Hovedmeny

Fjernlys på TMS

Startet av torerikb, lørdag 26. oktober 2013, klokken 20:29

« forrige - neste »

DaTwister

Ja, da synes det rasjonelt og vente litt kanskje.

Muffinman

Må innrømme at jeg er litt nysgjerrig på disse kina-ledbarene. De gir garantert ikke like godt lysutbytte i forhold til størrelsen som kvalitetsprodukter, og jeg frykter at de kanskje sprer lyset på en slik måte at det er vanskelig å unngå for mye lys nær bilen. Slik sett er det kanskje sikrest å prøve en som har mest mulig samlet lysbilde i første omgang. Så jeg bestilte denne:

https://www.ebay.com/itm/122785590632

Tenker å skaffe en skiltholder med monteringsbrakett som skal fungere som "testplattform" på P85`en. Her blir av/påmontering enkelt, og kanskje muligheter for å teste flere barer.

Så spørs det bare om våren kommer før første bar blir levert :)

Thor2014

Jeg kjøpte en med med 5w ledder. Innbiller meg at det lyser lengre.
Hvor fant du braketten?

Muffinman

Ikke bestilt, men bildet er av Hella sin. Mulig det finnes kinaversjon av den også, har ikke sjekket.

Jeg styrte unna de buete. Tror ikke de blir så enkle å montere  det være seg om man velger skiltbrakett eller inne i fronten. Og en bar som er buet tror jeg er laget med tanke på å spre lyset mer enn en rett.

Thor2014

Thor2014

cra

Sitat fra: Muffinman på lørdag 30. desember 2017, klokken 18:51
Og en bar som er buet tror jeg er laget med tanke på å spre lyset mer enn en rett.

Akkuyrat det vil være relatert til retningen for hver enkelt lampe, ikke med utformingen på kabinettet. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Naturligvis, men om målet er spredning og man har som utgangspunkt at lyset skal treffe glasset mest mulig vinkelrett kan det være nyttig med en buet form. Når det er sagt, denne ser jo ut til å være buet motsatt vei av hva jeg trodde. Jeg fikk også min i dag, levert på døren med DHL etter 6 dagers frakt fra Kina. Blir muligens prøvemontert til helgen.

Thor2014

Thor2014

Thor2014

Muffinman

Hvordan vurderer du lyset fra den nye sammenlignet med Rigid`ene? Vanskelig å se på bildene, mulig Rigid sine konsentrerer lyset i en mindre "spot"?

E_S

Det er jo ikke tvil om at Rigid lyser bedre - men om det er verdt 6 ganger prisen av en Kina-dings er vel høyst diskutabelt. Problemet med Rigid, Lazer, VisionX og alle de "kjente" er at prisene er noe så hinsides enhver fornuft..
:)

Thor2014

Betydelig mer spot på regid. Lyser klart lengre.
Selger av min bar sa at spot var 30 grader. Kunne med fordel vært noe mer konsentrert.
Når jeg får satt den på bilen kan vi sammenligne med speilrefleksen i midten. Burde gi et bedre sammenligningsgrunnlag.

Kramzz

Er det i det heletatt lov med disse lysene montert?
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80

Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert

Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)

.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA