Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pris for opplegg av 230 V, 32 ampere, enfase?

Startet av torerikb, mandag 04. november 2013, klokken 13:48

« forrige - neste »

janblund

P2879
P85 multirød
levererad 11 november

Muffinman

Skal også gjøre denne modden, men er litt usikker på hvor mye vits det er å ta den på denne siden av midtsommer...er jo lyst nesten hele døgnet om litt.

På den andre siden er det jo fint arbeidslys til å gjøre jobben  :)

Det var vel en 4800K pære du brukte, finnes det en 4300K av samme kvalitet?

janmb

Jan, når jeg ser bedre etter ser det ut som kabelen IKKE er 90 grader i begge ender på bildene i den linken jeg fant (fra hids-direct). Litt dyrt med bomkjøp på disse.

Men som sagt, kan man ikke gjenbruke den eksisterende kabelen mellom balastene og pærene som allerede sitter i bilen?
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

P85_Norway

#183
Sitat fra: janmb på tirsdag 01. april 2014, klokken 22:03
Jan, når jeg ser bedre etter ser det ut som kabelen IKKE er 90 grader i begge ender på bildene i den linken jeg fant (fra hids-direct). Litt dyrt med bomkjøp på disse.

Men som sagt, kan man ikke gjenbruke den eksisterende kabelen mellom balastene og pærene som allerede sitter i bilen?
Kabel må også byttes, og har 90 grader i begge ender. Jeg brukte D1S pærer og ballaster fra Osram.
Jeg har laget en DIY på TOCN.no forum:
Teslaforum ‹ Model S ‹ Modifikasjoner

Tesla M3 Performance

Muffinman

Snart midtsommer, og denne tråden er ikke særlig populær for tiden naturlig nok. Imidlertid er det fint med slike prosjekter når det er lyst og varmt om kveldene, så jeg tillater meg å bumpe. Flere som har "reparert" hovedlysene i TMS?

Vurdererer å gjøre dette i løpet av ferien slik at jeg er forberedt til høstmørket.

OddB

Det største problemet med hovedlysene er ikke lysstyrken men den manglende spredningen.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Gressvikingen

Til dere som har gjort dette: Hvar det verdt jobben?
P85D"+"

P85_Norway

Sitat fra: Gressvikingen på fredag 06. juni 2014, klokken 18:34
Til dere som har gjort dette: Hvar det verdt jobben?
Ja, det blir et helt annet lys  :)
Spredningen er fortsatt for dårlig.
Tesla M3 Performance

Muffinman

Noen som har link til kvalitetsprodukter som passer rett på? Er veldig klar på at jeg ønsker 4300K lamper, og har en forkjærlighet for Phillips.

D8S måtte vel modifiseres litt, er det slik at D1S passer direkte?

jazzwheel

Jeg lurer også på dette. Er P85_Norway sin metode enklere å utføre enn janblund sin? Altså passer delene uten å måtte modifisere festene?

P85_Norway

Sitat fra: jazzwheel på lørdag 14. juni 2014, klokken 12:14
Jeg lurer også på dette. Er P85_Norway sin metode enklere å utføre enn janblund sin? Altså passer delene uten å måtte modifisere festene?
Delene passer rett på, det er bare pæra som må moddes litt.
Tesla M3 Performance

janmb

Om noen av dere som har gjort dette kan finne en fungerende link til 100% riktig kabel hadde det vært flott.

Linken Jan hadde var en ebay auksjon som er borte for lengst, og jeg sliter med å finne kabel til dette som er vinklet i begge ender.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

P85_Norway

#192
Sitat fra: janmb på søndag 15. juni 2014, klokken 10:35
Om noen av dere som har gjort dette kan finne en fungerende link til 100% riktig kabel hadde det vært flott.

Linken Jan hadde var en ebay auksjon som er borte for lengst, og jeg sliter med å finne kabel til dette som er vinklet i begge ender.
Kabel må bestilles til type pære/ballast du velger. Jeg valgte D1S for disse kom i: OSRAM D1S  NIGHT BREAKER UNLIMITED XENON BULBS.
D3S kan også brukes, men da må man kjøpe ballaster og riktig kabel for disse.
Balaster D1S:  http://www.ilovexenon.co.uk/en/xenon-ballasts-oem/141-osram-35xt6-a-d112v-aa3261300dg-xenaelectron-10-r-034663.html

Jeg fant ikke kabler på nettet, så jeg sendte mail til xelixtrading@gmail.com og spurte om de hadde kabel mellom denne Osram D1S ballast og D1S pære, jeg fikk svar: "Hi. I have found 2 genuine osram ballast to bulb cables. Cables 10 GBP each."
Fikk oppgitt PayPal betaling og bestilte.

PS: ser ut som de har 2 brukte ballaster for D3S med kabler: http://www.ilovexenon.co.uk/en/xenon-ballasts-oem/102-osram-d3s-d3r-12v-xenon-headlight-ballast-ford-focus-mk3-range-rover-evoque.html
Tesla M3 Performance

janmb

Flott. Det er lett å finne kabel mellom riktig ballast og riktig pære, problemet er at det tilsynelatende er helt vilkårlig om de er vinklet eller rette. Det er dessverre ikke slik at den "rette" kabelen mellom disse to komponentene garanterer at de er vinklet i endene - noe som som kjent er et must på bilen vår.

Skal sjekke linkene dine, ellers sender jeg mail slik du gjorde.

Edit: Som du selv ser i den siste linken din er det et eksempel på en "riktig" kabel, men med feil utforming - om man skal stole på bildet vel å merke.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

frosken

Om noen er litt fingernemme og tekniske i Oslo-området kan jeg godt tenke meg å betale noen for å bestille og montere dette på min bil. Forventer ikke noen garanti eller liknende, dette er ment som Tesla-kompisfiksing :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA