Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pris for opplegg av 230 V, 32 ampere, enfase?

Startet av torerikb, mandag 04. november 2013, klokken 13:48

« forrige - neste »

Muffinman

Ikke monter mer enn 35W i en projektorlampe. Det vil medføre at du tar steget over i lysterroristenes rekker og vil blende alt du møter selv på nærlys.

Alle Model S bruker samme pære til fjern og nærlys. Det er et "spjeld" som forandrer lysbildet. Bilder av leverte biler i USA tyder på at P85D har samme løsning.

mr.rs4

Mener det er andre bil merker som har 50w Xenon lys som nær lys standard på bilene?
Der jeg bor nå, er det lite lys, og sauer og andre dyr i veibanen. De tidligere bilene jeg har hatt har jeg oppgradert lysene, men de har ikke vært bixenon lys, bare Xenon. Så da er det ikke så mange muligheter? Er det bixenon på 50w til Tesla? Linker?
Noen som har sett en slik? Er det bedre lys?
Og selvfølgelig er det "gale"  for imøtekomme biler med 50w bixenon?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Krishell

Hva tror du selv om en dobling av antall W vil gjøre for møtende biler?

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

mr.rs4

Laser lys hadde vært best,  ja. 
MEN tror det koster 40-50tusen opplegg nå,  men om 5år så er det nok mer vanlig lys?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

frosken

#350
Jeg kjøpte to 35W D3S med ballast og riktig kabel før jul, men har ikke fått somlet meg til å montere dem. Nå har jeg montert LED-bar, så da har jeg ikke lenger behov for disse.

Så da selger jeg dette ubrukt i esken til kroner 3.500, ca. 1000,- mindre enn hva det koster å kjøpe fra factoryxenon:
http://factoryxenon.com/shop/new-oem-12-14-tesla-s-xenon-ballast-d3s-hid-bulb-kit-control-unit-wire/ (to av disse, én per lykt)

Tr0047

Hei Frosken! Jeg kunne godt tenkt meg å kjøpe ditt 35w pære/ballast sett! Går ut fra at dette kommer til å passe min kommende p85d. Står årsmod. 2012-2014 på linken din, så vet du om det er likt på 2015 mod?
Mars 2015 P85D

AndreS

Jeg har akkurat montert tilsvarende på min p85d så det passer, vel å merke med den lille modifikasjonen som er nevnt tidligere i posten på pæra.
I3 i bestilling

Tr0047

Sitat fra: AndreS på tirsdag 10. mars 2015, klokken 05:34
Jeg har akkurat montert tilsvarende på min p85d så det passer, vel å merke med den lille modifikasjonen som er nevnt tidligere i posten på pæra.
Okey, takker for info
Mars 2015 P85D

frosken

Sitat fra: Tr0047 på tirsdag 10. mars 2015, klokken 02:10
Hei Frosken! Jeg kunne godt tenkt meg å kjøpe ditt 35w pære/ballast sett! Går ut fra at dette kommer til å passe min kommende p85d. Står årsmod. 2012-2014 på linken din, så vet du om det er likt på 2015 mod?

Som AndreS sier passer de helt fint på P85D. Sender deg PM!

lurium

Led-bar istedetfor 35w xeon I hovedlysene?

krl

Rigid SR-20 LED-bar passer veldig fint under (og kanskje over?) skiltet på en Model S. MEN det er ikke tillatt å bruke en SR-20 som fjernlys, selv om den er E-merket. Loven krever eksakt to eller fire fjernlys. Tre stk. er ikke tillatt.

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=17624&katid=1443#

Havebigfun

Sitat fra: krl på tirsdag 10. mars 2015, klokken 22:36
Rigid SR-20 LED-bar passer veldig fint under (og kanskje over?) skiltet på en Model S. MEN det er ikke tillatt å bruke en SR-20 som fjernlys, selv om den er E-merket. Loven krever eksakt to eller fire fjernlys. Tre stk. er ikke tillatt.
Det kan løses lett- en bar over skiltet, en under- vips er det 4 lys :o :)

krl

#358
Det kommer vel an på lysstyrken (referansetall/referansenummer) på de innebygde fjernlysene.. Totalsummen kan ikke overstige 480 lux http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Fakta+og+statistikk/Sikker+bil/Passiv+sikkerhet/Bilens+lys

Hvis noen har referansetall for fjernlysene på Model S, så legg det gjerne ut her..

frosken


Sitat fra: Thomas M på tirsdag 10. mars 2015, klokken 22:24
Led-bar istedetfor 35w xeon I hovedlysene?

Ja, kjøpte en Rigid SR2 20" med hyper-combo-spredning (kombinasjon av kraftig spot-lyskaster langt frem og god spredning på kortere hold) fra ekstralys.no (http://www.ekstralys.no/products/20sr2series-rigid-led). Han som driver sjappa kjøpte min forrige Tesla og har dermed god greie på hva som passer og montasje. Veldig nyttig.

Denne LED-baren passet inn i grillen rett under skiltet og er omtrent usynlig om man ikke vet at den er der. Veldig fornøyd.

Det krever litt kutting og boring, så det er kanskje ikke for alle. Og som nevnt tidligere i tråden er det teknisk sett ikke godkjent. Men lysbildet er helt overlegent alt jeg har hatt tidligere. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA