Nose Cone og Mesh Griller.

Startet av Postman pat, torsdag 24. oktober 2013, klokken 20:55

« forrige - neste »

Postman pat

under tema gruppekjøp  CCI leser du om resten av samtalen med Teslaccessories.com.  Snakket med  Matt som fortalte at eksperimenteringen for nosecone replacement gikk sin gang og de forventet et produkt sent i 1kv 2014.    Flere modeller, bl.a. en grillserie i krom, mesh aluminium ++++ og noen nosecone varianter.  De vil ikke at grillen ser "jaguar" ut, og jobber med en solid partner på dette.  En annen utfordring er at de sannsynlig ikke selv vil  levere nosecone replacement eller grill med Tesla logo, da dette seiler tett opp i vinden til Tesla selv. Evt kjøpere må  legge logogreier til SELV. Skjønner jo at TA ikke vil bite av hånden som mater dem heller.

Mye spennende som kommer. Ville bare dele litt gossip med folket.   VH Postman Pat.
Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

Celter

Kunne tenkt meg denne fronten, men med Teslalogoen på panseret:

Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

AllanW

BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

BMW850

Sitat fra: Celter på torsdag 24. oktober 2013, klokken 21:13

Nice??!!! Looks like shit to me  :o

Nei, få noe i aluminium, krom... noe som ser ut som en grill. Noseconen ser ut som en midlertidig "dummy" synes jeg. En fin grill kunne virkelig vært prikken over  I`en på denne bilen.Type Aston Martin eller lignende. Vet meninger er forskjellige men jeg synes det er rart om noen virkelig mener at grillen er optimal!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Dvergen196

Hadde ikke vært mye stas med 12v batteri problemer med den fronten :P
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

erot

Enig i at noseconen er bilens svake punkt utseendemessig, men den har en viktig funksjon ift bilens lave Cv-verdi, så en grill vil redusere rekkevidden.

Postman pat

snakket med Matt om dette, og han sa at ja kanskje "10 miles on full range", men at de var bevisste på dette og at det ville være noe igjen av nose conens opprinnelige CV effekt "bak grillen"  selv med den nye grill versjonen.   Han innrømmet jo at "looks has a price".  Avhengig av hva range drain er og pris er det  noe enhver får vurdere  utifra egne prioriteringer.   Må si jeg er spent på hva de kommer opp med.    VH PP

Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

jkirkebo

Sitat fra: BMW850 på torsdag 24. oktober 2013, klokken 21:57
Nei, få noe i aluminium, krom... noe som ser ut som en grill. Noseconen ser ut som en midlertidig "dummy" synes jeg. En fin grill kunne virkelig vært prikken over  I`en på denne bilen.Type Aston Martin eller lignende. Vet meninger er forskjellige men jeg synes det er rart om noen virkelig mener at grillen er optimal!

Da er jeg rar, for jeg foretrekker sterkt "grillen" slik den er ;)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

hoffa

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 24. oktober 2013, klokken 22:48
Sitat fra: BMW850 på torsdag 24. oktober 2013, klokken 21:57

Da er jeg rar, for jeg foretrekker sterkt "grillen" slik den er ;)

Jeg også er rar. Særpreg på den originale, skal jo ikke se ut som en hvilken som helst fossilbil.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Øyvind.h

Likte den! Når man ikke trenger gammeldags grill kan man jo skippe den helt! Men bort med T-logoen fra kanalene i bunn!

Gitter grill? Come on - kan like greit legge til fire eksospotter samtidig  ;D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Torpedo Ted

Kun jeg som faktisk synes nose-conen ser OK ut?

Fronten på bilen på bildet i denne tråden så jo helt forferdelig stygg ut spør du meg...

Brede

Nose conen har vokst på meg, men legger merke til mange som ser bilen for første gang synes conen er et "simpelt" fremmedlegme.

Jeg har tenkt på carbonfolie, men blir det for harry tro..
Jeg har heller ikke sansen for noe slags gitterløsning.

BMW850

"Simpelt fremmedlegeme" er rette ordet og enig i at folie blir Harry. Jeg kommer ihvertfall til å anskaffe meg noe bedre enn den plast-skjermen og det burde være mulig å gjøre det slik at det ikke går mye utover CV effekten...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Elkjell

Ettersom jeg synes nose conen er ok på sort bil - hva med å lakkere i bilens farge ?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA