Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pris for opplegg av 230 V, 32 ampere, enfase?

Startet av torerikb, mandag 04. november 2013, klokken 13:48

« forrige - neste »

AndreS

Ser ikke så dumt ut det, men sørg for å få den rette vinklede kabelen. Send en mail til den butikken der og si hva du skal så får du en link og han bekrefter kabeltype.

For å bytte pæra må man ta av fremhjulene, fremre del av innerskjerm, så skru ut/av balast og pære. Den nye pære må moddes litt ved å lage et nytt spor for pæreholderen, deretter settes alt sammen igjen. det hender det knekker et klips og to når man tar av innerskjermen, avhengig av mengden grus osv, men de er billige og enkle å sette i.
I3 i bestilling

AndreS

Sitat fra: mr.rs4 på tirsdag 07. juli 2015, klokken 01:28
Hvor stor forskjell er det på 25w vs 35w xenon pærene?

er en hel del, men ikke massiv forskjell.
I3 i bestilling

petersv

Front må ikke av, hjulbuer må det.

Guide ligger tidligere i tråden.

Goku

Da har jeg gått til innkjøp av 2 x http://factoryxenon.com/shop/oem-osram-xenon-ballast-d3s-bulb-kit-range-rover-evoque-jaguar-xf-set-wiring-2/ Jeg sendte mail å sa til dem at det skulle være til tesla og spurte om de kunne legge ved korrekte ledninger. Så nå er det bare å vente å håpe at det blir rett :)
Grå s85d

mr.rs4

Sitat fra: Goku på tirsdag 07. juli 2015, klokken 10:58
Da har jeg gått til innkjøp av 2 x http://factoryxenon.com/shop/oem-osram-xenon-ballast-d3s-bulb-kit-range-rover-evoque-jaguar-xf-set-wiring-2/ Jeg sendte mail å sa til dem at det skulle være til tesla og spurte om de kunne legge ved korrekte ledninger. Så nå er det bare å vente å håpe at det blir rett :)
2x$82 er ca $165
Med frakt og mva, hva blir det da?

EDIT
Frakt kostnader står jo på web siden :-)
$260 = 2 124 x 1,25
Så totalt vil det komme på 2655kr for oppgraderte 35w med alt som trengs og frakt og mva inkludert.

Cart Subtotal   $163.96
Shipping and Handling   International Delivery: $93.90
Order Total   $257.86
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Goku

Ja det stemmer ganske greit, men så kommer momsberegningsgebyr i tillegg, så hvis en sier 2900 så er en nok godt dekket. Så jeg syns ikke det var så gale. Jeg betalte ca 2500 nok på lokalt verksted kun for pærene til min nissan qashqai.
Grå s85d

Muffinman

Men så er vel komponentene fra Factoryxenon brukte. Jeg betalte omkring 2300 med alt i fjor, men da var vel dollaren litt svakere.

AndreS

Man kan få både brukt og nytt fra factoryxenon. Jeg kjøpte nytt derfra
I3 i bestilling

Goku

Jeg regner med at pærene er pent brukt :)

Vil det være mulig å bytte tilbake til originale 25W pærer sammen med nye ballast om en skulle få merknad ved en EU-kontroll?
Grå s85d

Muffinman

Begge må byttes da det er ballasten som styrer effekten. Bytter du bare pæra vil den like fullt få tilført 35w, og det holder neppe særlig lenge.

OleJA

Det er også forskjell i kontaktene på hhv ballast og pærer, så en miks av 25/35W pærer og ballast er ikke mulig uten å modifisere kontaktene.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Goku

Da håper jeg at verkstedene ikke går så nøye igjennom punktene på eu-kontrollen at de oppdager dette...
Grå s85d

mr.rs4

Sitat fra: Goku på onsdag 08. juli 2015, klokken 14:09
Da håper jeg at verkstedene ikke går så nøye igjennom punktene på eu-kontrollen at de oppdager dette...
Om det er Tesla sine EU verksted du går på, så tror jeg du vil slite, da de ikke vil gjøre en "dårlig" jobb der :o
Annonse på Finn.no

mr.rs4

Var det ikke noen som hadde kjøpt Xenon oppgradering her(tenker på pærene & balast men den LED baren og er jeg intressert i), og skulle selge det?
Jeg kan være intressert om det er så godt som plug & play med modifikasjoner.

Annonse på Finn.no

frosken

Jeg solgte egentlig 35W Xenon-kit fordi jeg monterte LED-bar i stedet. Men så har jeg helt glemt å sende pakken (oppkrav). Dette er noen måneder siden. Har tatt kontakt med kjøper, men om jeg ikke får svar er de til salgs.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA