstress


Sitat fra: cra på fredag 29. november 2013, klokken 11:39
Sitat fra: Trustno1 på fredag 29. november 2013, klokken 10:59
Nå vet jeg ikke hva du har lært på trafikkskolen, men jeg lærte iallefall i min tid at man skal sette ned på park når man står stille :)

Akkurat det er det desverre ytterst få som praktiserer.  :-  Gjør det vanskelig å se om det er noen utenfor bilen som står parkert/havarert.

Sitat fra: Trustno1 på fredag 29. november 2013, klokken 10:59
Uansett, så er det vel ikke så fryktelig mye varme som blir produsert i fra 70W, samt at ruta vil lede vekk en god del varme. Ser ikke for meg at det vil være noe problem.

Det skulle vel bli omtrent 70W, tenker jeg. ;) Har man ei tradisjonell 60W pære så er det jo bare å prøve intil et glass, så ser man omtrent hvor varmt det blir. Vil uansett tro at produktet er testet såpass at man ikke risikerer at glasset sprekker om man f.eks. får en dusj over varm rute pga møtende bil e.l, så jeg tror heller ikke det burde være et problem. Det ser jo også ut til at det er fordelt på 2stk lyskilder, og det hjelper også på til å få fordelt varmen. :)

I en tradisjonell pære går 95% av energien til varme, og 5% til lys. Regner med at det ikke er tilfellet med de pærene det er snakk om her. Heller motsatt. Varme i glasset kan umulig være noe å bekymre seg for.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

cyber

Jeg forstår ikke hvorfor Tesla ikke tilbyr LED-lys til de som vil ha bra hovedlys -  " a superduperdeluxe light package "  :D

Muffinman

Tatt i betraktning hvor dårlig alt av lys med unntak av kupelys er på denne bilen - med lyspakke - er jeg ikke helt sikker på at jeg ville kjøpt den usett...

Sofie S

Sitat fra: cyber på søndag 01. desember 2013, klokken 17:02
Jeg forstår ikke hvorfor Tesla ikke tilbyr LED-lys til de som vil ha bra hovedlys -  " a superduperdeluxe light package "  :D
Jag skulle med glädje köpa det paketet!!!!!!!

laumb


Sitat fra: Thor2014 på fredag 29. november 2013, klokken 12:16
Hallo, vi snakker om fjernlys.
Hvor lenge forventer man at de står på om gangen?

Rekorden min er vel litt over 4 timer kun avbrutt av enkelte neddimminger ned møtende trafikk.
Tipper jeg traff 15-20 biler på ferden. Dette var i området Saltfjellet/polarsirkelen på vei ned fra Tromsø for et par-tre år siden på nattestid.

Poenget er: lenge.

JohanH

Denne tråden er interessant syns jeg, jeg vil gjerne ha best mulig lys på min bil (fjernlys, ellers "helljus" som vi sier i Sverige). I hvert fall, jeg er ikke helt ekspert på dette. Det jeg skjønner (tror jeg) er at bilen selv med tech pakken kommer med ganske svake xenon fjernlys (evt. fordi den ikke har lyktespylere?). Uansett, mitt spørsmål til dere som har greie på dette: Finnes det pr. idag så gode LED-lys på markedet at man kunne ha skiftet disse Xenon pærene med LED som med tilsvarende (eller lavere) antall Watt ga mer lys???

Thor2014

Sitat fra: laumb på søndag 01. desember 2013, klokken 19:33

Sitat fra: Thor2014 på fredag 29. november 2013, klokken 12:16
Hallo, vi snakker om fjernlys.
Hvor lenge forventer man at de står på om gangen?

Rekorden min er vel litt over 4 timer kun avbrutt av enkelte neddimminger ned møtende trafikk.
Tipper jeg traff 15-20 biler på ferden. Dette var i området Saltfjellet/polarsirkelen på vei ned fra Tromsø for et par-tre år siden på nattestid.

Poenget er: lenge.

4 timer er bra rekord  8)
Uansett, så er bilen i bevegelse med fjernlys så glassene får i allefall kjøling.
Jeg har 100w xenon på fjernlyset i dag og 35w på nærlys.
Glasset, eller plasten som det er, blir varmt hvis bilen står stille, men når jeg kjører er det ikke eksisterende.
Reflektorene har ikke det jeg kan se tatt skade, men jeg har aldri klart å hatt de på i 4 timer  :P

Muffinman

Sitat fra: JohanH på søndag 01. desember 2013, klokken 19:35
Finnes det pr. idag så gode LED-lys på markedet at man kunne ha skiftet disse Xenon pærene med LED som med tilsvarende (eller lavere) antall Watt ga mer lys???
Nei.

cyber

Sitat fra: JohanH på søndag 01. desember 2013, klokken 19:35
Denne tråden er interessant syns jeg, jeg vil gjerne ha best mulig lys på min bil (fjernlys, ellers "helljus" som vi sier i Sverige). I hvert fall, jeg er ikke helt ekspert på dette. Det jeg skjønner (tror jeg) er at bilen selv med tech pakken kommer med ganske svake xenon fjernlys (evt. fordi den ikke har lyktespylere?). Uansett, mitt spørsmål til dere som har greie på dette: Finnes det pr. idag så gode LED-lys på markedet at man kunne ha skiftet disse Xenon pærene med LED som med tilsvarende (eller lavere) antall Watt ga mer lys???

LED hovedlys koster på min bil 21.000,- som tilvalg - jeg tror ikke de bare bytter ut bi-Xenon lyspærene ( som er standard ) for den prisen  :D

janmb

Sitat fra: laumb på søndag 01. desember 2013, klokken 19:33
Poenget er: lenge.

Men det er i fart. Og da bør jo ikke kjøling være noe problem.

Poenget er vel at man sjelden står stille med fullys spesielt lenge - normalt sett aldri i det hele tatt.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Westcoaster

Sitat fra: TeslaSignature på torsdag 28. november 2013, klokken 21:17
Du trenger ikke styrestrøm. Du får kjøpt ferdig mottaker m. Trådløs bryter.
Hvor får en tak i dette?
Har du mulighet for å legge ut en link?
Multi Color Red P85+ | VIN 18538 | 21" Hjul Grå | Karbonfiber Dekorfremhevning | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Sort Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | Sikkerhetspakke | Vinterpakke |

Amper

#117
Sitat fra: Thor2014 på søndag 01. desember 2013, klokken 21:27
4 timer er bra rekord  8)
Uansett, så er bilen i bevegelse med fjernlys så glassene får i allefall kjøling.
Jeg har 100w xenon på fjernlyset i dag og 35w på nærlys.
Glasset, eller plasten som det er, blir varmt hvis bilen står stille, men når jeg kjører er det ikke eksisterende.
Reflektorene har ikke det jeg kan se tatt skade, men jeg har aldri klart å hatt de på i 4 timer  :P

Hva ser du for deg å trikse til på TMS ?  100W Xenon med tilhørende ballast? 

Hvem er fornuftige leverandører på sånne dubbeditter ?
P85D :o)

Sofie S

Det får du nog bygga själv lämpligen i NBB strålkastare, som ger en väldigt fin ljusbild för en billig peng.

Thor2014

#119
Sitat fra: Amper på mandag 02. desember 2013, klokken 14:08
Sitat fra: Thor2014 på søndag 01. desember 2013, klokken 21:27
4 timer er bra rekord  8)
Uansett, så er bilen i bevegelse med fjernlys så glassene får i allefall kjøling.
Jeg har 100w xenon på fjernlyset i dag og 35w på nærlys.
Glasset, eller plasten som det er, blir varmt hvis bilen står stille, men når jeg kjører er det ikke eksisterende.
Reflektorene har ikke det jeg kan se tatt skade, men jeg har aldri klart å hatt de på i 4 timer  :P

Hva ser du for deg å trikse til på TMS ?  100W Xenon med tilhørende ballast? 

Hvem er fornuftige leverandører på sånne dubbeditter ?

Jeg har ikke fått min S enda, så dette er montert i bensinbilen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA