Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Parkering på kommunale parkeingsplasser

Startet av mohpet, tirsdag 22. juli 2008, klokken 16:13

« forrige - neste »

mohpet

Jeg har en 4-åring og en 1-åring som jeg ønsker å levere i barnehagen før jobb til daglig. Kjører idag en Kewet-5 som er registrert for 2.

1) Er det plass til to (mindre) barneseter + meg selv (normal voksen) på benken i en Buddy?

2) Er det mulig å konvertere to-punktsselen som står i midten til en tre-punktssele, for å kunne feste begge setene forsvarlig?

Mvh Peter
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

eljet

Sitat fra: mohpet på mandag 30. juni 2008, klokken 13:31
2) Er det mulig å konvertere to-punktsselen som står i midten til en tre-punktssele, for å kunne feste begge setene forsvarlig?

Nei men det er altid lov å prøve

Men det er en regel fra biltilsynet som sier at du kan kjøre med et barn ekstra hvist det er festet forsvarlig
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

Laban

Har selv kjørt med en 2-åring og 5-åring til/fra barnehagen i to år med Buddyen. To-åringen (som nå er blitt tre) sitter i barnestol, mens femåringen satt med kun hoftebelte.

Hadde ett ublidt møte med en annen bil i et kryss, hvor Buddyen ble kastet rundt 90 grader, og alle var uskadde - selv om det ble en del karosseri skader.

Min erfaring er at det ikke er plass til to barneseter (eller ett barnesete og en barne pute) men i de hastigheter jeg kjører i (stort sett 50 sone i Trondheim) og litt defansiv kjøring, så holder det med hoftebeltet på den største. (Vet riktignok ikke hvor lovlig det er, men det fungerer greit for oss - og jeg har ingen betenkeligheter med å kjøre dem slik tilbarnehagen)
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Arild

Jeg kjører med to barn i bilen og tok kontakt med elbil norge for å høre om det var mulig å montere 3 punktssele i midten. Selv om det ikke er plass til 2 barneseter så vil det da være mulig med f.eks pute i tillegg til at 3 punktssele i utgangspunktet gir bedre beskyttelse enn 2 punktssele. Buddy er typegodkjent med 2 punktssele i midten og en endring i dette vil kreve en ny typegodkjennelse. I tillegg så vil dette kreve enten nytt sete eller forsterkninger i rammen slik at øverste punkt kan festes i setet eller i taket. Elbil norge har en jobb å gjøre med bilen før dette kan gjennomføres. Jeg vurderte å gjøre noe med dette selv men det vil i så tilfelle være en ulovlig modifikasjon, noe som forverrer fremfor å forbedre. I sum så er vel dette kompromisset med å kjøre buddy; vi kjører aldri ungene i buddyen på store trafikkerte veier med høy hastighet.
Kewet Buddy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA