Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pris for opplegg av 230 V, 32 ampere, enfase?

Startet av torerikb, mandag 04. november 2013, klokken 13:48

« forrige - neste »

Hodetelefoner

frosken

Jeg gir vedkommende et par dager til på å svare, ikke alle som er her inne daglig :)

Det gjelder altså settet nevnt i dette innlegget fra mars:
Sitat fra: frosken på mandag 09. mars 2015, klokken 15:43
Jeg kjøpte to 35W D3S med ballast og riktig kabel før jul, men har ikke fått somlet meg til å montere dem. Nå har jeg montert LED-bar, så da har jeg ikke lenger behov for disse.

Så da selger jeg dette ubrukt i esken til kroner 3.500, ca. 1000,- mindre enn hva det koster å kjøpe fra factoryxenon:
http://factoryxenon.com/shop/new-oem-12-14-tesla-s-xenon-ballast-d3s-hid-bulb-kit-control-unit-wire/ (to av disse, én per lykt)

Muffinman

Sitat fra: frosken på onsdag 11. mars 2015, klokken 15:19

Hvis dette gikk greit å montere bør vel en slik kunne gå _minst_ like greit?

http://www.ekstralys.no/products/10sr2seriesdrivingspecter2-rigid-led

Tenker en hyperspot combo kan være et godt alternativ til xenonoppgradering på neste bil. Nærlysene er jo uansett gode nok originalt.

frosken

Sitat fra: Muffinman på torsdag 09. juli 2015, klokken 12:02
Hvis dette gikk greit å montere bør vel en slik kunne gå _minst_ like greit?

http://www.ekstralys.no/products/10sr2seriesdrivingspecter2-rigid-led

Tenker en hyperspot combo kan være et godt alternativ til xenonoppgradering på neste bil. Nærlysene er jo uansett gode nok originalt.
Det regner jeg med går helt fint. Jeg valgte 20" fordi den passet så fint i bredden. 10" synes jeg blir litt puslete, men det er jo vesentlig billigere :)

Jeg ville sendt avgårde en mail til ekstralys@ekstralys.no og hørt hva de synes. Daglig leder kjøpte min forrige Telsa, så han kan gi kvalifiserte svar.

Muffinman

Hehe, sendte heller en bestilling og satser på at det går bra.  Siden jeg er fornøyd med lyset i "oldingen" fra 2013 med oppgraderte originallys (35W/4200K) som betyr en ca økning fra 4000 til 6000 lumen er jeg overbevist om at 4500 lumen i tillegg til de originale 4000 blir mer enn bra nok på den nye. Jeg velger den "lille" pga jeg synes 20" blir litt overkill, og at 10" helt sikkert blir litt mer diskret. Er også litt engstelig for å sjenere andre trafikanter med for mye lys.

Litt tidlig å bestille allerede nå riktignok (en stund til bilen kommer), men prisen var veldig god i forhold til konkurrentene. Til 3500 er dette et alternativ til å oppgradere originale lykter. Alternativet til å bruke mer penger på en slik bar er for min del å gå for oppgraderte originale lykter som jeg VET jeg blir fornøyd med.

Ble det litt prøv og feil med justering av baren? Det må jo være bra nøyaktig for at at lyset skal rekke lengst mulig fram og å unngå egenblending.

F_P

Skal ikke bruke dette som noen reklametråd, men kan hinte om at det er prosenter å hente på Rigid enkelte steder  :o
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Muffinman

Tja, var vel noen prosenter på den jeg kjøpte:  http://www.ekstralys.no/products/10sr2seriesdrivingspecter2-rigid-led

Hyper Combo utgaven. Prisen ble 3499 inkludert frakt.

F_P

Takk for tipset. Kjøper de derfra, men tar ikke inn den modellen akkurat nå siden rabatten til sluttkunde ikke gjenspeiles i forhandlerprisen  ::)

Gi gjerne tilbakemelding på hvordan den fungerer. Har kun sett SR20 på Tesla :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

DaTwister

Får dere koblet disse opp imot hovedlysene? Eller må man sitte med en egen knapp til disse listene? Og da evt, hvor mye jobb er det å koble det sammen?

Muffinman

Antar at det er å hente strøm fra batteri eller annen egnet kilde via sikring og ta styrestrøm til releet fra fjernlyset. Da vil ledbar``en følge fjernlyset. I tillegg kan det være greit å sette inn en bryter på styrestrømmen slik at man kan skru den av permanent.

krl

Sitat fra: Muffinman på fredag 10. juli 2015, klokken 19:06
Tja, var vel noen prosenter på den jeg kjøpte:  http://www.ekstralys.no/products/10sr2seriesdrivingspecter2-rigid-led

Hyper Combo utgaven. Prisen ble 3499 inkludert frakt.
Det er ulovlig i Norge og EU med ett ekstra fjernlys. Personbiler kan enten ha to eller fire fjernlys totalt.. Jeg har brukt en del tid på å maile med vegvesenet, men det er null håp ser det ut til.

lurium

2 led bars da... ved siden av hverandre...

Goku

Ta svart sprittusj på 2 av ledlysene i midten, vips, så har du 2 ekstra lys
Grå s85d

mr.rs4

Ha en hengsle som deler opp lyset  ::)
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

kjellan

Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA