Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pris for opplegg av 230 V, 32 ampere, enfase?

Startet av torerikb, mandag 04. november 2013, klokken 13:48

« forrige - neste »

torerikb

Da har jeg også montert ledbar. Og jeg kan konkludere med følgende:

1. Det er egentlig for trangt å komme til bak øvre plastgrill (den ligger i søpla nå)
2. Du trenger IKKE å ta av hjul og innerskjerm for å finne styrestrøm (se bilde under, tatt ovenfra etter at deksel på venstre side av frunk er fjernet)
3. Det er trangt, men overkommelig, å koble seg til styrestrøm ovenfra
4. Skriv ut step-by-step guidene fra forumet, de er gull verdt når du jobber med dette, tusen takk til dere som har funnet ut av dette og tatt dere bryet med å lære oss andre metoden
5. Ledbaren gjør jobben, den er kanskje i kraftigste laget

Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

Voll1

#316
Sitat fra: torerikb på torsdag 02. oktober 2014, klokken 22:30
Da har jeg også montert ledbar. Og jeg kan konkludere med følgende:

1. Det er egentlig for trangt å komme til bak øvre plastgrill (den ligger i søpla nå)

Takk for nyttig info. Legger du ut et bilde av LEDbar ferdig montert?

Tror du det er mulig å bytte pære og ballast fra frunken også? Det er vel ballasten som vises på et av bildene. Litt trangt kanskje?  :)
Model S  2013-2018
Model X  2017-

torerikb

Litt vanskelig å ta ett godt bilde i mørket, men du ser sånn ca hvordan det ble
Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

Voll1

Ser jo greit ut det der.  :)  Men hele den øvre grillen ble bare fjernet? LEDbaren ser ut til å dekke hele hullet og da er det kanskje ikke noe savn med den grillen?  Eller vil manglende grill på siden av LEDbar være en risiko i forhold til "møtende fugler" som kan ødelegge radiatoren innenfor?
Model S  2013-2018
Model X  2017-

Trustno1

Sitat fra: torerikb på torsdag 02. oktober 2014, klokken 22:40
Litt vanskelig å ta ett godt bilde i mørket, men du ser sånn ca hvordan det ble

Se her ja, det ble bra.

Vurderte selv å fjerne hele plastgrillen for å få ledbaren min lengre inn bak skiltet, men er litt usikker siden endel av festene til nosecone sitter i plastgrillen.

Hvordan sitter nosecone din fast etter du fjernet plastgrillen? Sitter den like godt som tidligere?

Sandpusher

Sitat fra: Voll1 på fredag 03. oktober 2014, klokken 14:00
Ser jo greit ut det der.  :)  Men hele den øvre grillen ble bare fjernet? LEDbaren ser ut til å dekke hele hullet og da er det kanskje ikke noe savn med den grillen?  Eller vil manglende grill på siden av LEDbar være en risiko i forhold til "møtende fugler" som kan ødelegge radiatoren innenfor?
Dumt spørsmål: Jeg trodde ikke el-biler hadde radiator?
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

torerikb

Den fuglen som treffer i det lille hullet skal jeg koste på meg ny radiator for. Nosecone sitter godt fast, husk at denne er veldig lett. Fikk også fin spredning på lyset og alt ser i tillegg greit ut. Ser du veldig nøye etter ser du spor etter grillen bak krommen, men det er kappet pent med liten baufil.

Tror radiatoren er til AC/varmepumpe.
Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

torerikb

Voll1: trangt å bytte ballast, men det kan gå. Men det ser ut til å være veldig enkelt å ta ut frunk-boksen, da blir det betydelig enklere.
Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

hma

[Moderator anmerkning]
En deltager i denne tråden har gjentatte ganger adressert sitt standpunkt vedrørende endring/ombygging av ekstralys, noe andre debatanter ser ut til å ha notért og forstått.
Brukeren har også blitt formanet om å holde en saklig og respektfull tone ovenfor andre forumbrukere.
De seneste kommentarer i tråden oppfattes som unødvendige og karaktiserende og er av den grunn slettet.

Gult kort blir således utdelt og jeg antar vedkommende selv forstår hvem det gjelder.


Hilsen
Håkon Markussen
Moderator
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp


Muffinman

Ikke testet disse, men alt jeg har vært borti av Phillips-produkter har vært bra saker. De lager jo også kanskje verdens beste halogenpærer i forhold til lysutbytte innenfor lovlige grenser.

Men, fantasipris det der vel?

Noen som vet hva Biltema selger? Ble fortalt at de pærene var produsert av anerkjente som Osram og Phillips, men solgt under Biltema sitt merke. Usikker på om det stemmer, men kjøpte en D2S pære som ble paret med en nesten ny Osram i forrige bil. Det var ikke mulig å se forskjell på fargetemperatur, lysmengde eller oppførsel ved tenning så kanskje stemmer det.


F_P

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

OleJA

Hjelp!

Er igang med å bytte ballast og bærer i lyktene, men står fast på noe så banalt å klare å få ut pæra. Har dratt i den så hardt jeg tør, men er helt stuck. Er det et klipp el som skal løsnes først? Tips mottas med takk!

Dual drive og autopilot er kult, men at noe så basis som å levere bilen med skikkelig lys har Tesla ikke fått til :(
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Muffinman

Er en krans, eller en ring om du vil, med to "ører" rundt pæra. Disse står horisontalt til hver sin side. Denne må dreies et hakk mot klokka, så løsner pæra. Du må bruke litt kraft før den løsner, og det er trangt å komme til. Jeg brukte en finger på den ene og et skrujern på den andre (skrujernet knekker ikke så lett som fingeren  :P)

Du skal altså ikke dra i selve pæra, eller dreie på den, kun på kransen. Så er det bare å ta pæra ut. Det er plass til å  få den ut når kabelen sitter på, men da må den være løsnet fra ballasten i andre enden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA